Bez obzira na to kakav je kvalitet pojedinih proizvoda ili usluga, marketing je taj koji umnogome odlučuje o njihovom uspehu na tržištu. Kao potvrda toga koliko je marketing važan za poslovanje svedoče rezultati velikih kompanija poput Koka-Kole (Coca-Cola) i Epla (Apple). Pored toga što poseduju kvalitetne proizvode, oni su ostvarili uspeh i zahvaljujući sprovođenju dopadljivih marketinških kampanja. Činjenica da Koka-Kola samo na oglašavanje godišnje potroši oko 4 milijarde govori o tome koliko je marketing važan.

Marketing je postao vrsta nauke koja obrazovanim stručnjacima nudi priliku za ostvarivanje velike zarade i za brzo pronalaženje posla, a velikim kompanijama pomaže da unaprede svoje poslovanje na nekoliko načina, koje vam predstavljamo u nastavku.

Bez marketinga ljudi nemaju znanje o ponudi

Što je više ljudi upoznato sa uslugama i proizvodima jedne kompanije, to su veće šanse da će oni postati njihovi potrošači. Osnovni zadatak marketinga jeste upravo da predstavi poslovanje kompanije kako bi ona povećala prodaju.

U zavisnosti od vrste usluga ili proizvoda, marketing prve rezultate može doneti već nakon nekoliko dana, ili ukoliko je u pitanju oglašavanje preko interneta, posle svega nekoliko sati. Takođe, jedna od najvećih prednosti online marketinga jeste i mogućnost za praćenje analitičkih podataka, koji u svakom trenutku pokazuju kako kampanja deluje na potencijalne potrošače.

pexelsartembeliaikin1051747.jpg
Promo 

Podizanje svesti o brendu povećava prodaju

Pre nego što postanu potrošači određenog brenda, u većini slučajeva ljudima je potrebno da vide jednu reklamu više od stotinu puta. Ljudi polako stvaraju svest o brendu, koja će im jednog dana pomoći prilikom donošenja odluke da se opredele upravo za proizvod ili uslugu tog brenda.

Podsticanjem svesti o brendu kompanije stvaraju iza sebe ogromnu publiku koja će biti upoznata sa njihovim poslovanjem, što će ih učiniti potencijalnim kupcima. Često marketing ne povećava prodaju odmah, ali zahvaljujući skretanju pažnje na brend samo je pitanje vremena kada će i taj željeni rezultat biti postignut.

pexelsnegativespace34639.jpg
Promo 

Marketinške analize određuju idealan profil potrošača

Bilo da je u pitanju marketinška kampanja koja promoviše proizvode jedne pekare ili ona koja je rađena za veliku softversku kompaniju, analizom raznih pokazatelja moguće je tačno odrediti platežnu moć prosečnog potrošača i na osnovu nje formirati novu prodaju.

Kreiranje marketinških kampanja na platformama kao što su Adwords i Facebook idealno je i za dobijanje povratnih informacija koje pomažu kompanijama da što jasnije sagledaju svoje mesto na tržištu.

Uz marketing se dokazuje poverenje

Kao što većina ljudi više veruje svojim prijateljima nego potpunim strancima, tako će više poverenja imati u kvalitet proizvoda poznatog brenda u odnosu na one proizvode za koje nisu nikada čuli. Izgradnja poverenja kod potrošača spada među najefikasnije marketinške alate, koji provereno povećavaju prodaju.

Ipak, do poverenja potrošača ne dolazi se preko noći, za takvo nešto potrebne su godine pažljivo osmišljenih kampanja, koje kod potencijalnih potrošača stvaraju pouzdanu i snažnu sliku o brendu.

personholdingblueballpointpenonwhitenotebook669610.jpg
Promo 

Zašto treba da postanete marketinški stručnjak?

S obzirom na važnu ulogu koju ima marketing u svakoj vrsti poslovanja, jasno je da ova oblast i te kako ima perspektivu. Marketing će uvek biti potreban savremenom društvu, bez obzira na to u kom pravcu se ono bude kretalo u skladu sa promenama.

Osim prilike da u ovoj oblasti brzo i jednostavno dođete do posla na kome ćete odlično zarađivati, odlična strana marketinga je i to što ne zahteva dugo školovanje. Uz obrazovanje po programu za marketinške stručnjake, neophodna znanja za pronalaženje prvog posla moguće je steći već posle 12 meseci. Nakon toga imaćete sva potrebna znanja i veštine, koje će vam, uz iskustvo, otvoriti vrata ka uspešnoj karijeri.


Promo tekst