U ljudskoj prirodi je da izbegava konfliktne situacije. Zato ćemo često nesvesno izbegavati sve razgovore koji potencijalno mogu dovesti do neprijatnosti, kako bismo se zaštitili. Međutim, u poslu, a i u privatnom životu, nećete uvek biti u mogućnosti da se sačuvate od toga.

Verovali ili ne, postoje osobe koje su majstori u rešavanju konfliktnih situacija, a deo njihovog posla često je i izazivanje konflikata.

U kompanijskom svetu su poznatiji kao HR menadžeri. Njihova zaduženja variraju od donošenja dobrih vesti o tome da ste primljeni na novu funkciju, do neprijatnosti u vidu otkaza.

Zato je za njih posebno važno da budu upućeni i obučeni za upravljanje ovakvim situacijama.

copy-of-objava19.03.jpg
Promo 

Evo nekoliko tehnika koje će vam pomoći da se nosite sa konfliktima.

Prikupite informacije

Pre nego što pristupite rešavanju problema, morate znati gde je nastao sukob.

Postavite prava pitanja i sa obe strane, ili sa više njih, ukoliko su uključene, saslušajte objašnjenja i priče kako biste mogli da formirate jasniju i objektivnu sliku.

Budite asertivni

Izuzetno je važno da zadržite apsolutnu objektivnost u ovakvim situacijama. Ako ste rešeni da upravljate konfliktom pred kojim ste se našli, onda je asertivnost najbolji put kojim možete krenuti.

To podrazumeva da budete pre svega direktni u komunikaciji o problemu.

Potom, važno je da zauzmete stav koga ćete se držati i da ga predstavite na umeren i razuman način koji svako može da razume i prihvati. Budite spremni na to da se neće svima dopasti ovaj pristup, jer ne pogoduje svim stranama priče, ali na vama je da zadržite balans.

Pregovarajte

Posebne situacije prilikom rasplitanja i rešavanja zahtevaju i pregovaračke sposobnosti. Morate znati šta ste spremni da žrtvujete, odnosno da pružite kako biste zadržali mir ili ispunili dugoročno dobar cilj za vas.

Zato se informišite i dobro analizirajte situaciju, da biste mogli da iznesete svoju ponudu, ali i da od druge strane zatražite dobru volju i spremnost na kompromis.

Za pregovaranje je neophodna vežba. Stanite ispred ogledala i pregovarajte, za početak, sa samim sobom, radi vežbe.

Slušajte i govorite

Jednako koliko ono što govorite, važno je i kako to iznosite. To znači da morate povesti računa o odnosu verbalne i neverbalne komunikacije. Vaš govor tela će vas često odati u situacijama kada ne želite da otkrijete neku informaciju.

Sa druge strane, budite i dobar slušalac. Ako pažljivo slušate druge, to će se odraziti na način na koji će oni slušati vas. Ukoliko pokažete poštovanje time što ćete saslušati problem, i druga strana će lakše prihvatiti vaš savet.

objava1405.jpg
Promo 

Neki ljudi su prirodno talentovani za rešavanje ovakvih situacija, jer znaju kako da budu asertivni, kada da slušaju, a kada da preuzmu inicijativu i kako da upravljaju samim problemom, odnosno konfliktom.

Kada se uspešno izvučete iz ove situacije, satisfakcija je ogromna, kako za samog učesnika, tako i za moderatora.

Mnogi od ovoga prave karijere i napreduju neverovatnom brzinom. Ukoliko i vi imate ovaj talenat i želite da budete priznati zbog toga što radite, upišite menadžment u ljudskim resursima i postanite ekspert u poslu koji sanjate.

Foto: Promo