Da bi postao snažan i stabilan, brend mora oko sebe da ima zajednicu. Ona ga čini jakim i dopušta mu da raste, bez bojazni da će nešto poći po zlu ili da ljudi neće razumeti i prihvatiti promene koje će uslediti.

Nije jednostavno izgraditi zajednicu oko brenda, ali kada jednom u tome uspete, imaćete bazu lojalnih klijenata koji će se uvek vraćati upravo vama. Jer oni neće imati samo proizvod kome veruju, već i grupu istomišljenika sa kojima mogu da razmenjuju iskustva.

Zajednica je sigurna baza za svaki brend i svako ko je ima shvata njenu vrednost. Evo nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da brže oko svog brenda izgradite zajednicu.

authorblogcreatecreative267569-1.jpg
Promo 

Definišite svoj brend

Mnogi će sada pomisliti: „Ali ja poznajem svoj brend.” Ovde je reč o daleko složenijoj definiciji od one koja govori o tome šta vaš brend proizvodi i čime se bavi.

Potrebno je da govorite o vrednostima, o misiji i glasu vašeg brenda, o svim apstraktnim segmentima koji se nigde ne prenose javno i otvoreno, ali ostaju kao poruka u svakoj eksternoj komunikaciji.

Postavite sebi sledeća pitanja.

  • Šta je moj brend?
  • Kome moj brend pomaže?
  • Na koji način moj brend unapređuje život drugih?
  • Kojim tonom komunicira moj brend?
  • Kojim alatima se služi u tom procesu?
  • Kada budete imali sve odgovore, imaćete i definiciju brenda.

womaninbluetanktopusingmacbook3794246.jpg
Promo 

Šta vam je cilj?

Zajednica takođe mora imati određeni cilj i svrhu kako bi mogla da ispuni svoju misiju. Ukoliko je gradite bez cilja, kako ćete znati da li ste uspešni ili u tome niste uspeli? Ovo vam je osnovna metrika.

Evo nekoliko pitanja koja će vam pomoći da definišete svoju misiju i cilj.

  • Koju svrhu ima moja zajednica?
  • Da li pomažem ljudima da saznaju više o meni ili o sebi?
  • Kako ću zadržati ili povećati interakcije sa njima?
  • Kako merim uspešnost svoje zajednice?
  • Šta će mi zajednica doneti na dugoročnom planu?

Izaberite platformu

U zavisnosti od toga kako odgovorite na ova pitanja, kao i od toga ko je vaša ciljna grupa, odnosno ko čini vašu zajednicu, morate izabrati platformu na kojoj ćete pokrenuti i održavati konverzaciju sa svojom zajednicom.

Ukoliko želite da im pružite način da se međusobno povežu, onda smestite svoju zajednicu na forum. Ako vam je cilj da privučete verne korisnike, koji će tako više saznati o vama, onda izaberite društvene mreže. I naravno, ako želite da pravite zajednicu sa partnerima, onda neka to budu sajtovi koji će vas povezivati.

womaningraysweatshirtsittingbesidewindow3759080-1.jpg
Promo 

Komunicirajte sa svojom zajednicom

Nije dovoljno kreirati zajednicu i pustiti je da se sama održava. Svojim korisnicima morate dati i dodatnu vrednost, i sami se sa njima povezati, pružiti im informacije, edukaciju, posebne vrednosti ili pogodnosti koje drugi kupci nemaju.

Pre svega, komunicirajte sa njima. Koju god platformu da ste izabrali, budite aktivni na njoj. Doprinesite tome da se ljudi osećaju kao da tu pripadaju i da vam je njihovo mišljenje zaista važno. Pokažite im da vam je stalo do toga kako oni vide vaš brend, a na kraju će ionako jedino njihovo mišljenje i biti relevantno.

Zajednica oko brenda je samo jedan od segmenata koji čine brend celovitim i koji mu pomaže da se razvija i raste iz dana u dan. Imati zajednicu znači dve stvari – imati sigurnu mrežu koja će vas uvek pridržati i sa druge strane – imati grupu ambasadora brenda koji svakodnevno šire pozitivne poruke o vašoj kompaniji govoreći mnogo o vašem brendu i o tome što radite.

Da biste znali kako ovo da kreirate i integrišete u postojeću strategiju, neophodno vam je znanje. Zato upišite obuku za menadžment onlajn zajednice i postanite ekspert u ovoj oblasti.

Promo tekst