Kovid 19 je počeo da oblikuje naše živote i poslove pre nešto više od 5 meseci. Mnogi su izgubili poslove, a neki promenili način rada, što je donelo smanjenje prihoda.

manpeoplewomancoffee4240611.jpg
Promo 

Ovo je između ostalog znatno uticalo na marketinšku struku, budući da su, usled promena, budžeti znatno smanjeni. Međutim, kako se većina poslova preselila na internet, tako je i digitalna sfera oglašavanja napredovala.

Deloitte je o ovome uradio istraživanje. Jedan od bitnijih zaključaka je svakako onaj koji se odnosi na porast budžeta za oglašavanje na internetu. Procenat iznosi čak 74%. Zato vam nudimo nekoliko saveta kako da prilagodite svoju digitalnu komunikaciju novonastaloj situaciju.

Slušajte bolje

Do sada ste više vremena ulagali u postavljanje informacija na društvene mreže nego u njihovo izvlačenje. Sada bi taj odnos trebalo promeniti, jer je važno da čujete šta društvo priča, kako se ponaša u ovoj situaciji i šta se to za njih promenilo.

Stoga, pratite tagove i osluškujte biznise koji su vodeći u vašoj kategoriji. Pokušajte da na osnovu zapažanja napravite kratkoročnu strategiju, budući da dugoročna više ne prolazi tako dobro.

pexelsenginakyurt4052158.jpg
Promo 

Morate biti aktuelni i delovati u skladu sa temama koje pokreću vodeći biznisi i njihovim reakcijama. Zato aktivno slušajte sve što se dešava na tržištu.

Osvežite komunikaciju

Sigurno ste čuli za izraz „nova normalnost”. Činjenica je da neko vreme nećemo moći da idemo na svadbe, slavlja, u bioskope ili pozorišta. To znači da se neke okolnosti, na kojima su se zasnivali marketing i sadržajne strategije do sada, jednostavno više ne računaju.

Osvežite svoju komunikaciju sadržajima koji su relevantni za situaciju koja nas okružuje. Dodajte maske svojim animiranim likovima, koristite haštagove koji promovišu viši stepen zaštite, pronađite načine da inkorporirate u svoj sistem poruka sva nova pravila prema kojima svi danas živimo.

Pokrenite diskusiju

Ljudi rade od kuće, provode mnogo više vremena u svojim stanovima, uz telefone i računare i željni su komunikacije. Ovo je dovelo do većeg stepena korišćenja društvenih mreža, pa samim tim i do veće interakcije između ljudi i brendova koje prate.

Zato investirajte pametno u svoje oglašavanje i odredite budžete za aktivnosti koje imate na umu.

Pokrenite relevantne diskusije i ne povlačite se ukoliko tema nije nešto što je vama blisko ili o čemu ne biste voleli da se izjašnjavate. Ostanite prisutni. Komunicirajte redovno i revnosno sa svojom ciljnom grupom.

Merite rezultate

manpeoplewomancoffee4240611.jpg
Promo 

Šta god da uradite, morate to da pratite do kraja i da zapravo sagledate da li ste bili u pravu ili ste pogrešili u proceni. Testiranja i merenja i služe tome da uočite grešku i na vreme sagledate načine kako da je popravite i ne ponovite više nakon toga.

Zato je važno da znate kako da se postavite u sledećem krugu.

Ukoliko vaša objava nije izazvala dovoljno reakcija, dodajte joj poziv na akciju; ukoliko je izazvala negativne reakcije, promenite ton komunikacije. Uvek postoji racionalno rešenje za problem sa kojim se suočavate, samo je važno da ga na vreme uočite.

Naučite kako

Promena strategije u kriznim vremenima nikome ne pada lako i predstavlja poduhvat za osobe sa iskustvom i razvijenom logikom i strateškim promišljanjem. Ove veštine ne možete steći na kratkim kursevima od nekoliko meseci, već je neophodno da se posvetite usavršavanju da biste zapravo naučili kako da izgradite ispočetka nešto što je do sada radilo dobro, ali je porušeno usled nepredviđene situacije.

womaninfacemaskhavingvideocall4240577.jpg
Promo 

Godinu dana može biti dobar period za usavršavanje ovih veština i sagledavanje šire slike građenja nove komunikacije.

Upišite obuku za internet marketing i u vreme krize donesite pravu odluku za svoju budućnost.

(Promo - tekst / Foto: Promo)