Postoje mnogi primeri startap modela koji su dostigli ozbiljne rezultate i danas zarađuju milijarde i posluju globalno. Neki od najpoznatijih su Uber i AirBnb. Upravo su oni inspiracija mnogim mladim preduzetnicima da preuzmu konce i započnu nešto novo.

Međutim, ono što često previde u tom procesu jeste činjenica da svi ti startap modeli sa milionima korisnika nisu počeli kao najveći na svetu, već su imali tek nekoliko klijenata od kojih su živeli.

O tome je više puta govorio i Brajan Česki, izvršni direktor (CEO) servisa AirBnb. On se nikada nije ustručavao da podeli svoje znanje i iskustvo, pa je tako izdvojio nekoliko lekcija koje i vama mogu pomoći da podignete i razvijete svoj brend.

Korisnik je u središtu pažnje

Konkretno, kako on to kaže: „Budite strastveni kada su vaši korisnici u pitanju!”

I da, strast je definitivno najbolja definicija tog odnosa. Budite strastveni prema svom poslu, prema klijentima, prema svom brendu i prenesite tu emociju na sve segmente svog posla.

Od ključnog značaja je kako se vaši korisnici osećaju i šta žele. Pratite njihovo ponašanje, odnos prema proizvodu, kako ga koriste, kako ga komentarišu, kako se osećaju u interakciji sa njim.

Sve ovo su ključne tačke na koje morate obratiti pažnju kako biste imali održiv brend koji će napredovati zahvaljujući odnosu sa mušterijama.

Kreirajte fantastično iskustvo

Uvek idite jedan korak dalje. Koliko god dobro da vam izgleda proizvod, koliko god da ste zadovoljni, uvek idite još jedan korak dalje kako biste postigli nešto što do sada niste mogli. Samo na ovaj način ćete zadržati lojalne klijente i privući nove.

Na primeru ovog brenda, Brajan opisuje kako je iskustvo korisnika usluga smeštaja u kome posreduje njegova kompanija ocenjeno sa pet (5) zvezdica nešto poput sledeće izjave: „Došli ste, otvorili su vam vrata, sve je bilo u redu”. To nije iskustvo koje generiše dalje priče i ljudi će spomenuti da su bili zadovoljni, ali ništa više od toga. Iskustvo ocenjeno sa šest (6) zvezdica je za situacije u kojima vas na stolu dočeka flaša vina ili sveže voće. Iskustvo od sedam (7) zvezdica on poredi sa situacijom u kojoj vam domaćin ponudi svoj automobil. Prenesite ovo na svoj primer i razmislite – koji je sledeći korak koji možete napraviti.

pexelsstartupstockphotos7376.jpg
Promo 

Stvorite magiju gde god možete

Ako želite da postanete veliki, morate pružiti ljudima nešto što niko drugi do sada nije. Veliki brendovi uspevaju tako što ljudi pričaju o njima, hvale ih i vraćaju im se samoinicijativno.

Er-Bi-En-Bi (AirBnb) je počeo od toga što je anonimno napravio flajere kojima je oglasio da traži putnike kojima će dodeliti fotografe da ih prate na njihovim putovanjima. Nakon jednog putovanja i pregledanja fotografija, uvideli su da se čovek koga su pratili proveo loše, jer je bio u lošem hotelu, sam na putovanju i budući da je bio introvertan, nije se družio ni sa kim.

Zatim su mu samoinicijativno napravili putovanje iz snova, smestili ga u sjajan AirBnb smeštaj, rezervisali za njega najbolje restorane, ture po gradu koje su u skladu sa njegovom ličnošću i on je doživeo svoje filmsko iskustvo o kome je pričao svima i o kome su pričali svi.

AirBnb je stvorio magiju i učinio je skalabilnom, odnosno podložnom daljem širenju. Kako ćete vi kreirati svoju magiju?

Iskoristite vreme pre nego što porastete

Brajan tvrdi da su male firme toliko opsednute rastom da često propuste onaj najlepši deo pre nego što se to desi. Naime, kada porastete, svaki potez ili promena koju napravite može uticati na sve nivoe u firmi i napraviti veliku štetu. Zato su promene u velikim firmama planske, promišljene i retke.

pexelsthisisengineering3861952.jpg
Promo 

Dok rastete, imate svu slobodu da isprobavate sve svoje lude ideje kako biste došli do realnih odgovora i uvideli šta je ono što donosi uspeh, a šta je promašaj. Iskoristite to vreme i stavite svoju kreativnost na probu.

Rast i strategija rasta jesu nešto na čemu se radi od prvog dana osnivanja brenda. Za postizanje ovih ciljeva su potrebni strpljenje, kreativnost i znanje da se strategija kreira i uspešno sprovede od prvog do poslednjeg koraka. Nije svako sposoban da iznese startap, posebno kada je u pitanju model koji ima potencijal da raste na globalnom nivou. Ukoliko mislite da ste spremni za taj izazov, upišite marketinški menadžment. Tehnike kojima ćete ovladati pomoći će vam da razvijete stabilan plan rasta, koga ćete se držati u narednim godinama.

Foto: Promo