KRIZNI PR: Ovo su zlatna pravila za upravljanje PR krizama na njihovom početku
Svaki menadžer zadužen za odnose s javnošću će se u toku karijere suočiti sa nekom vrstom krize u odnosima s javnošću. Način na koji tada reagujete odlučiće o budućem imidžu vašeg brenda
Ponašanje kompanije u kriznim situacijama može doneti ili korist ili naneti veliku štetu. Loše vođenje odnosa s javnošću u vreme krize može dovesti do gubitka korisnika i poslovnih partnera. Zato je za svakog PR-a ključno da zna kako se treba ponašati u trenucima krize, naročito danas, kada vesti gotovo istog trenutka mogu postati viralne.
Sve firme, bez obzira na veličinu i sferu poslovanja, moraju biti spremne da na bilo kakvu PR krizu odgovore brzo i efikasno, koristeći sve dostupne platforme.
Dobar menadžer za odnose s javnošću naučiće sve što može o svom poslu i neće sebi dozvoliti da izgubi posao zbog krize koja se lako može izbeći. U svetu interneta i društvenih medija, sa kritičarima na svakom koraku, ugled se može izgubiti u trenu i zato je upravljanje reputacijom važnije nego ikada.
Načela svake krizne komunikacije su: budite proaktivni, transparentni i odgovorni. Priznajte problem, prihvatite odgovornost i izvinite se. Evo koraka koje bi trebalo da preduzmete u krizi.
1. Preuzmite odgovornost
Pokušaj da prikrijete potencijalnu krizu samo će pogoršati štetu. Naprotiv, upravljajte situacijom tako što ćete preuzeti odgovornost, odmah reagovati i pružiti povratne informacije.
Umesto da se javno svađate – osluškujte brige i pitanja korisnika i odgovarajte im. Napišite svoj stav ili pogled na kritiku koju ste dobili i objavite to na društvenim mrežama kako biste kontrolisali situaciju i učinili svoje gledište vidljivim.
2. Budite korak ispred
Kada uočite grešku ili potencijalni problem, ne čekajte dok ne osmislite čitavu strategiju. Preduhitriti priču je najbolja strategija. Detalje i precizne izjave utvrdite kasnije. Čim se desi kriza – počnite sa akcijom, otvoreno.
3. Pokažite razumevanje
Odgovor: „Proverićemo o čemu se radi" nikoga ne može da zadovolji. Važno je reći da ste duboko zabrinuti zbog onoga što se desilo i da ćete raditi na poboljšanju situacije. Zatim odmah saopštite javnosti šta ste sve preduzeli da se greška više ne bi ponovila. Oglasite se brzo, pre nego što ljudi izgube veru u vaš brend.
4. Prvo se izvinite, a zatim preduzmite akciju
Pružanje iskrenog izvinjenja ključno je za napredak. Ako to ne uradite, nezadovoljstvo vašim radom u javnosti samo će biti još veće. Nakon javnog izvinjenja, kompanija mora ponuditi poziv na akciju. PR mora pokazati javnosti da je kompanija učinila nešto značajno što pokazuje da se poboljšava i ispravlja svoje greške.
5. Sagledajte sve elemente situacije
Nikada nemojte reći medijima da ste bez komentara. Ako još procenjujete situaciju, jednostavno to i kažite. Ukoliko se odmah ne obratite sa zvaničnim stavom firme, može se dogoditi da se neko od zaposlenih samoinicijativno oglasi kako bi preuzeo krivicu ili jednostavno rekao svoje mišljenje. Tada sve postaje komplikovanije.
Ovo su prva 4 koraka efektnog vođenja kriznog PR-a. U narednom tekstu ćemo obraditi ostale tačke koje će vam pomoći da uspešno upravljate krizama. Ako vas privlači karijera u odnosima s javnošću, jednogodišnja obuka za PR je pravi izbor.
Promo tekst
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana