ZADOVOLJAN KLIJENT: Unapredite odnos sa klijentima u 5 jednostavnih koraka
Odnos s klijentima je kao i svaka druga veza – na njoj mora da se radi
Za uspešan odnos treba da uložite napor, vreme i pažnju. Kada u taj odnos neprekidno ulažete, brzo ćete primetiti kako vam se uzvraća na isti način. Kada imate jaku vezu s klijentima, to znači da vam se iznova vraćaju i rado vas preporučuju drugima – a to je reklama koja se ne može ničim platiti.
Kako da to ostvarite?
1. Upoznajte klijente
Sve počinje od istraživanja. Proučite svoje buduće korisnike, istražite konkurenciju, tržište i ponudu. Potrudite se da razumete šta vaši klijenti zapravo žele i na koji način do toga dolaze, a tada osmislite jednostavniji ili brži način da dobiju istu ili još bolju uslugu.
Time što ste uložili napor pokazujete da vam je stalo do njihovog mišljenja i klijenti će to prepoznati. Takve veze uvek postaju dugotrajne. Dodatno ulaganje u odnos ostvarite kroz društvene mreže. Podelite najnovije vesti iz kompanije, predstavite nov proizvod, odgovorite na pitanja, započinjite razgovor… Klijenti će uživati u vašoj pažnji i inicijativi.
2. Budite svoji
Kao što vi upoznajete svoje klijente, i oni upoznaju vas. Zato je važno da ih nikada ne prevarite. Često deluje jednostavnije da pratite tuđe modele i načine za onlajn imidž, ali ta strategija dugoročno nije održiva.
I na najmanju naznaku laži ili pretvaranja, klijente ćete nepovratno izgubiti. Ako želite da klijentima u svakom trenutku bude prijatno (i bezbedno) da sa vama sarađuju, ne rizikujte da to narušite jer vam je u jednom trenutku bilo lakše da preuveličate ili iskrivite stvarnost.
Delite svoja iskustva kad god možete. Ne samo da će vas na taj način klijenti bolje upoznati, već će se i lakše poistovetiti i sa vama i sa idejama koje zastupate. Na kraju, prestaćete da budete deo armije onih koji samo žele njihov novac.
3. Prihvatite komentare (i kritike!)
Čim postavite neko pitanje ili zatražite mišljenje, budite spremni da ga prihvatite bez ljutnje.
Umeće izvlačenja najboljeg iz najgoreg je nešto što će i vaši klijenti i vaši saradnici veoma ceniti. Pri tome je verovatnije da ćete dobiti mnoštvo saveta kako da zaista unapredite svoj proizvod.
Posmatrajte pratioce na društvenim mrežama kao besplatnu fokus grupu koja iskreno i bez ikakve koristi daje svoje mišljenje. Čak 85% preduzetnika kaže da im je mišljenje nepoznatih korisnika značilo mnogo više od saveta članova porodice ili prijatelja. Samim tim što ste spremni da pitate i želite da čujete odgovor izdvajate se iz mnoštva drugih.
Imajte u vidu da su vam za dobijanje ovakvih komentara i mišljenja neophodni dobar plan i jaka strategija.
Pre svega, treba da odlučite da li ćete napraviti anketu, postaviti otvoreno pitanje ili ćete tražiti da se izabere neki od ponuđenih odgovora… Dajte klijentima i dovoljno vremena da se upoznaju s onim što nudite, jer će njihovo mišljenje inače biti malo upotrebljivo za vas.
Na kraju procesa pokažite na koji način ćete iskoristiti dobijene odgovore i redovno klijente izveštavajte o promenama.
4. Gradite poverenje u svakom trenutku
Najpre ćete to postići time što ćete uvek pružati više od očekivanog. To ne mora uvek da bude materijalno.
Olakšajte naručivanje posredstvom interneta, poklonite promotivni materijal, preuzmite troškove poštarine. Sve navedene taktike će ojačati vezu s korisnicima, klijentima i saradnicima.
5. Sitnice prave ogromnu razliku
Zahvalite se korisniku na pohvali i lepim rečima – ličniji kontakt se često zanemaruje u današnjem poslovanju. Zato, podelite interesantan članak sa saradnicima iz druge kompanije.
Pohvalite druge kada čine nešto dobro (čak i konkurenciju). Sve te sitnice neće ostati neprimećene.
Kako biste sproveli navedene strategije, morate pažljivo da proučite i izučite elektronsko poslovanje. ITAkademija je škola koja će vam pružiti sva znanja u ovoj oblasti, ali i mnogo više: naučićete kako da komunicirate sa svima i u svakoj situaciji. A to će vam se uvek isplatiti i izdvojiti vas u svakom okruženju.
Promo tekst
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore