BREND NEKAD I SAD: Evo kako je internet promenio brendiranje
Život bez interneta danas je potpuno nezamisliv. Pojava interneta i društvenih mreža stvorila je nove trendove u komuniciranju. Njih su marketinški stručnjaci širom sveta odmah usvojili da bi u duhu vremena predstavili brendove koje zastupaju.
Stvaranje brenda na društvenim mrežama
Društvene mreže postale su forumi za razmenu mišljenja koji su dostupni svima.
Velike kompanije su uvidele da će se o njima tamo diskutovati, bile one prisutne na društvenim mrežama, bilo da ih tamo nema. Zato su proaktivno odlučile da uzmu učešće u toj komunikaciji.
Možda najveća promena koja je usledila po pojavi društvenih mreža jeste ta što se mišljenje potrošača sada mnogo više ceni, jer nezadovoljni korisnici preko interneta mogu lako kompanijama da nanesu veliku štetu.
To je uticalo na marketinške stručnjake da promene svoju taktiku, pa se danas mnogo više okreću onome što ljudi žele, umesto onome što kompanije misle da je najbolje za potrošače.
Da bi se ovo obezbedilo, sada postoji i posebna profesija. Osoba koja je zadužena za osluškivanje potreba potrošača i smišljanje kampanja i strategije pomoću koje će dopreti do što većeg broja korisinka je community menadžer.
Ko su community menadžeri?
Najjednostavnije rečeno, community menadžeri su u isto vreme i advokati kompanija, ali i advokati potrošača. Njihov posao je da grade dobre odnose sa klijentima i da nastoje da postojeći potrošači budu zadovoljni njihovim proizvodima.
Da li je community menadžer isto što i menadžer društvenih medija?
Glavna razlika između menadžera društvenih medija i community menadžera je u slanju povratnih informacija.
Dok su prvi zaduženi isključivo za komunikaciju sa korisnicima putem interneta, uloga community menadžera je daleko veća. Oni moraju da predstavljaju glas brenda, ne samo na društvenim mrežama, već i na drugim forumima, blogovima i stručnim sajtovima.
Zašto je community menadžment bitan?
Pojava pametnih mobilnih telefona dovela je do toga da je korisnicima znatno olakšan pristup internetu.
Posledica je i to da danas korisnici nezadovoljni određenim proizvodom odmah traže alternativu i okreću se drugom brendu. Zbog toga community menadžeri mnogo više pažnje posvećuju iskustvima korisnika i trude se da ona budu pozitivna, kako bi ih zadržali kao svoje potrošače.
Sve više malih i srednjih preduzeća shvata veliku ulogu društvenih medija i traži stručnjake koji će obavljati posao community menadžera. S obzirom na to da internet raste iz dana u dan, očekuje se da će u budućnosti biti sve više posla za osobe koje se bave digitalnim oglašavanjem, pa ovo zanimanje i u budućnosti očekuje velika tražnja.
Pored toga što ćete lako pronaći posao na kome ćete konačno biti zadovoljni platom, posao community menadžera može vam otvoriti mnoga vrata. Najbolja stvar vezana za ovo zanimanje jeste to što veštine potrebne za ovo zanimanje možete steći za samo jednu godinu, ukoliko se školujete na priznatoj obrazovnoj instituciji.
Promo tekst
SUTRA U 13.30: Predsednik Vučić sa predsednicom Državnog zbora Slovenije Klakočar Zupančič