Interni marketing je ponovo tu. Kao koncept se pojavio pre nekoliko godina, ali je brzo nestao iz poslovne komunikacije kada su se pojavile nove ideje koje su ga zamenile. Međutim, sada se ponovo vraća. Šta je uopšte interni marketing?

Pre procene prednosti internog marketinga, potrebno je definisati šta je marketing. Američki Institut za marketing dao je svoju definiciju još 1976. godine i svet ju je prihvatio: „Marketing je menadžment proces koji efikasno identifikuje, predviđa i ispunjava zahteve kupaca.“

Iako marketing danas sve više označava prodaju, oglašavanje ili promociju proizvoda i usluga, njegova definicija sugeriše mnogo više – u pitanju je proces upravljanja.

Osnovna svrha većine poslova je zarada.

To znači da je potrebno da vlasnici obezbede kapital, kao i da zaposleni ispunjavaju zahteve kupaca od kojih stižu prihodi. Tu u jednačinu ulazi interni marketing.

link-objava12-01.jpg
Foto: Promo

Šta je interni marketing?

Teorija internog marketinga kaže da se odnosi kupca prema kompaniji zasnivaju na ukupnom iskustvu sa organizacijom, a ne samo sa proizvodima. Tako svaki zaposleni koji ima bilo kakav kontakt – direktni ili indirektni – sa kupcem pomaže u oblikovanju tog iskustva. Dakle, zadovoljstvo kupaca zavisi umnogome od radne snage kompanije.

Kada se govori ili piše o internom marketingu, obično se smatra da je u pitanju proces prodaje ili promocije kompanije i njenih ciljeva zaposlenima.

Svrha ovog procesa jeste da se uskladi svaki segment unutrašnjih poslova firme, kako bi se osiguralo da se klijentima pruži što celokupnije iskustvo.

Iako ovo može da bude dobra teorija, njen nedostatak leži u činjenici da se stvaranjem internog procesa prodaje kod zaposlenih može razviti mentalna podela u kojoj su klijenti „oni”, a nasuprot njih smo „mi“. U idealnom slučaju, interni marketing treba posmatrati kao integrisano unutrašnje upravljanje svim aktivnostima koje – opet direktno ili indirektno – podržavaju zadovoljenje potreba kupaca.

petak30.01.jpg
Foto: Promo

Ko se brine o internom marketingu firme?

Marketinški menadžeri odgovorni su za proizvodnju i održavanje nivoa prihoda potrebnih za dalji razvoj poslovanja. Oni bi takođe trebalo da brinu o tome da svi zaposleni razumeju da – pojedinačno i zajedno – njihovi postupci utiču na percepciju i zadovoljstvo kupaca, što u konačnom ishodu utiče na visinu prihoda (od koga svi zavise). Nivo entuzijazma, motivacije i kreativnosti nije samo pitanje komunikacije, već i efikasnog upravljanja i vođstva.

U mnogim preduzećima korporativnu organizaciju diktira interni proces rada, a ne ciljevi i željeni ishod. Tako su organizacije fokusirane na odvojene sektore za istraživanje, proizvodnju, prodaju, distribuciju, finansije, nabavku...

Ako nema dobrog upravljanja izvršnog direktora, ti sektori često dolaze u situaciju da je pojedinačni učinak odeljenja prioritet u odnosu na ukupne korporativne ciljeve.

6-razloga--zasto-je-tablet-racunar-savrsen-za-obrazovanje.jpg
Foto: Promo

Zapamtite, interni marketing ne podrazumeva samo komunikacione programe u firmi ili internu prodaju, već predstavlja efikasno i inkluzivno upravljanje zaposlenima, motivaciju i liderstvo, što je odgovornost marketinškog menadžera pod vođstvom generalnog direktora.

Zato, ukoliko ste zainteresovani za to da postanete vrhunski marketinški menadžer koga će svaka uspešna kompanija poželeti u svom timu, obavezno usavršite interni marketing. Pravi motivator, uspešan prodavac i poslovni čovek mora imati jak i visoko motivisan tim uz sebe. Radite na sebi, tako ćete se uvrstiti u redove najuspešnijih poslovnih ljudi.

Promo tekst