Ako se zapitate na osnovu čega određeni proizvod nazivate omiljenim, shvatićete da u većini slučajeva razlozi nisu pristupačne cene ili sama usluga, već uglavnom nešto nematerijalno. To „nešto” je upravo ono što čini brend.

Preduzetnici koji su pokrenuli mali ili srednji biznis često zanemaruju važnost izgradnje brenda, misleći da se brendiranje odnosi isključivo na velike kompanije. Uz savete i trikove obrazovanih marketinških stručnjaka, koje ćete pronaći u nastavku teksta, svaki biznis može dobiti nevidljivi zaštitni znak koji će efikasno delovati na potrošače.

closeupphotoofpersonholdingpanasonicremotecontrolin987586.jpg
Foto: Promo

Predstavite vaš stil preko web sajta

Dizajn web stranice preduzetnici koji vode mala preduzeća često smatraju nepotrebnom investicijom. Ipak, izgled sajta važan je za izgradnju brenda onoliko koliko su i izgled butika ili restorana važni za ove biznise.

Zato razmislite kako vaš web sajt izgleda. Izbor boja i kompletnog dizajna trebalo bi da bude usklađen sa čitavim stilom koji karakteriše vaš brend, sa vrednostima za koje se zalaže i s porukom koju želi da pošalje potencijalnim klijentima.

flyerairsky.jpg
Foto: Promo

Kakvog su ukusa vaši proizvodi?

Iako se ukus određenog proizvoda vezuje za vrstu hrane, istina je drugačija.

Jedan od najboljih dokaza ove tvrdnje je eksperiment koji odlično pokazuje kako brend deluje na potrošače. Naime, grupi ispitanika su ponuđene tri flašice istog pića sa različitim etiketama, a rezultati su pokazali da ispijanje brenda često može ostaviti jači uticaj na potrošače od samog sadržaja u ambalaži.

brownstarbuckspaperongraywoodensurface1435750.jpg
Foto: Promo

Vodite računa o tome da ne uvredite potrošače

Prilikom kreiranja brenda veoma je važno voditi računa o tome da on svima bude podjednako privlačan. Ovakav rezultat postiže se odricanjem od svega ostalog po čemu možete biti upamćeni, a što istovremeno može uticati da se pojedini potrošači osećaju neprijatno. Slike koje kačite na zid u kafiću, ili prodavnici često su one sitnice koje prave razliku i urezuju se u glavama potrošača kao stav o vašem brendu. Slična situacija je i sa fotografijama koje se mogu videti na vašoj zvaničnoj online stranici. Pokušajte da se otarasite neprikladnog reklamnog sadržaja i pre svake nove objave postavite sebi pitanje: da li je ovaj materijal uvredljive prirode?

cocacolacansandglasseswithlines50593.jpg
Foto: Promo

Povežite brend sa prijatnim osećanjem

Bez obzira na vrstu delatnosti kojom se bavite, vaš brend bi trebalo kod potrošača da izaziva pozitivnu emociju.

Do takvog rezultata možete doći tako što ćete potrošačima jasno staviti do znanja da vam je drago što su izabrali baš vas. Da li ćete im poslati personalizovanu poruku ili ih nagraditi nekim poklonom? Izbor ostaje na vama.

shallowfocusofmercedesbenzemblem1236792.jpg
Foto: Promo

Kako se postaje stručnjak za kreiranje brendova?

Da biste izgradili brend potrebno je mnogo truda, kreativnosti, ali i pridržavanja raznih pravila koja se uče na obrazovnim ustanovama u kojima se školuju marketinški stručnjaci. Za one koji prave prve korake u brendiranju navedeni saveti biće veoma korisni. S druge strane, ako planirate da do detalja upoznate sve marketinške alate i koristite ih kao profesionalac, učenjem po jednogodišnjem programu možete steći sve neophodne veštine, a i prepoznat sertifikat.

Promo tekst