Razvoj digitalnog marketinga omogućio je otvaranje jedne potpuno nove grane brendinga i promocije, a reč je o influenserskom marketingu ili marketingu uticajnih. Predstavnici ovog segmenta su vam sigurno poznati pod imenom influenseri. Oni predstavljaju osobe koje su na neki način uticajne u svom okruženju.

Možda imate moć da utičete na svoje najbliže, a možda i na širi krug ljudi. U svakom slučaju, sve dok ne naučite da iskoristite taj dar, vaš uticaj će biti bitan samo vama.

Ovo je ozbiljan posao, koji iziskuje često i više vremena od standardnog posla, a mnogima nije ni poznato šta sve čini njegove segmente.

Influenseri su ljudi poput nas: najčešće nisu bili javne ličnosti pre ovog posla, pa je i njima samima bilo teško da se prilagode novim pravilima. Ako imate ambiciju da se i vi oprobate u ovim vodama, evo nekoliko saveta kako da postanete influenser na trenutno za to najpopularnijoj mreži – Instagramu.

personholdingmidnightblacksamsunggalaxys8turnonnear1092671.jpg
Promo 

Pronađite svoju nišu

Takozvani „lajfstajl” influenseri stekli su svoju popularnost dok još sam influenserski marketing i nije bio toliko poznat i atraktivan. Ako planirate da razvijate svoj profil na ovaj način, važno je da unapred znate da neće biti jednostavno.

Daleko je lakše da pronađete svoju nišu, pozicionirate se i komunicirate samo sa ljudima koji pripadaju toj niši. Na primer, možete praviti sadržaj namenjen samo za vlasnike pasa, ili za one koji pokušavaju da smršaju, ili za mlade majke.

Važno je da pronađete nešto što vam je blisko i u čemu se i sami osećate stručno.

Budite konzistentni

Danas e konkurencija ogromna i potrebno je mnogo rada i truda kako biste došli do pažnje svoje ciljne grupe. Zato je neophodno da budete konzistentni i da ni u jednom trenutku ne posustajete u postavljanju svojih sadržaja.

Ljudi žele da čuju šta je to što imate da kažete i zato vas i prate. Ako prestanete da im pružate sadržaje kakve očekuju, oni će odustati od vas i neće se više vraćati. Uvek imajte na umu da je teško steći pažnju novih pratilaca, a još teže ju je ponovo vratiti jednom kada je izgubite.

Zato redovno i dosledno objavljujte, jer vaši pratioci to od vas očekuju.

blurdisplayelectronicshand174938.jpg
Promo 

Pišite smislene tekstove

Svako vizuelno rešenje koje objavite na Instagramu praćeno je tekstom. Neophodno je da on bude jasan i smislen kako bi ljudi stekli određenu vrednost čitajući ga. Iako je činjenica da će većinu ljudi koja vas prati privući upravo vizuelno rešenje koje okačite, ono što dodate uz njega će vam zapravo doneti dobit. Jer cilj vizuelnog rešenja jeste upravo da skrene pažnju na taj segment.

Zato osmislite koncept svake objave koju pišete, kao i poruku koju želite da pošaljete. To je centralni element oko koga morate formirati celu priču, kako dizajn, tako i prateći opis objave.

Izgradite zajednicu

Iako je Instagram mreža koja podržava oglašavanje, može se reći da je ona među retkima koja vam dozvoljava da organskim putem dođete do novih pratilaca.

Ovo je veliki posao i zahteva mnogo truda, a pri tome je najvažnije da izgradite zajednicu koja će podržavati vašu ideju i čiji ćete predstavnik i sami biti.

Ovo može biti zajednica vaših pratilaca, ili cela niša. Važno je da podstaknete interakcije i inspirišete ljude da razgovaraju jedni sa drugima. Na taj način, vi ćete ih povezati. Tako ćete postati deo jedne veće priče, koja može još dugo samostalno da živi.

closeupofsmartphone248533.jpg
Promo 

Naučite kako

Postati influenser zapravo znači razviti digitalni brend i steći veliki broj pratilaca. A upravo to je ono što rade ljudi u marketinškim i PR agencijama: razvijaju brendove. Ovo znanje ne možete savladati za nekoliko meseci. Sveobuhvatna slika koju morate steći, kao i tehnike kojima morate ovladati iziskuju daleko više vremena i truda. Minimum godinu dana rada je potrebno da dođete u situaciju da kažete da ste nešto naučili.

Zato upišite obuku za internet marketing i počnite da učite sve trikove koji će vam biti od koristi na vašem putu ka uspehu.

Promo tekst