U poslednih 20 godina napredak modernih tehnologija izazvao je velike promene u oblasti marketinga i doneo značajne inovacije na polju oglašavanja. Digitalni marketing postao je jedan od najznačajnijih vidova promocije za kompanije svih veličina. Kao rezultat promene pravca nastale su reklame na društvenim mrežama, marketinške e-mail kampanje, optimizacija sajtova (SEO) i mnogi druge tehnike koje utiču na donošenje odluka potrošača.

Pre nekoliko godina glavni zadatak svakog menadžera zaduženog za digitalni marketing bio je da prati protok saobraćaja na zvaničnom web sajtu kompanije putem Google analitike. Danas, međutim, posao stručnjaka koji vode ovaj važan sektor izgleda potpuno drugačije. Od društvenih mreža do SEO optimizacije, menadžer digitalnih medija zadužen je za upravljanje najrazličitijim strategijama u marketinškom sektoru svake kompanije. U nastavku saznajte više o ovom uzbudljivom poslu.

pexelsedmonddants4339952.jpg
Foto: Promo

Uloga menadžera digitalnog marketinga

S obzirom na to da je reč o marketinškim alatima koji bitno utiču na celokupno poslovanje, velike kompanije često imaju odvojene sektore posvećene društvenim mrežama, SEO optimizaciji, odnose s javnošću (PR) na internetu, i elektronskom poslovanju.

Uloga menadžera digitalnog marketinga jeste da balansira između svih ovih timova i pomaže im da što uspešnije ostvare zacrtane ciljeve. Obrazovani stručnjaci iz ove oblasti poznaju svaki od pomenutih marketinških sektora, što im omogućava da planiraju aktivnosti svih sektora u skladu sa strategijom firme.

Neophodna znanja za uspeh u digitalnom marketingu

Optimizacija za pretraživače (SEO) je jedan od najvažnijih alata u svakoj marketinškoj online strategiji. Menadžeri zaduženi za digitalni marketing moraju da budu upućeni u sve tajne SEO optimizacije kako bi što efikasnije targetirali ciljnu grupu kojoj se obraćaju u kampanjama.

pexelscanvastudio3194518.jpg
Foto: Promo

Važna odlika uspešnih menadžera za digitalni marketing jeste razumevanje uticaja društvenih mreža i osećanje za njihove specifične jezike. Facebook, Twitter, Instagram i ostale društvene mreže moćni su marketinški alati, koji predstavljaju prednosti jedne kompanije milionima korisnika širom sveta, ali da bi se one upotrebile na pravi način, neophodno je komunicirati njihovim izvornim sredstvima. Dobar menadžer kanala digitalnog marketinga uvek će od svojih saradnika tražiti da objavu prilagode svakoj mreži ponaosob.

Najzad, da bi sproveo zadatke kako treba, menadžer digitalnih medija mora biti dobar komunikator. Njegovi sagovornici su najrazličitiji ljudi – od programera, preko dizajnera, pa sve do direktora kompanije. U tom smislu, isto što važi za društvene mreže, važi i za realni svet. Menadžer digitalnih medija mora da svoj jezik i način komunikacije prilagodi sagovorniku.

pexelsedmonddants4347119.jpg
Foto: Promo

Kako do karijere u digitalnom marketingu

Budući da je digitalni marketing veoma isplativ, kompanije širom sveta ulažu velike svote novca u ovaj sektor. Kako pomenute online tehnike donose odlične rezultate i doprinose efikasnijem poslovanju, to tražnja za obrazovanim stručnjacima iz ove oblasti raste iz dana u dan.

Internet će u budućnosti imati još moćniji uticaj na celokupno društvo, pa se očekuje da online marketing uzme primat u odnosu na sve druge tradicionalne vrste oglašavanja. Ovakav trend značiće i sve veću potrebu na tržištu za obrazovanim stručnjacima, koji poznaju sve tehnike digitalnog marketinga.

pexelsdominikaroseclay905163.jpg
Foto: Promo

Žurnal SEJ svrstao je stručnjake za digitalni marketing među top-10 zanimanja na listi poslova za 2021. godinu. Upravo zbog toga znanja i veštine koje omogućavaju bavljenje ovim dinamičnim i odlično plaćenim poslom predstavljaju ulaznicu za sigurno radno mesto. Jednogodišnja obuka za digitalni marketing pod vođstvom mentora je odlično ulaganje vremena i novca za sve one koji sebe vide kao buduće eksperte za društvene mreže, oglase na Googleu i građenje identiteta brenda pomoću bogatog arsenala digitalnih alata.

(Promo - tekst / Foto: Promo)