LEKCIJE IZ 2020: Ovih 5 marketinških lekcija smo naučili prošle godine
Iza nas je i 2020. godina i sve što je donela, a ono što je sigurno jeste da smo svi bili na velikom testu od njenog početka do danas. Pitanje je šta smo naučili i koliko ćemo toga uspeti da primenimo u svom daljem radu.
Marketinški stručnjaci su, uz medije, bili posebno aktivni, pokušavajući da, kroz izloženost brendova koje zastupaju, prenesu poruke do ciljne grupe, pa su tako mnogi od njih preuzeli uloge izveštača.
Ova prilagođavanja i brze adaptacije su ostavili trag, ali i obezbedili snažnu lekciju. Zato smo pokušali da saberemo sve što smo naučili ove godine i da sagledamo kako će to uticati na naš dalji rad u oglašivačkoj industriji.
Budite fleksibilni, ali i uz svoj brend
Iako je neophodno da imate plan i strategiju, takođe je važno da ostavite prostor svom brendu da diše i da odgovori na aktuelne promene na tržištu.
Pandemija je donela veliki broj promena, a jedna od njih je i nikad masovnija selidba na digitalne kanale. To znači da, kakva god da vam je bila strategija pre toga, morate da se digitalizujete ili ćete izgubiti svoje korisnike.
Fleksibilnost je ključna u svakom vremenu krize, pa i sebe i svoj tim morate da obučite kako ćete najpre i najbolje reagovati na promene, bez ustezanja i preispitivanja.
Razmišljajte u širim okvirima
Promene su neminovne. Isto kao što vi prolazite kroz različite promene u poslu, tako se menjaju i navike i očekivanja vaših potrošača. Nekada je nestabilnost u njihovom finansijskom planu nešto na šta morate računati. Zato je dobro da razmišljate i malo šire i pokušate da pronađete način da odgovorite na njihovu potrebu – tako da njima rešenje bude priuštivo, a vama izvodljivo i isplativo.
Zvuči apstraktno i zato uzmite kao očigledan primer jednu američku zlataru koja je omogućila ljudima da iznajme prsten za veridbu, kako bi se prosioci osigurali u slučaju da se verenici prsten ne dopadne ili ga u najgorem slučaju odbije.
Krize su sastavni deo posla
Tržište se menja neverovatnom brzinom i velika je verovatnoća da će krize zaista postati sastavni deo naših poslova. To znači da kovid 19 nije ni prva, ali ni poslednja kriza sa kojom se suočavamo, iako je za neke možda najveća do sada.
Budite spremni da reagujete na vreme i kreirajte krizni plan unapred, da biste zaštitili svoju organizaciju od svih nepredviđenih okolnosti.
Nemaju sve kampanje isti efekat kao ranije
Iako je ranije bilo moguće apelovati na impulsivne kupce i predstavljati im proizvode koje mogu da kupe jednostavno i bez gubljenja previše sredstava, čini se da je ta situacija deo prošlosti. Ljudi su postali daleko oprezniji kada je reč o upravljanju budžetom, pa bi to trebalo imati u vidu prilikom kreiranja ciljanih kampanja.
Zato se fokusirajte na privlačenje kupaca koji pokažu interesovanje za vaš proizvod, ali i na edukaciju onih koji još ne znaju za vas.
Pratite pretragu
Marketing u realnom vremenu je uvek bila preporuka svih stručnjaka. Međutim, kada uzmete u obzir koliko se potrebe potrošača menjaju u zavisnosti od aktuelnosti, ova primedba posebno dobija na značaju. Zato se trudite da korišćenjem nekog od Google servisa pratite šta se trenutno najviše pretražuje i prema tome plasirajte i svoje kampanje.
Neki od servisa za dostavu su odlično i brzo reagovali, upravo zahvaljujući praćenju potreba i, pored restorana, uvrstili su i apoteke, ali i prehrambene prodavnice u svoju ponudu.
Još jedan trend koji se pokazao kao izuzetno bitan definitivno je i angažovanje stručnog kadra koji zna kako da reaguje na datu situaciju i kako da se prilagodi novim okolnostima. Zato je sada idealan trenutak da se pridružite ovoj industriji i da naučite sve što je neophodno o tome kako da marketinški pratite potrebe svog brenda i o tome što vam nudi karijera u ovoj oblasti. Upišite obuku za marketinški menadžment i ovladajte svim veštinama i tehnikama koje su vam neophodne za stabilan početak.
Promo tekst
SKANDAL! HRT POZVAO NA UBISTVO VUČIĆA! Traže obaranje predsedničkog aviona iznad Beograda, poslanici Evropskog parlamenta se SMEJU U STUDIJU