Maršan Makluan, filozof medija, jednom prilikom je rekao: „Medij je poruka”. Ova rečenica govori mnogo toga o današnjem načinu prezentovanja informacija, a zapravo znači to da je nekada važnije kako je nešto rečeno od toga šta je suština izjave.

Iako ovu misao možete primeniti na gotovo svaki aspekt otvorenih i javnih komunikacija, ovde ćemo govoriti samo o jednom aspektu: o vizuelnoj prezentaciji poruke namenjene javnosti. Konkretno, reč je o tipografiji, odnosno o slovima kojima se ispisuju poruke.

Postoji čitava oblast dizajna koja se bavi samo ovime i veliki broj dizajnera koji su posvećeni upravo kreiranju tipografskih standarda za brendove. Od toga kako ćete nešto napisati mnogo zavisi to kako će poruka biti prihvaćena i kako će biti percipiran vaš brend. Evo zašto je to važno i kako možete da kreirate ove standarde samostalno.

Ličnost u slovima

Katerina Bjankini, multidisciplinarna dizajnerka, izjavila je da od toga kako je nešto napisano zavisi kako će ljudi u glavi formirati utisak o ličnosti brenda.

Iz svog dugog i bogatog iskustva u radu sa klijentima Katerina je izvukla to da, na primer, fontovi sa uvijenim krajevima, koji se najčešće mogu videti kod slova O, G ili C, stvaraju osećaj personalizacije i obezbeđuju bolji odnos i lični kontakt sa publikom.

Takođe, ovaki fontovi odslikavaju ozbiljnost i zrelost brenda, za razliku od tankih i preciznih slova.

alphabetlettertextonblackbackground1337382.jpg
Foto: Promo

Plasiranje u javnost

Neophodno je da tipografija odslikava ličnost brenda u javnosti. To znači da ćete je smestiti u srce svoje komunikacije i na sve vizuelne prezentacije poruka koje šaljete svojoj ciljnoj grupi.

Ako se tek spremate da uvedete standarde i da predstavite ljudima svoj novi vizuelni identitet, onda se potrudite da tu tipografiju prezentujete tako da svima bude uočljiva, i to na kanalima koji su karakteristični upravo za vas i vaš brend.

Ako su to društvene mreže, neka slova budu plasirana u svim promotivnim vizuelnim rešenjima, a ako su bilbordi – istaknite slogan tako da bude upečatljiv.

cocacolacansandglasseswithlines50593.jpg
Foto: Promo

Napravite knjigu

Knjiga standarda je nešto što će služiti prvenstveno vama. Ali ipak postoje primeri onih brendova koji su od svoje knjige standarda napravili promotivni materijal kojim su se hvalili.

Primera radi, Top Gear je imao tim dizajnera koji je kreirao jedinstven font ispočetka samo za potrebe ovog brenda kako bi istakao njegovu unikatnost i neponovljivost. On je bio plasiran u vidu magazina koji je mogao da vidi svako.

Takođe, svima je poznat font brenda gaziranog pića koka-kole predstavljen u vidu logotipa koji se verovatno nikada neće promeniti.

quotecalligraphyundercupoflemontea688668.jpg
Foto: Promo

Napravite font of logotipa

Aplikacija za učenje jezika Duolingo ima vrlo jednostavan logo – samo svoje ime ispisano jedinstvenim slovima i sličicu koja se može koristiti samostalno.

Dizajneri ovog logotipa su, prema instrukcijama marketinškog tima, kreirali kompletan font koristeći samo ovih 8 slova iz logotipa. Vodeći se linijskim dizajnom i idejom koju su imali prilikom pravljenja ikonografije, oni su uspeli da izvedu kompletnu abecedu i daju je timu na korišćenje za sve materijale. Ukoliko i sami imate slovni logotip, ovo može biti zadatak za vaš dizajnerski tim.

topviewofblackandwhitetypographysentences6470.jpg
Foto: Promo

Naučite kako

Tipografija je posebna oblast dizajna, popularna među primenjenim umetnicima, koji dobro znaju zašto je važno da brend ima snažan nastup u javnosti, praćen konzistentnim fontom. Ako želite da postanete dizajner fontova i kreirate uzbudljive logotipe, posvetite barem godinu usavršavanju, jer vas kratke obuke neće moći dovesti do rezultata.

Upišite obuku za grafički dizajn i napravite svoj prvi font, koji kasnije možete i prodati.

Promo tekst