Iako je 2020. godina donela mnoštvo neočekivanih događaja i ogromne promene, neke oblasti rada se i dalje razvijaju i planeta nastavlja da funkcioniše. Činjenica je da se polako svi prilagođavamo „novoj normalnosti” i u skladu sa tim i dalje se razvijaju novi kanali komunikacije i novi načini funkcionisanja kompanija.

Budući da nam je komunikacija u poslednjih nekoliko meseci uglavnom ograničena na digitalne kanale, ne iznenađuje činjenica da se novi digitalni trendovi kontinuirano razvijaju. Ovo pogoduje kako korisnicima, tako i marketinškim menadžerima, koji ove kanale koriste za promociju svojih brendova.

A evo koji su trendovi aktuelni, te bismo svi morali na njih da se navikavamo već sada.

Nove mreže

Iako su Fejsbuk (Facebook) i Instagram i dalje najdominantnije društvene mreže, sve veći broj mladih ljudi prebacuje se na Tiktok (TikTok). Za ovu društvenu mrežu se predviđa da će do 2021. godine dostići broj od 50 miliona korisnika.

Pored Tiktoka, iako zvuči neobično, prednjače i Mesindžer (Messenger) i Votsap (WhatsUp). To ne iznenađuje, budući da su i ove dve aplikacije u vlasništvu Fejsbuka. Naime, korisnici ih sve više koriste zato što, ukoliko preko njih šalju fotografije, ne moraju da plaćaju prenos podataka svojim mobilnim operaterima.

Edukativna prodaja

Teorija, a i praksa su pokazali da proces prodaje traje daleko kraće ukoliko kupci imaju sve potrebne informacije o proizvodima koje kupuju. Zato se ove godine očekuje da se i kompletan sistem i niz koraka od upoznavanja do prodaje umnogome promeni.

Naime, predviđa se da će od sada kupci imati zadatak da između dva razgovora pročitaju materijale o proizvodima kako bi dobili sve odgovore na pitanja koja će možda imati.

Na ovaj način stavljate ih u bolju poziciju, jer kada sledeći put budu razgovarali sa vama, osećaće se kao da razgovaraju sa sebi jednakom osobom. Materijali koje im budete slali moraju biti u digitalnoj formi, smešteni negde u vašoj bazi znanja, odnosno na sajtu ili zasebnom blogu.

pexelsdominikaroseclay905163.jpg
Promo 

Pretvaranje klijenata u ambasadore

Zadržati postojeće klijente nekada je daleko zahtevniji proces nego doći do novih, a činjenica je da ovi napori imaju mnogo veću vrednost nego bilo koji drugi.

Zato će se ove godine menadžeri brenda sve više truditi da pretvore svoje lojalne klijente u ambasadore brenda. Kako?

Klijenti vole da se osećaju prihvaćeno, slušano i kao da su njihove ideje usvojene. Zato to i učinite. Oslušnite šta je to što ih muči i ponudite svoj trud kako biste rešili njihove probleme.

Doprite do njih korišćenjem digitalnih kanala komunikacije i zamolite ih da vam dozvole da sa vašom publikom podelite njihova iskustva. Ukoliko održite iskren i otvoren odnos sa njima, s vremenom će i sami početi da govore o pozitivnim promenama usled saradnje sa vama.

pexelslaunchpresso2556700.jpg
Promo 

Digitalna harizma

Javnost voli stav. Svedoci smo različitih promena i previranja kako na globalnom tako i na lokalnom nivou i pokazalo se da na društvenim mrežama ljudi više cene brendove koji istupe javno i iznesu svoj stav o nečemu od onih koji prećute.

Zato je danas važnije nego ikada da izgradite jasnu i javnu digitalnu ličnost koja će se dopasti vašoj ciljnoj grupi. Čak i ako nisu oduševljeni, uvek će postojati neko drugi kome će se dopasti. Na ovaj način obezbeđujete nove klijente, a još čvršće stežete uz sebe one koji su vam već lojalni.

Naučite kako

Da biste mogli da pratite sve tendencije, pre svega vam je neophodna osnova na koju ćete kalemiti sva svoja nova znanja. Ne očekujte da takvu ekspertizu možete steći u roku od nekoliko meseci na kratkim kursevima koji će vam samo odneti novac. U obrazovanje treba ulagati vreme i trud, kako bi ono bilo stabilno i predstavljalo dobru osnovu. Zato posvetite bar godinu dana učenju da biste došli do cilja koji vam je potreban.

Upišite obuku za internet marketing i sa poznavanjem ovih trendova počnite da gradite karijeru iz snova.

Promo tekst