Kvalitetni odnosi s javnošću neophodni su za nove brendove koji žele da privuku pažnju potencijalnih kupaca i profesionalaca u industriji. Nažalost, mali budžeti mnogih novih preduzeća razlog su zbog koga se mnogi preduzetnici odriču PR-a, smatrajući ga luksuzom. To je velika greška.

Ako upravljate malim ili srednjim biznisom koji se tek razvija, proučite nekoliko strategija PR-a u nastavku teksta. Odnosi s javnošću donekle jesu stvar talenta za komunikaciju i pisanje, ali postoje i brojne tehnike koje se mogu naučiti.

Sledi 5 najefikasnijih saveta za odnose s javnošću novih brendova.

womanlisteningtomusic4017436.jpg
Foto: Promo

1. Stvarajte priče, a ne saopštenja za medije

Manje firme često osećaju da su u obavezi da s vremena na vreme objavljuju saopštenja za medije. Problem je u tome što dešavanja u vašoj firmi najčešće nisu vest od nacionalnog značaja, ali kako mala firma nema ništa bolje da ponudi, ovo postaje glavna vest i to nosi rizik.

Objavljivanjem saopštenja čiji je sadržaj neoriginalan i neinspirativan rizikovaćete da steknete reputaciju dosadnih ljudi koji nemaju šta da kažu.

Zato, umesto da forsirate zvanične i suvoparne priče kojima nećete uspeti da doprete ni do koga, koristite pristup koji imate prema svojim klijentima. Razmislite o tome šta bi oni želeli da pročitaju. Na kraju krajeva, ko ne voli dobru priču?

Sposobnost stvaranja zanimljive priče o brendu izuzetno je važna PR veština. To ne znači da treba da se izgubite u pripovedačkoj kreativnosti – važno je da ostanete autentični i verni istini.

Najbolje je da počnete od suštine. Opišite problem koji rešavate, slikovito ispričajte kako ste nekome pomogli ili istaknite vrednost koju vaš proizvod ili usluga donose kupcima koji su vam ukazali poverenje.

Primetićete da fokus nije na hvalisanju sopstvenim dostignućima, već na vrednosti koju donosite kupcima i načinu na koji pozitivno utičete na njihove živote.

Isti pristup koji imate u direktnom kontaktu sa klijentima deluje i kada pišete PR saopštenja.

pexelsandreapiacquadio3778958.jpg
Foto: Promo

2. Budite aktivni i gradite odnose

Svojom PR strategijom nećete daleko stići ako ne budete pažljivo negovali odnose sa medijima.

U digitalnom svetu odnosi su često transakcioni i usmereni na rezultate. Pogrešan odgovor ili ignorantski odnos prema medijima samo jednog člana vaše kompanije može rezultirati domino efektom i dovesti do katastrofalnih posledica i zauvek izgubljenih kontakata.

Važno je odvojiti vreme i uložiti trud u odnose s predstavnicima medija. Cilj je da postanete neko kome se novinari mogu uvek obratiti za verodostojne i pravovremene informacije i relevantne komentare na teme povezane sa industrijom u kojoj radite.

Sve dok reagujete posvećeno i na vreme, gradite svoj put ka konačnom cilju – da postanete uticajni u svojoj sferi delovanja.

3. Na svojoj web strani napravite stranicu za medije

Kada je optimizovana, pres-stranica je PR alat koji gradi autoritet i kredibilitet brenda.

Vaša PR medijska stranica može biti mesto za sve informacije koje želite da podelite, uključujući biografije rukovodilaca kompanije, istoriju brenda, relevantne činjenice i statističke podatke i saopštenja za štampu.

Ovo je stranica koja ozbiljnim posetiocima govori o vašem brendu.

Iako je pres-stranica za PR odlična lična karta kompanije, ključna stvar koju treba zapamtiti jeste da morate strogo selektovati sadržaje koje na njoj plasirate. To je mesto za deljenje profesionalnih informacija, a ne za hvalospeve i legende.

Imajte ovo na umu i pres-stranica će vam pomoći da znatno unapredite imidž brenda.

maninblacksuitjacketholdingsmartphone3778680.jpg
Foto: Promo

4. Gostujte u potkastima

Znate li šta je 88 miliona Amerikanaca radilo prošle godine? Slušali su potkaste. Ovo važi i za Evropu, i za našu zemlju – potkasti imaju sve veću pažnju javnosti i u velikoj meri utiču na kreiranje opšteg mišljenja. Potkast se možda ne uklapa u vašu strategiju sadržaja, zato učinite sledeću najbolju stvar: nađite način da budete gostujući govornik na uticajnom, uglednom potkastu u vašoj industriji.

Otkrijte potkaste koje vaša ciljna publika sluša i koji su relevantni za vašu struku. U redu je razgovarati i o temama izvan struke ako to ostaje u skladu sa celokupnom porukom vašeg brenda.

Ne budite nervozni zbog razgovora sa voditeljima potkasta. To su ljudi koji su veoma uspešni u komunikaciji, upućeni u teme kojima se bavite. Ako imate nešto vredno da ponudite, oni će biti zainteresovani.

pexelsandreapiacquadio8592651.jpg
Foto: Promo

5. Pronađite influensere sa kojima se savršeno uklapate

Nema potrebe da se fokusirate na zvezde i ljubimce nacije. Previše bi vas koštalo, a verovatno biste bili izloženi velikom broju ljudi koje zapravo ni ne zanima vaš brend.

Umesto toga, fokusirajte se na ličnosti koje imaju manje pratilaca, ali su veoma poštovane u vašoj industriji. Tako ćete posvetiti pažnju onima koji su iskreno zainteresovani za ono što imate da ponudite.

Razmislite o tome da li biste radije stavili svoj proizvod pred 30.000 ljudi i dobili nekoliko potencijalnih klijenata ili pred 5.000 ljudi, od kojih će 40 odsto biti vema zainteresovani za vaš brend.

Manji influenseri takođe nisu uvek u poslu zbog novca – često su spremni da sklope obostrano koristan aranžman, poput deljenja postova u zamenu za isprobavanje vaše robe i usluga po nižoj ceni. Oni su u stanju da vide potencijal novih brendova.

Najbolji savet za uspešan PR malih i mladih brendova je: idite polako i pažljivo. Velike stvari ne mogu nastati za jedan dan i zato znajte da će vam trebati vremena da napravite i odnegujete imidž brenda.

PR strategija je važna i ne možete je stvoriti ako niste obučeni u ovoj poslovnoj oblasti. Vlasnicima manjih i srednjih firmi važno je da odrede osobu koja će se starati o imidžu brenda, i da joj pruže odgovarajuću obuku. Ako ste mali preduzetnik, možda ćete se odlučiti na to da sami naučite pravila PR-a i preuzmete kontrolu nad odnosima sa javnošću. Kada počnete na pravi način da komunicirate sa medijima, klijentima i najširom javnošću, videćete da će vaš posao naglo napredovati.

Promo tekst