OGLAŠAVANJE ZA PROGRAMERE: Evo koje marketinške taktike treba da upotrebite kada želite da komunicirate s programerima
Programeri stalno istražuju. Oni neprestano traže nešto novo – nova rešenja izazova koji ih muče, nove načine rada, nove tehnologije, pa često i nove poslove. U njihovoj srži je da napreduju i usavršavaju se svakodnevno kako bi postali eksperti u svom poslu.
Međutim, oni obično ne vole prodaju, ne voli marketing, ne vole dimne zavese i pokušaje da im se nešto utrapi. Cene samo otvoren pristup i čiste, korisne informacije, kojima mogu da barataju i koje mogu da koriste u svom radu.
Zato nije jednostavno osmisliti kampanju koje će privući ovu ciljnu grupu. Ukoliko se bavite marketingom, neminovno ćete se naći u poziciji da pravite kampanju i za programere.
Međutim, ako znate sve što je potrebno o njima, ni to nije nemoguće. Evo nekoliko taktika koje već danas možete da razvijete.
Objavljujte redovno
Ako želite da pridobijete poverenje programera, onda budite otvoreni i korisni. Sve što objavite, a što želite da oni pročitaju mora pružati neku informaciju koju oni do sada nisu imali. S obzirom na to da vole novine, oni će ceniti i ako nešto što znaju predstavite na originalan način.
I ovde važe pravila marketinga. Obučite se za tehničko pisanje, informišite se o kanalima koje ova ciljna grupa prati, učite i usavršavajte svoja znanja sve dok zaista ne postanete znalac u oblasti o kojoj pišete i pričate. Tek tada će vam programeri poverovati i poželeti da nastave da prate vaše sadržaje.
Ne očekujte slepo poverenje, već ga zaslužite trudom i radom. To je ono što programeri cene.
Socijalizujte se sa njima
Pre nego što počnete da odvajate velike budžete za kontakt licem u lice, prvo se posvetite svojoj strategiji na društvenim mrežama kojom ćete privući programere da vas prate i učestvuju u vašim sadržajima.
Razmišljajte unapred i osmislite teme koje bi pogodile srž onoga što vaše programere zanima.
Ne posmatrajte stvari iz svog ugla, već iz njihovog. Budite prisutni i pozivajte ih da se uključe u dijalog.
U tome ćete uspeti samo ako diskusije koje organizujete nude nekakvu šansu za njihovo dodatno usavršavanje.
Organizujte događaje
Ukoliko želite da privučete njihovu pažnju, pronađite osobu koja će ih ubediti da ste vredni te pažnje. Potrebna vam je osoba koja bi bila u stanju da se pojavi na TED događaju, održi govor i prikupi milion pregleda na YouTubeu. Potreban vam je neko ko će privući njihovu pažnju i navesti ih da saslušaju.
Ta osoba može organizovati radionice, sastanke, druženja sa programerima, hakatone ili bilo kakav drugi događaj koji ima za cilj da okupi ovu zajednicu i da ih uključi u razgovor o aktuelnim dešavanjima u njihovoj profesiji.
Organizujte demonstracije
Programeri uživaju u demonstracijama. Ukoliko ne mogu da vide kako nešto radi, ne očekujte ni da ćete dobiti njihovu pažnju. Oni su ti koji redovno prave demostracije svojih projekata drugima i pokazuju kako bi softver na kome su donedavno radili mogao da funkcioniše u praksi. Zato i sami očekuju jednak vid posvećenosti sa druge strane.
Ako želite njihovu pažnju, morate govoriti njihovim jezikom. Bilo da je to u vidu video-materijala ili posete vašoj kompaniji da bi stekli bolji utisak o tome o čemu se radi, neophodno je da imaju uvid u sam proces i način funkcionisanja kako bi poklonili svoje poverenje.
Iako su izrazito specifični, imaju poseban univerzum u kome funkcionišu i način na koji komuniciraju, programeri su ljudi. Njihov način rada je drugačiji i tome se moramo prilagoditi ukoliko želimo da sa njima ostvarimo bilo kakvu saradnju.
Ovo je izazovan poduhvat, ali kad jednom osvojite njihovu pažnju, bićete nagrađeni za trud, jer su oni među retkima koji zapravo cene otvoren i iskren pristup. Da biste mogli da osmislite i postavite ovakvu kampanju, potrebno vam je ozbiljno strateško znanje i iskustvo. Zato upišite menadžment u marketingu i naučite sve što je neophodno kako biste mogli da napravite plan pristupa i kreirate svoju prvu kampanju za programere.
Promo tekst
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore