Kada čujete imena Najki (Nike), Koka-Kola (Coca-Cola) ili Samsung, da li se zapitate otkud baš taj naziv?

Istina je da iza imena svakog velikog brenda postoji ozbiljno planiranje, istraživanje i kreativni proces. Ime u nekim trenucima, zahvaljujući kreativnosti svih saradnika, prevazilazi materijalne granice i postaje vrednost za sebe.

Onog trenutka kada ta robna marka dobije vrednost, i to ne cenovnu, nego emotivnu, i kada ljudi počnu da je povezuju sa pesmama, filmovima ili spominju u razgovoru – ona postaje brend.

Da bi znali šta da spominju, ljudi moraju znati ime, a način kako se do njega dolazi je vrlo koncizan i konkretan. Zato smo izdvojili nekoliko saveta koji vam sigurno u tom procesu mogu biti od koristi.

slika-02-nike.jpg.jpg
Foto: Promo

Šta je svrha vašeg brenda?

Razmislite dobro o ovome pre bilo kog sledećeg koraka.

U čemu se ogleda njegova vrednost? Ovde je neophodno da zaključite koji problem vaš brend rešava i zašto je bolji od ostalih. Kako biste mogli da izvučete emotivnu vrednost koju će ljudi vezati za njega, razmišljajte u ovom pravcu.

Zašto je firma osnovana ili planirana? Šta radi? Čime se bavi? Koje principe zastupa? Kakva je kompanijska kultura?

Sva ova pitanja morate sebi postaviti pre nego što nastavite proces imenovanja, jer vi sami morate znati šta je to što imenujete.

pexelsphoto218717.jpg
Foto: Promo

Istražite konkurenciju

Sada kada tačno znate ko ste vi, saznajte i ko su drugi.

Okrenite se konkurenciji i dobro sagledajte šta je to što rade i zašto rade baš tako. Obratite pažnju na njihove slogane, ton komunikacije, ideologiju, principe.

Pokušajte da prodrete u srž njihovih komunikacionih poruka da biste zaključili čime se rukovode.

Kada dođete do tih odgovora, analizirajte njihov naziv i to da li se zapravo slažu uz vrednosti koje zastupaju. Od velike je važnosti da ova dva segmenta budu u korelaciji, jer u suprotnom vrlo lako možete izgubiti poverenje.

pexelsphoto39720.jpg
Foto: Promo

Brainstorming

Mnogi misle da je ovo najkreativniji deo, ali istina je da je brainstorming (oluja mozgova) nekada izuzetno iscrpljujući.

Zato morate biti spremni na otvoren um i saopštavanje ideja koje vam prve padnu na pamet. Čitajte svoja istraživanja, listajte internet stranice, prošetajte se – šta god da čini da vam nestanu kreativne blokade.

I zaboravite na filtere. Jer u prvom koraku je neophodno da popišete sve ideje koje imate, kako biste u drugom videli šta je najbolje za najuži krug i šta se može kombinovati.

Tek u trećem koraku ćete već imati čistu ideju o tome šta želite da prezentujete i drugima.

flyerairsky.jpg
Foto: Promo

Testiranje

Iz brainstorminga ćete po pravilu izvući nekoliko predloga.

Morate ih artikulisati, a potom i proveriti vaše ideje. Proverite da li sličan naziv već postoji.

Zato je važno da svaki od predloga bude konkretizovan.

Nakon toga, kreirajte male fokus grupe koje će činiti ljudi koji su vaša ciljna grupa, ali i oni koji nisu u toj grupi, i što je najbitnije, oni treba da budu – nepoznati i nepristrasni ljudi.

Izložite im predloge i gledajte njihove reakcije kako biste utvrdili šta im se najviše dopada. Tako ćete najpre znati šta da izaberete.

Često nastaje problem sa time da se brend menadžeri, odnosno kreatori brenda, vežu za određeno ime koje nije dobro za konkretnu robnu marku. Tada ime može imati snažnu negativnu konotaciju, ukazivati na nešto pogrešno ili jednostavno biti u suprotnosti sa onim što želite da kažete.

Da biste to mogli da prepoznate, neophodno vam je iskustvo i znanje. Zato posvetite neko vreme usavršavanju, upišite obuku za marketinški menadžment i ovladajte tehnikama, ne samo osmišljavanja imena, već i promocijom, kako bi što više ljudi čulo za njega i zapamtilo ga.

Promo tekst