Cilj svakog web sajta jeste da privuče što više ljudi, a u tome veliku ulogu igraju posetioci pretraživači. Dakle, Google, Yahoo, Bing i ostali internet pretraživači direktno su odgovorni za količinu saobraćaja koju određeni sajt ostvaruje.

Internet pretraživači funkcionišu po složenom algoritmu koji je potrebno ubediti da vaš web sajt zaslužuje jedno od vodećih mesta u rezultatima pretrage. SEO strategija bavi se upravo ovim problemom, a tehnike i trikovi koje koriste stručnjaci iz ove oblasti mogu pomoći svakoj web stranici da se u rezultatima pretrage na internet pretraživačima probije do što bolje pozicije.

pexelspixabay270637.jpg
Foto: Promo

Naslov i opis su najvažnije stavke za SEO

Naslovi stranice su veoma bitan aspekt SEO optimizacije i upravo zbog toga ova stavka se nalazi na prvom mestu. Prilikom osmišljavanja naslova potrebno je da se pridržavate pravila za njihovo pisanje. Ovo je posebno važno za pretraživač Google.

Svaka stranica mora da ima jedinstven naziv koji tačno opisuje njen sadržaj. Jedini izuzetak je početna strana sajta koja, osim naslova, može sadržati i druge važne informacije, kao što su: lokacija, delatnost poslovanja i slično.

Sve pomenute informacije biće vidiljive korisnicima u rezultatima pretrage i pre nego što posete vaš sajt.

Privucite posetioce metatagom

Metatag je sve što korisnici vide kao opis vašeg web sajta na Googleu. Ovaj tekst obično sadrži 150-160 karaktera i ima ulogu da korisnike obavesti o tome šta ih čeka ukoliko u rezultatima pretrage kliknu baš na vaš link.

Ukoliko vaš sajt nema poseban tekst za metatag, Google proizvoljno uzima početak prvog tekstualnog sadržaja koji imate na naslovnoj strani i postavlja ga kao opis kompletnog sajta.

U većini situacija ovakva praksa može da zbuni korisnike ili na njih ostavi utisak kako se radi o neprofesionalnom sajtu.

Preimenujte linkove

Struktura linka je termin koji se koristi za opis određene URL stranice.

Saveti za pravljenje strukture linka utiču na pretraživače da lakše prepoznaju vaš sajt, odnosno pojedinu stranicu i tako je što bliže predstave korisnicima koji su u pretrazi tražili ključne reči koje se poklapaju sa vašim sadržajem.

Zato, prilikom kreiranja URL-a koristite “-” da biste razdvojili reči i izbegavajte nepotrebne informacije i preterano gomilanje ključnih reči.

pexelsgeorgemorina4960628.jpg
Foto: Promo

Formatirajte tekstualni deo sajta

Kako bi bio vidljiviji, objavljeni tekstualni sadržaj na webu ne samo da mora biti interesantan čitaocima, već je potrebno i da bude formatiran po SEO standardima kako bi bio vidljiviji.

Formatiranje teksta zahteva da naslovima, podnaslovima i međunaslovima dajete posebnu veličinu fonta (heading), dok se za istaknute delove teksta savetuje upotreba podebljanog (bold) fonta.

Uz pridržavanje pomenutih saveta sadržaji na vašem web sajtu biće pregledniji za čitanje, ali što je još važnije, biće i znatno dostupniji na internet pretraživačima

2107objava.jpg
Foto: Promo

Za najbolje rezultate neophodni su vam SEO stručnjaci

Trikovi koje ste pročitali pomoći će vašem web sajtu da postane bolje pozicioniran na internet pretaživačima. Međutim, kako biste dospeli među prvih pet rezultata prve stranice pretrage na Googleu koji garantuju mnogo veći saobraćaj na sajtu, neophodno je da izvršite kompletnu optimizaciju.


Za takvo nešto potrebno je da angažujete SEO stručnjake, koji su zahvaljujući svojim znanjima postali veoma traženi na tržištu i svoje veštine odlično naplaćuju zbog velike uloge koju optimizacija sajta ima. Mogućnost brzog pronalaženja posla, prilika za ostvarenje velike zarade i kratak vremenski period obuke uticali su na to da SEO postane idealna oblast za sve koje zanima internet marketing.

Foto: Promo