Društvene mreže odavno ne služe isključivo kao kanal za neformalnu komunikaciju. One su postale uobičajeni alat za poslovanje i informisanje javnosti o kompanijskim aktivnostima. Bilo da želite da se profesionalno bavite vođenjem korporativnih profila na društvenim mrežama ili pokušavate da izgradite sopstveni brend i unovčite vreme provedeno na Fejsbuku (Facebook), Tviteru (Twitter), Instagramu, Pinterestu i drugim kanalima, ovo su saveti kojih bi trebalo da se pridržavate.

1. Prilagođavajte sve objave različitim društvenim mrežama

Društvene mreže imaju različite svrhe, koje diktiraju njihove raznorodne zajednice, i zbog toga su im različiti i načini komunikacije. Zato imajte u vidu da čak i najobičnija vest mora da se prilagodi tonu, jeziku i najzad vizuelnom identitetu društvene mreže na kojoj se objavljuje.

Tako objava na Fejsbuku mora sadržati sliku, dok bi svaka slika koja se nađe na Instagramu trebalo da bude kvadratnog oblika. Korisnici Tvitera neće vam zameriti ako je objava tekstualna, a način komunikacije ironičan. Na Linkedinu je, što se jezika tiče, situacija potpuno suprotna – od vas se očekuje da ostanete profesionalni i da ton obraćanja bude relativno formalan.

appsblurbuttoncloseup267350.jpg
Foto: Promo

2. Ne objavljujte na svim kanalima u isto vreme

Najbolje vreme za objavljivanje postova na Fejsbuku, Tviteru, Pinterestu, Instagramu i ostalim društvenim mrežama nemoguće je utvrditi sa stopostotnom preciznošću. Ipak, dosadašnje iskustvo je pokazalo da postoje termini koji garantuju veći odziv i reakcije publike. Primera radi, sveži analitički podaci pokazuju da je najbolji dan za objavu na Fejsbuku sreda, i to u periodu između 11 časova ujutru i 14 sati po podne. Paradoksalno, najgori dan za objavljivanje važnih informacija na ovoj društvenoj mreži je nedelja.

Naravno, termini se mogu razlikovati u zavisnosti od oblasti. Tako je na Fejsbuku najbolje vreme za objave o tehnologiji između 9 ujutru i podneva. Za objave koje se tiču obrazovanja, dobar termin, pored srede, jeste subota u 17 posle podne.

Neka istraživanja pokazala su da su u kasnim satima žene aktivnije na društvenim mrežama od muškaraca. Drugim rečima, u zavisnosti od vaše oblasti delovanja, ciljne grupe, tipa objave i mnogo drugih faktora, morate prilagoditi vreme objave svakoj društvenoj mreži.

pexelstracyleblanc607812.jpg
Foto: Promo

3. Identifikujte prave ključne reči i koristite ih u opisima

Istražite koje fraze ljudi pretražuju u vezi sa vašom nišom. SEMrush i Google Keyword Planner su neki od alata koji vam mogu pomoći na ovom putu. Kada utvrdite koje reči donose rezultate, uključite ih u opise profila. Sledeći korak je da ih učinite prirodnim. Pročitajte sadržaj naglas i prilagodite ga tako da ne zvuči izveštačeno.

pexelsphoto199497.jpg
Foto: Promo

4. Uklonite oznaku koja vas povezuje sa sadržajem koji vam ne služi na čast

Oznake (tags) mogu biti od velike pomoći u komunikaciji s pratiocima. Međutim, ukoliko ste označeni u objavama neprikladnog sadržaja, to može narušiti vašu reputaciju, a u nekim slučajevima dovesti i do pravnih problema. Zato pomno pratite sve objave na kojima ste označeni i ograničite ko sve može da vas „taguje". Takođe pogledajte u podešavanjima ko može da vidi objave u kojima ste tagovani.

Iako označavanje može biti opasno, prednosti od ostavljanja ove opcije aktivnom su mnoge – pojavljivaćete se češće i povećaćete svest o svom brendu.

pexelsphoto267389.jpg
Foto: Promo

Kako do karijere community managera?

Iako su društvene mreže lake za korišćenje, za delotvornu marketinšku aktivnost je potrebno specifično obrazovanje i iskustvo. Stručnjaci za digitalni marketing znaju kako da na društvenim mrežama predstave brend na najbolji mogući način – u zavisnosti od industrije, ciljne grupe, regiona, vrednosti i misije kompanije ili pojedinaca koje predstavljaju. Zato kompanije traže obrazovan kadar za vođenje korporativnih profila.

Jednogodišnja obuka iz domena digitalnog marketinga najbrži je način da se opremite znanjima koja garantuju uspešan početak karijere eksperta za društvene mreže.


Promo tekst