DIGITALNI MARKETING ZA POČETNIKE: 5 saveta za započinjanje biznisa
Odlučili ste da započnete sopstveni posao? Vaši proizvodi ili usluge su spremni za prodaju, vi i vaš tim tačno znate šta treba učiniti, sve svoje napore i ušteđevinu ste uložili u ovaj poduhvat. Nedostaje vam samo jedno – kupci.
Ne slušajte one koji vam kažu da postoji jedan idealan način za promovisanje. Postoji milion različitih načina da proširite glas o svom poslu i onome što nudite. Istina je, neke marketinške metode su efikasnije od drugih, neke bolje utiču na određenu publiku, neke su skuplje, a neke oduzimaju više vremena i važno je da budete upoznati sa njima. Na kraju krajeva, samo vi ćete znati šta će najbolje pomoći vašem poslovanju i doći do vaše ciljne publike.
Digitalni marketing postao je jedan od najpopularnijih termina u poslednjoj deceniji. Ovaj fenomen je nemoguće ukratko objasniti, ali ovo su odlične polazne tačke da biste razumeli šta su mogućnosti koje možete primeniti za vaše preduzeće.
1. Razmotrite sve platforme
Postoji mnogo digitalnih platformi, alata i metoda koje se ubrajaju u faktore važne za digitalni marketing. Kada započnete planiranje svoje mrežne strategije, obavezno se upoznajte sa što većim brojem digitalnih platformi.
Digitalni marketing za mala preduzeća uključuje platforme društvenih medija kao što su Fejsbuk, Tviter, Pinterest, Linkedin, Instagram itd., a tu je i oglašavanje na mrežama poput Fejsbuka, Tvitera, a i samog Gugla.
U sferu digitalnog marketinga spadaju i vaš sajt i druge web lokacije koje nude mogućnosti oglašavanja. Ova lista je beskrajna i zato je važno pronaći ono što će najbolje uticati na unapređenje vašeg poslovanja.
2. Pre nego što nešto uradite, razmislite zašto to radite
Ovo je verovatno najveća greška koju većina novih preduzetnika pravi: čuli ste za sve neverovatne resurse koje nudi internet i jedva čekate da se oprobate u svakom od njih.
Dobro je imati entuzijazam, ali pre nego što počnete da koristite sve što postoji, uverite se da zaista znate šta pokušavate da postignete.
Iako je digitalni marketing često jeftiniji i lakše dostupan od tradicionalnih oblika oglašavanja, i za njega važe ista pravila. Šta pokušavate da postignete? Da li planirate da povećate prodaju, nameravate li da koristite digitalne platforme kao sredstvo komunikacije sa postojećim kupcima ili jednostavno želite da stvorite svest o brendu?
Nekim preduzećima su potrebne samo njihove mrežne kampanje da bi generisale potencijalne kupce, dok je drugima važno da se čitav proces prodaje odvija na mreži.
Kao i u bilo kom drugom obliku oglašavanja, morate znati na šta ciljate. Jasno definisanje ciljeva i razumevanje publike pomoći će vam da odaberete najbolje digitalne platforme za svoje poslovanje.
3. Ništa u životu nije besplatno
Ovo je jedna od velikih prednosti digitalnog marketinga – možete da kreirate profil za svoju firmu na Fejsbuku ili Tviteru, što će vam oduzeti samo nekoliko minuta vremena, a možete čak i pristojno da održavate nalog, i to bez trošenja novca.
Dostupno je i mnoštvo besplatnih alata za kreiranje sadržaja i upravljanje njima. Čak je i izrada web stranice ili aplikacije mnogo lakša i pristupačnija nego ranije.
To, međutim, ne znači da je bilo koji od ovih načina besplatan. Onlajn marketing vašeg malog preduzeća može biti pristupačniji od plaćanja novinskih oglasa ili bilborda, ali za postizanje rezultata potrebno je mnogo više vremena i truda.
Bez obzira na to da li za svoje poslovanje razvijate sajt ili se odlučite da se fokusirate samo na društvene medije, to će vam oduzimati mnogo vremena. Jedna od prednosti interneta za firme jeste činjenica da svima pruža istu platformu za dosezanje potencijalnih kupaca.
Istovremeno, to znači i da se takmičite sa mnogo većom konkurencijom – i to ne samo sa onom koja je u vašoj neposrednoj blizini.
To znači više posla. Primera radi, ako napravite profil na Tviteru, moraćete da tvitujete nekoliko puta svakog dana ukoliko želite da vidite bilo kakve rezultate.
Dobra ideja bi mogla biti da ne radite sve odjednom. Odaberite jednu ili dve platforme i pokušajte da prvo usavršite svoju prezentaciju na njima.
4. Nađite središnju tačku ka kojoj će svi vaši napori voditi
Ako vodite malu firmu sa ograničenim resursima, odlučite se za jednu centralnu tačku na kojoj ćete pretvarati zainteresovane ljude u kupce ili potencijalne klijente.
Za većinu preduzeća ova centralna tačka biće njihov sajt. Ako još nemate novca ili stručnosti za sajt, možete da koristite svoju stranicu na Fejsbuku kao centralnu tačku. Sve vaše marketinške inicijative bi sada trebalo da imaju za cilj da privuku ljude ka ovoj platformi.
Tako ćete potom koristiti svoje biltene, oglase, društvene medije – da biste potencijalne kupce usmeravali tamo gde želite.
5. Komunicirajte sa svojom publikom
Kada imate odličan sajt, to je dragocen alat za promociju posla, ali nažalost možete komunicirati sa potencijalnim kupcima samo kada odluče da sajt i posete. Da biste prevazišli ovaj problem, morate pronaći barem jednu platformu na kojoj možete započeti razgovor.
Ovde dolazi u obzir i nešto poput biltena. Ako napravite nedeljni ili mesečni bilten i podstaknete ljude da se prijave za njega, u osnovi dobijate dozvolu da komunicirate sa klijentima. Važno je napomenuti da bi posetioci sajta trebalo da se prijave za bilten.
Ovo je samo vrh ledenog brega kada je reč o marketingu vašeg novog posla, ali ako sledite ove savete, priču ćete započeti na pravi način. Ukoliko ste ambiciozni i svesni značaja marketinga za razvoj svakog poslovanja, postarajte se da naučite što više i savladate osnovne principe marketinga.
Svako usavršavanje u oblasti marketinga višestruko će se isplatiti; ako se dovoljno potrudite, umećete mnogo bolje da promovišete svoj posao, lakše ćete dolaziti do klijenata i samim tim, zarađivaćete više novca.
(Promo - tekst / Foto: Promo)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore