TWITTER ZA BIZNIS: Evo kako da vodite korporativni profil na Twitteru
Vođenje korporativnih profila je uzbudljiv posao koji zahteva agilnost i praćenje trendova. S druge strane, kada se vodi kompanijski profil za mrežu kakva je Twitter, to ostavlja mnogo prostora za kreativnost.
Ovaj posao zahteva i jasnu viziju i promišljenu strategiju. Ako želite da sačuvate postojeće pratioce i steknete nove, pratite sledeće savete za uspeh na Twitteru.
1. Postavite očekivanja za sadržaj koji kreirate i budite dosledni
U moru objava kojima su korisnici obasuti teško je privući pažnju vaše publike. Ovo se postiže konzistentnošću. Pre svega morate uspostaviti sopstveni brend tako što ćete stalno objavljivati sadržaj koji je od interesa za vašu ciljnu grupu. Doslednost i postojanost u objavljivanju sadržaja vode do toga da će korisnici ubrzo znati šta mogu da očekuju od vas.
Korisnici imaju tendenciju da prestanu da prate profile koji su neaktivni. Isto važi i za one koji objavljuju jednom ili dvaput nedeljno. Iako je na nekim društvenim mrežama ovaj broj objava dovoljan, Twitter nije jedna od tih mreža. Relevantnost i učestalost objava vode do konzistentosti kojom ćete odnegovati sopstvenu publiku
2. Neka vaši sadržaji budu različiti
Vaši pratioci nisu zainteresovani isključivo za kompanijske vesti. Naprotiv, njih zanima priča iz vašeg brenda, nove i posebne ponude, praktični saveti i slično.
Ako analizirate ko su vaši pratioci, videćete da je moguće podeliti ih u podgrupe od kojih će svaka imati svoje posebne interese. Važno je da sadržaj planirate tako da zadovoljite potrebe svake podgrupe. Analitika je tu da vam olakša posao. Alati za praćenje pomoći će vam da bolje razumete teme koje zanimaju vašu publikui i da svaku sledeću objavu prilagodite tako da pogodi u jednu od meta koje ste postavili.
Ponekad je publika toliko različita da je neophodno podeliti je na više naloga.
3. Sve je u pravom vremenu objavljivanja
Rok trajanja jednog tvita iznosi oko 30 minuta. Nivoi angažovanosti korisnika variraju u odnosu na doba dana. S druge strane, priroda Twittera je takva da se mora biti u pripravnosti sve vreme. U održavanju kontinuiteta pomoći će vam alati za zakazivanje objava, kao što su Hootsuite, Buffer ili TweetDeck, ali ne zaboravite da ništa ne može da zameni pravovremenu ljudsku reakciju.
4. Mislite na svoje korisnike
Čuveni Pareto princip moguće je primeniti na Twitter. Naime, 80 posto sadržaja koji objavite trebalo bi da se odnosi na druge ljude. To vam ostavlja 20 procenata za samopromociju. Ovde se možete konsultovati sa analitikom da saznate šta je i ko je relevantan u vašoj zajednici i shodno tome prilagodite svoje prijave.
5. Uskočite u tuđu diskusiju
Iako je to poželjno, nije neophodno da vi uvek budete oni koji će pokrenuti diskusiju. Angažman se može postići i tako što ćete se priključiti postojećoj debati. Ako osluškujete zajednicu, pratite trendove i koristite analitiku, vrlo brzo možete saznati šta je u žiži interesovanja vaše publike, a onda se uključiti u priču.
6. Koristite vizuelni materijal u objavama
Prošlo je vreme kada je Twitter bio ograničen na tekstualni sadržaj. Kako slika govori hiljadu reči, ne oklevajte da ubacite i uzbudljive info-grafikone, atraktivan video-materijal ili dopadljive slike. Pored toga što će raznorodan kvalitetan sadržaj povećati interesovanje, multimedijalne objave će učiniti da vaš korporativni Twiter ne izgleda monotono.
Voditi korporatvni profil znači mnogo više nego biti primećen. Ovo zahteva duboko razumevanje društvenih mreža i publike. Kao budućem zaposlenom u marketingu, vaša je obaveza da upoznate iznutra svaku društvenu mrežu. To ne možete postići na kratkim kursevima. Jednogodišnja obuka je najbrži način da steknete zvanje i veštine potrebne za karijeru menadžera korporativnih profila na Twitteru i drugim društvenim mrežama.
(Promo - tekst / Foto: Promo)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore