Ako smo nešto naučili radeći od kuće, to je da se efektivnost ne meri vremenom provedenim za računarom, već brojem završenih projekata i zadataka. Zato je važno da zadržite produktivnost i ne dozvolite da posao trpi zbog toga što ste promenili radnu sredinu.

Ovo je lako reći, ali nije toliko jednostavno sprovesti u delo. Posebno ukoliko se bavite prodajom. I to na daljinu. Uopšteno govoreći, nije nemoguće održati efektivnost. Potrebno je da imate dobre parametre koje ćete pratiti.

personholdingwhiteprinterpaper3740390.jpg
Promo 

Kada je prodaja u pitanju, nije teško izmeriti rezultate, sve dok imate dobro postavljene ciljeve i znate šta treba da merite. Kako bismo vam pomogli ukoliko se ovim poslom bavite od kuće, izdvojili smo ključne metričke podatke koje biste morali da pratite.

Broj poziva

Prateći ovaj metrički parametar pratićete, kako svoj učinak, tako i učinak članova svog tima. Možete jasno uporediti koliko potencijalnih korisnika ste pozvali i ugovorili ili nastavak saradnje ili sledeće korake.

Ukoliko je ovaj broj manji nego dok ste bili na terenu ili u kancelariji, onda ćete znati da morate da razmotrite i prilagodite načine na koje radite, kako biste zadržali isti broj poziva. Od toga zavisi kako vaš, tako i uspeh cele kompanije, koja živi od klijenata koje vi dovedete.

Dogovorena zarada

Nekada vam jedan poziv, odnosno jedan klijent može doneti vrednost koliko pet drugih kombinovanih, pa broj poziva sam za sebe ne nosi neku preveliku vrednost. Međutim, ukoliko počnete da sabirate i merite zaradu koju očekujete od svih klijenata sa kojima ste sklopili ugovore, to će predstavljati nešto relevantniji parametar.

personwritingonnotebook669615.jpg
Promo 

Uporedite ove podatke sa svojim dostignućima kada ste radili iz kancelarije i uvidećete na čemu gubite novac i kako možete ponovo da ga zaradite. Ne budite previše strogi prema sebi, jer je globalno situacija takva da profiti padaju, kako god se posao obavljao.

Broj kanala koji koristite

Činjenica je da tokom rada od kuće svi koristimo daleko više različitih softvera za ostvarivanje komunikacije i kvalitetno završavanje posla. Međutim, ukoliko se ovaj broj nije povećao, to je siguran znak da vam je produktivnost, a sa njom i efektivnost – opala u odnosu na rad iz kancelarije.

Mnogi od ovih alata, među kojima su i Zum (Zoom), ili Diskord (Discord), kao i neki od alata za upravljanje projektima, poput programa Klikap (ClickUp), umnogome olakšavaju posao, pa se potrudite da ih i vi instalirate i počnete da ih primenjujete.

Procenat vremena uložen u samu prodaju

Kada radimo od kuće, mnogo toga nam može skrenuti pažnju. Mnogi zaposleni imaju i decu, koja zbog situacije sa pandemijom ne idu u školu ili vrtiće, pa je samim tim teže održati produktivnost. Međutim, postoje i drugi ometajući faktori, poput društvenih mreža ili video-igrica, koje započnemo da koristimo kako bismo napravili pauzu, koja se oduži na više časova.

Zato instalirajte neku od aplikacija za praćenje vremena, na primer RescueTime, i pratite na šta tačno trošite vreme u toku dana i ustanovite kako to treba da regulišete. Većina ovih aplikacija ima integrisan i sistem za fokusiranje, koji eliminiše sve ometajuće faktore, pa isprobajte i to.

08.01.2015.jpg
Promo 

Prodaja je izuzetno složena sama po sebi, a nemogućnost ličnog kontakta sa potencijalnim kupcem samo još više otežava ceo proces. Ali pre nego što počnete da očajavate i pomislite kako je neizvodljivo bolje raditi, pokušajte da svedete mogućnost neuspeha na minimum tako što ćete se prilagoditi novonastaloj situaciji.

Počnite od sebe. Da biste mogli sa samopouzdanjem da sklapate nove ugovore, neophodno vam je i znanje, koje će predstavljati stabilnu osnovu. Zato upišite menadžment u prodaji i napravite ključni korak u svojoj karijeri.

Foto: Promo