DIGITALNI MARKETING: Šest saveta za pobeđivanje konkurencije kvalitetnim sadržajem
Digitalno tržište je prezasićeno. To se odnosi na sve struke i oblasti poslovanja koje se oglašavaju na digitalnim kanalima.
Konkurencija je opasna, pa je nekada ključno pitanje trenutka u kom će neko brže reagovati i bolje odgovoriti na određeni izazov koji tržište donosi. Zato uvek morate pravovremeno reagovati i imati unapred pripremljen plan delovanja.
Kako se u tolikoj gužvi možete uspešno izboriti za pažnju publike? Lakše nego što mislite. Zbog ubrzanog tržišta, konkurencija često sprovodi korake ubrzano i bez razmišljanja.
Ako se posvetite kreiranju kvalitetnog plana objava, sigurno ćete biti u prednosti u odnosu na nespremne.
Pretresite svoj sadržaj
Ukoliko ste do sada već imali realizovane onlajn marktinške aktivnosti, pretresite sav postojeći materijall i ustanovite šta je najbolje prošlo kod publike. Otkrijte nakon kojih objava su ljudi najčešće ostavljali komentare, šta ih je podstaklo na interakciju, a šta je izazvalo pozitivne reakcije.
Ispitivanje prethodnih objava i njihova detaljnija analiza doneće vam odgovore na probleme koji vas muče duže vreme (primera radi, zašto ljudi ne komentarišu vaše objave) i pomoći će vam da ih rešite planski.
Ustanovite ciljeve
Ako želite da se bavite sadržajem, morate postaviti neke ciljeve, odnosno, morate znati šta želite da postignete ili kakvu reakciju hoćete da izazovete izabranim sadržajem. Na osnovu njih ćete formirati svoje buduće sadržaje.
Ti ciljevi mogu biti različiti. Između ostalog, tu su povećanje svesti o brendu, sticanje novih kontakata, punjenje baze mejl adresa, podsticanje interakcije ili kreiranje zajednice.
Istražite ciljnu grupu
Morate znati kome želite da posvetite svoje objave i ko će ih čitati. Zato se pre svega zapitajte ko je najskloniji tome da kupi vaše proizvode. U skladu sa time opredelite se i za ton komunikacije i za dobrobiti koje ćete predstaviti svojoj ciljnoj grupi.
Kao što je pomenuto, ovo istraživanje možete raditi i kroz pretres svojih bivših objava, jer ćete tako utvrditi ko su ljudi koji su najviše učestvovali u diskusijama i komentarima.
Ustanovite koju vrstu sadržaja objavljujete
U zavisnosti od toga ko vam je ciljna grupa, opredelićete se i za kanal komunikacije. Neki ljudi su skloniji tome da traže informacije na društvenim mrežama, dok ima i onih koji više veruju sajtovima i blogovima.
Tako možete izabrati da se okrenete i objavama na blogu, ili pak da se zadržite na digitalnim kanalima u vidu Fejsbuka ili Instagrama... ili da kombinujete oba.
Napravite kalendar objava
Kada ustanovite: kome namenjujete objave, koji su vam ciljevi i gde se oglašavate, napravite kalendar koji će pratiti i obuhvatiti sve te segmente. Dobro je da u svakom trenutku znate šta je na redu za postavljanje na digitalne kanale i šta očekujete da će ta objava izazvati.
Ovako ćete uvek znati kada morate da pripremite još sadržaja, ali i bićete spremni bar neko vreme unapred.
Napravite plan promocija
Svaki delić sadržaja mora da dobije određenu izloženost, što se najbolje radi kroz promocije, odnosno kroz oglašavanje. Zato prilagodite svoj kalendar objava aktuelnim akcijama, a potom napravite plan budžeta koji želite da odvojite za sponzorisanje objava.
Važno je da u svakom trenutku budete spremni za novi nalet čitalaca i da možete logistički da pratite sve komentare.
Naučite kako
Svi ovi koraci su jednostavni za ljude koji imaju višegodišnje iskustvo, ali ako ste početnici, onda vam je pre svega ovoga potrebna ozbiljna teorijska podloga. Nju ne možete steći na kratkim kursevima koji vam nude samo osnove. Postavljanje strategije i osmišljavanje sadržaja nosi i analitičke veštine, mogućnosti istraživanja i još mnogo toga, za šta je potrebna bar godina rada i usavršavanja uz pomoć kompetentnih mentora.
Upišite obuku za content menadžment i ovladajte svim tehnikama koje su vam neophodne za ovaj posao.
Promo tekst
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!