Teška godina je iza nas. Ono što je dobra strana iskustva iz 2020. jeste to što smo imali prilike mnogo toga da naučimo o svojim navikama, planiranju budžeta, impulsivnoj kupovini, ali i o tome kako da prepoznamo šta nam je u datom trenutku zapravo potrebno, a šta je gubljenje novca.

Ovde su prodajni menadžeri imali posebno mnogo posla, budući da se broj online transakcija znatno povećao, pa su samim tim i oni trgovci koji nisu imali opciju online trgovine počeli da se digitalizuju i usvajaju novine.

Nekoliko lekcija smo sigurno mogli da izvučemo iz iskustva koje je iza nas, a ostaje nam samo da vidimo kako ćemo ih iskoristiti za dalji rast i razvoj prodaje.

pexelsphotomixcompany230544.jpg
Promo 

Evo šta je najbitnije što bi trebalo da zapamtimo.

Klijent je u pravu više nego ikada

Promene koje smo svi doživeli navele su prodajne menadžere da, kada razgovaraju sa potencijalnim kupcima, zapravo „obuju njihove cipele” i shvate šta je to što ih muči i u vezi sa čime im je potrebna pomoć.

Zato svaki napor da se nešto proda u narednom periodu mora staviti kupca u središte pažnje i na pijedestal, ako želite od njega da imate bilo kakvu povratnu informaciju. Morate da shvatite kupce i da govorite njihovim jezikom.

Prodaja funkcioniše gde god da ste

Takođe smo naučili da, bez obzira na to gde se nalazimo, možemo prodati proizvod. Uprkos krizi, svet je nastavio da funkcioniše, a tranzicija na online tržište zapravo je samo otvorila nova vrata ka biznisima i potencijalnim kupcima od kojih možemo biti fizički odsečeni.

pexelsandreapiacquadio3769747.jpg
Promo 

Tako danas iz svoje fotelje u Beogradu možete prodati proizvod vlasniku fabrike iz Čačka, zato što je i on, isto kao i vi, većinu svog poslovanja preselio na digitalne kanale komunikacije.

Pomerite se ka nauci

Prodaja nikada nije bila jednostavna, ali su je nekada neki ljudi nazivali i umetnošću. I činjenica je, morate imati talenta da biste sproveli kvalitetnu prodajnu strategiju, a sve to na kraju i izgleda kao jedan umetnički proces.

Međutim, danas je neophodno da se okrenete nauci i brojevima. Analitika će vam reći kako vam ide, a psihologija će vam pomoći da se okrenete svojim kupcima i zapravo razumete sve što je njima potrebno u tom procesu. Ovo će vam samo pomoći da budete bolji umetnik kada nastavite sa svojim standardnim prodajnim aktivnostima.

pexelsandreapiacquadio3756345.jpg
Promo 

Približite se ljudima

Iako se služimo čet botovima, analitičkim softverima i podacima, kojima se rukovodimo u prodajnim procesima, sam čin prodaje i kontakt sa klijentom je nešto što mora ostati humanizovano. Zato zadržite svoju ljudskost i povežite se sa ljudima na ličnom nivou, kako biste im na što bolji način pomogli.

Aktivno slušajte i ponavljajte sve što vam sagovornici govore, pokažite razumevanje i pitajte ih za mišljenje – to je nešto što je ostalo nepromenjeno, klijent će uvek zahtevati lični odnos od svog prodavca.

pexelskarolinagrabowska5650027.jpg
Promo 

Postali smo otporniji

Položili smo test koji je pred nas bacila 2020. godina. Mnogi su promenili posao, firmu ili čak i struku, kupci su postali oprezniji, prodavci hrabriji, ali sve u svemu, činjenica je da smo postali daleko otporniji i sada znamo da, šta god da se desi u budućnosti, spremni smo da dočekamo krizu raširenih ruku i da se sa njom obračunamo sa svim novim znanjima koja imamo.

Zato je važno kontinuirano učiti i raditi na sebi, jer samo uz kvalitetna znanja možemo da se suočimo sa krizama koje su pred nama i koje prete da nam naruše harmoniju u poslovanju. Da biste bili spreman prodavac, morate poznavati tehnike prodaje koje nijedna kriza ne može da naruši ili poremeti. U današnje vreme jake konkurencije dobri prodavci su traženiji nego ikad. Zato upišite jednogodišnju obuku za menadžment u prodaji i budite sigurni da vladate svim veštinama koje su vam u ovom poslu od značaja kako biste privukli i zadržali kupce.

(Promo - tekst / Foto: Promo)