Teška godina je iza nas. Ono što je dobra strana iskustva iz 2020. jeste to što smo imali prilike mnogo toga da naučimo o svojim navikama, planiranju budžeta, impulsivnoj kupovini, ali i o tome kako da prepoznamo šta nam je u datom trenutku zapravo potrebno, a šta je gubljenje novca.

Ovde su prodajni menadžeri imali posebno mnogo posla, budući da se broj online transakcija znatno povećao, pa su samim tim i oni trgovci koji nisu imali opciju online trgovine počeli da se digitalizuju i usvajaju novine.

Nekoliko lekcija smo sigurno mogli da izvučemo iz iskustva koje je iza nas, a ostaje nam samo da vidimo kako ćemo ih iskoristiti za dalji rast i razvoj prodaje.

pexelsphotomixcompany230544.jpg
Foto: Promo

Evo šta je najbitnije što bi trebalo da zapamtimo.

Klijent je u pravu više nego ikada

Promene koje smo svi doživeli navele su prodajne menadžere da, kada razgovaraju sa potencijalnim kupcima, zapravo „obuju njihove cipele” i shvate šta je to što ih muči i u vezi sa čime im je potrebna pomoć.

Zato svaki napor da se nešto proda u narednom periodu mora staviti kupca u središte pažnje i na pijedestal, ako želite od njega da imate bilo kakvu povratnu informaciju. Morate da shvatite kupce i da govorite njihovim jezikom.

Prodaja funkcioniše gde god da ste

Takođe smo naučili da, bez obzira na to gde se nalazimo, možemo prodati proizvod. Uprkos krizi, svet je nastavio da funkcioniše, a tranzicija na online tržište zapravo je samo otvorila nova vrata ka biznisima i potencijalnim kupcima od kojih možemo biti fizički odsečeni.

pexelsandreapiacquadio3769747.jpg
Foto: Promo

Tako danas iz svoje fotelje u Beogradu možete prodati proizvod vlasniku fabrike iz Čačka, zato što je i on, isto kao i vi, većinu svog poslovanja preselio na digitalne kanale komunikacije.

Pomerite se ka nauci

Prodaja nikada nije bila jednostavna, ali su je nekada neki ljudi nazivali i umetnošću. I činjenica je, morate imati talenta da biste sproveli kvalitetnu prodajnu strategiju, a sve to na kraju i izgleda kao jedan umetnički proces.

Međutim, danas je neophodno da se okrenete nauci i brojevima. Analitika će vam reći kako vam ide, a psihologija će vam pomoći da se okrenete svojim kupcima i zapravo razumete sve što je njima potrebno u tom procesu. Ovo će vam samo pomoći da budete bolji umetnik kada nastavite sa svojim standardnim prodajnim aktivnostima.

pexelsandreapiacquadio3756345.jpg
Foto: Promo

Približite se ljudima

Iako se služimo čet botovima, analitičkim softverima i podacima, kojima se rukovodimo u prodajnim procesima, sam čin prodaje i kontakt sa klijentom je nešto što mora ostati humanizovano. Zato zadržite svoju ljudskost i povežite se sa ljudima na ličnom nivou, kako biste im na što bolji način pomogli.

Aktivno slušajte i ponavljajte sve što vam sagovornici govore, pokažite razumevanje i pitajte ih za mišljenje – to je nešto što je ostalo nepromenjeno, klijent će uvek zahtevati lični odnos od svog prodavca.

pexelskarolinagrabowska5650027.jpg
Foto: Promo

Postali smo otporniji

Položili smo test koji je pred nas bacila 2020. godina. Mnogi su promenili posao, firmu ili čak i struku, kupci su postali oprezniji, prodavci hrabriji, ali sve u svemu, činjenica je da smo postali daleko otporniji i sada znamo da, šta god da se desi u budućnosti, spremni smo da dočekamo krizu raširenih ruku i da se sa njom obračunamo sa svim novim znanjima koja imamo.

Zato je važno kontinuirano učiti i raditi na sebi, jer samo uz kvalitetna znanja možemo da se suočimo sa krizama koje su pred nama i koje prete da nam naruše harmoniju u poslovanju. Da biste bili spreman prodavac, morate poznavati tehnike prodaje koje nijedna kriza ne može da naruši ili poremeti. U današnje vreme jake konkurencije dobri prodavci su traženiji nego ikad. Zato upišite jednogodišnju obuku za menadžment u prodaji i budite sigurni da vladate svim veštinama koje su vam u ovom poslu od značaja kako biste privukli i zadržali kupce.

(Promo - tekst / Foto: Promo)