Marketinški stručnjaci odavno su otkrili da boje utiču na razmišljanje potrošača. Kako bi probudili određenu emociju kod posetilaca web stranica, u savremenom digitalnom dobu o usklađivanju boja u marketinške svrhe brinu se i oni čiji je posao da ih kreiraju.

pexelsmiguelpadrin194098.jpg
Foto: Promo

Pored toga što su zaduženi za to da osmisle funkcionalan web sajt na kome će se posetilac lako snalaziti, posao web dizajnera je i da pravim izborom boja učini da posetilac razmišlja na određeni način. Istraživanja o važnosti boja u marketingu pokazala su da svaka boja ima određeni uticaj na posetioce.

Ako vas interesuje psihologija boja, u nastavku saznajte više o ovoj zanimljivoj temi.

pexelsjuliavolk5272610.jpg
Foto: Promo

Bela, žuta, i ružičasta boja doživljavaju se kao iskrene i čiste

Belu boju potrošači, u ovom slučaju posetioci sajtova, uglavnom povezuju sa jasnoćom, čistoćom i smirenošću. Kada je u pitanju žuta boja, istraživanja su pokazala da ona takođe asocira na iskrenost, ali za razliku od bele, kombinuje sreću i optimizam.

Roze s druge strane, pored iskrenosti, priziva osećaj topline i mekoće, ustanovili su stručnjaci.

pexelsmasharaymers2859597.jpg
Foto: Promo

Crvena, narandžasta i žuta izazivaju uzbuđenje

Još od davnih šezdesetih godina prošlog veka psiholozi su pronašli vezu između crvene boje i uzbuđenja. Aktivnost, stimulacija, nalet energije – svi ti efekti kod većine ljudi se javljaju kada se susretnu s crvenom bojom.

Istina je da sve boje sa dužim talasnim dužinama, kao što su crvena, žuta i narandžasta, imaju sličan efekat – one proizvode otvorenost, podstiču energiju i uzbuđenje.

pexelssharonmccutcheon1149347.jpg
Foto: Promo

Plava i braon čine sajt ozbiljnim i pouzdanim

Ukoliko web dizajner želi da napravi web sajt koji će klijentima ulivati poverenje, psiholozi ističu da bi onda plava boja trebalo da preovlađuje na stranicama koje kreirate.

pexelsnicolaspostiglioni792539.jpg
Foto: Promo

Sličan uticaj na posetioce web stranice imaće i smeđa boja, koja pored poverenja, odaje i ozbiljnost i pouzdanost.

pexelspixabay163822.jpg
Foto: Promo

Uloga web dizajnera u psihologiji boja

Da bi jedan web sajt zadovoljio sve kriterijume i kod posetilaca probudio ona osećanja koja je klijent zamislio, potrebno je pažljivo uklopiti boje i kompletan dizajn. Pored odabira odgovarajućih boja, obrazovani stručnjaci koji se bave web dizajnom moraju i da osmisle kako će izgledati struktura sajta, ali i da obezbede sve funkcionalnosti u okviru jedne web stranice. Pri tome, njihov posao je da navigaciju učine brzom i intuitivnom.

pexelskaboompicscom5933.jpg
Foto: Promo

Kreiranje web sajtova postalo je jedan od najunosnijih poslova današnjice, a web dizajneri su odlično plaćeni kreativci, koji uvek imaju priliku da pronađu posao.

Znanje i veštine koje će svima omogućiti da počnu da se bave ovim interesantnim zanimanjem moguće je steći pohađanjem jednogodišnjeg edukativnog programa, specijalizovanog za obuku budućih web dizajnera.

Promo tekst