Kao zaštitni znaci kompanija, logotipi su grafički element koje svakodnevno možemo videti na svakom koraku

Osmišljavanje logoa deo je svakog procesa brendiranja. Logo ima razne funkcije. Jedna od osnovnih funkcija jeste prepoznavanje. Da bi se razumelo koliko je ova funkcija važna, dovoljno je ući u bilo koji supermarket i pogledati oko sebe. Osoba koja želi flašu koka-kole u prodavnici će se bez razmišljanja samouvereno ustremiti ka logou svog omiljenog pića.

pexelsartembeliaikin1051747.jpg
Foto: Promo

Marketinška funkcija logotipa

Naravno, logo ima i manje očigledne funkcije. On bi trebalo da podstiče osećanja koja publiku vezuju za brend. Ideja dobrog logoa jeste da trenutno podseti potrošača na sve emocije koje mu korišćenje proizvoda donosi i probudi osećanje pripadnosti brendu.

Logo bi trebalo da bude univerzalan – da pokreće emocije u pripadnicima raznih kultura i prevaziđe jezičke barijere.

Iako smo u današnjem svetu obasuti logoima sa svih strana i moglo bi se reći da na njih uopšte ne obraćamo pažnju, istraživanja pokazuju da nije tako. Naime, pokazalo se da ljudsko oko podsvesno registruje sve te logotipe i da, što vas može uplašiti, ovaj fenomen utiče na odluke koje donosimo kao potrošači.

shallowfocusofmercedesbenzemblem1236792.jpg
Foto: Promo

Koliko logo vredi

Istina je da logo ima mnogo veći uticaj na naše odluke nego što bismo hteli da priznamo.

Zato ne čudi činjenica da je Stiv Džobs svojevremeno dizajneru Polu Rendu platio na neviđeno čak 100.000 dolara (više od 230.000 u današnjoj vrednosti) za dizajn logoa njegove nove kompanije Next.

Pepsi je, po nekim izvorima, za redizajn svog logotipa 2008. godine potrošio čak milion dolara.

Iz ovih podataka je jasno da kompanije dizajn logoa ne smeju da prepuštaju slučaju

selectivefocusphotographyofcocacolabottle2668309.jpg
Foto: Promo

Brendiranje kao disciplina

Dizajn logoa očigledno predstavlja jedan od ključnih aspekata svake marketinške kampanje i osnovni deo brendiranja. Mnogi grafički dizajneri postali su eksperti za logotipe i brendiranje. Oni su specijalizovani za razvoj vizuelnog identiteta, koji predstavlja mnogo više od izbora boja.

Dizajn, izbog boja, jasno definisane misija i vizija, precizno profilisana ciljna grupa – svi ovi elementi moraju da se poklope da bi dizajner zadužen za razvoj logoa uspeo da kreira autentično i originalno rešenje.

pexelsphoto279166.jpg
Foto: Promo

Kako postati ekspert za izradu logotipa i grafičkih rešenja?

Sertifikovana obuka za grafičkog dizajnera je najbrži način da ovladate veštinama neophodnim za konceptualizaciju, profesionalno stvaranje logoa i kreiranje korporativne knjige standarda za klijente. Nakon godine usmerenog školovanja, pod vođstvom mentora, razumećete i principe a i alate koji će vam pomoći da unovčite vaš talenat.

flyerairsky.jpg
Foto: Promo

Promo tekst