Način oglašavanja u kome se plaća prema broju klikova, pay per click (PPC), jeste jedan od trenutno najpopularnijih i najisplativijih, a vezuje se isključivo za digitalno oglašavanje i to putem platformi kao što su Fejsbuk, Instagram ili Gugl.

Da biste se bavili ovim poslom, pored poznavanja postavki i zahteva onlajn oglašavanja, neophodno vam je da ovladate različitim veštinama. Kako biste mogli da plasirate kampanje i reagujete na njih, morate imati sveobuhvatnu sliku o ovom poslu i digitalnom tržištu.

Rejčel Lo je dugo radila kao ekspert za PPC u raznim kompanijama, a danas ima svoju agenciju, u kojoj vodi tim analitičara. Iskustvo ju je naučilo mnogo čemu i mi smo izdvojili nekoliko njenih saveta za sve koji žele da se oprobaju u ovom svetu.

Naučite osnove programiranja

Da biste mogli da realizujete celu kampanju, često će vam biti potrebna pomoć programera. Njegov posao bi bio da određene delove koda koji su zaduženi za praćenje učinka kampanje i ponašanja posetilaca unese na web sajt.

Programer često neće imati vremena da se, pored svog posla, bavi i vašim delom posla. Da ne biste bili osuđeni na čekanje, naučite osnove programiranja, ili upravljanja sajtovima kako biste sitnije zadatke poput ovog mogli da završavate sami.

pexelsandreapiacquadio919436.jpg
Foto: Promo

Steknite iskustvo

Vežbajte uprazno. Ukoliko nemate klijente, podignite svoju stranicu ili nalog i uložite sitan budžet kako biste videli kako se platforme ponašaju. Takođe pokušajte da se osposobite za poslovnu komunikaciju, kako sa klijentima, tako i sa onima koji prate vaše stranice i pišu komentare objava koje postavljate.

Nije sve uvek izvesno

Analitika je složena nauka i nećete uvek dobiti apsolutno jasne i tačne odgovore. Digitalni svet je čvrsto umrežen sa stvarnim svetom, pa samim tim ne možete izmeriti sve rezultate sa potpunom sigurnošću.

Primera radi, ukoliko oglašavate određeni brend, nikada nećete moći definitivno da ustanovite koji udeo u prodaji je došao sa digitalnih kanala, a koji putem preporuke ili iz radoznalosti kupca. Ovo ne sme da vas frustrira, jer je u pitanju sastavni deo posla.

Razmišljajte kritički

Ukoliko želite zaista da saznate zašto se nešto desilo, kako je do toga došlo i zašto se desilo upravo na taj način, morate razmišljati kritički, znati kako da pristupite problemu i kako da ga rešite.

Iako ne znate pouzdano rešenje, možete ponuditi nekoliko opcija koje se mogu isprobati. Zato su analitičke veštine i sklonost ka rešavanju izazova često velika prednost u ovom poslu. Pored toga, one će predstavljati prednost i prilikom ugovaranja novih projekata.

Postavite prioritete

Postoje ljudi koji su sjajni u svom poslu, ali imaju veliki problem kada treba da razluče šta je prioritet i kako da se postave u određenoj situaciji. Zato je izuzetno važno da budete analitičari i na mikronivou.

To znači da bi trebalo da u svakom trenutku znate šta je hitno, na čemu možete više zaraditi, gde gubite budžet i u skladu sa tim da organizujete i posao i sam način rada.

pexelslaunchpresso2556956.jpg
Foto: Promo

Pišite izveštaje

Pre samog postavljanja projekta, uspostavite metričke parametre koje ćete pratiti. Važno je da znate unapred da li vam je važan broj interakcija, broj klikova, broj ljudi koji su videli vaše objave, da li vam je važna demografija, ili nešto sasvim drugo što je relevantno za vašeg klijenta.

Kada to odlučite i postavite, eksportovanje izveštaja je jednostavniji deo posla. Zato se potrudite da uvek pratite zacrtane formule i načine izveštavanja.

Naučite kako

Da biste ovladali svim veštinama koje jedan PPC analitičar mora imati, potrebno je da se bar godinu dana usavršavate, uz pomoć mentora sa višegodišnjim iskustvom u ovom poslu.

Učenje toga kako funkcioniše uspostavljanje naloga, koji su načini merenja, postavljanja budžeta, strategije oglašavanja i načini kreiranja sadržaja iziskuje mnogo više od nekoliko meseci, koliko inače traju ovakvi kursevi.

Zato upišite studije za PPC analitičara i izaberite karijeru u kojoj ćete uvek imati zagarantovan posao.