Kao što uspeh obrazovnih ustanova zavisi od kvaliteta njihovih predavača, tako i velike kompanije ostaju na pravom putu zahvaljujući menadžerima ljudskih resursa. Osobama koje se bave ovom profesijom povereno je rukovođenje najvažnijim delom svake kompanije – ljudima.

HR menadžeri svojim taktikama podstiču zaposlene na produktivnost, pa tako kompanijama smanjuju troškove. S obzirom na bitnu ulogu koju imaju, profesionalci obučeni za rad u sektoru ljudskih resursa su veoma traženi. Međutim, da biste postali uspešan menadžer ljudskih resursa, morate da imate određene osobine.

Predstavljamo vam 5 osobina koje svaki uspešan menažer ljudskih resursa mora da ima:

1. Odlične govorničke sposobnosti

Ukoliko želite da budete uspešan menadžer ljudskih resursa, moraćete da posedujete ili razvijete izvrsne retoričke sposobnosti. Veština izražavanja je veoma važna u bavljenju ovim poslom, koji podrazumeva konstantnu razmenu ideja, mišljenja i strategija sa zaposlenima. Kvalitetan menadžer ljudskih resursa treba da na što jednostavniji način objasni zaposlenima koji su ciljevi kompanije i na koji način će ih najefikasnije ostvariti. Profesionalac koji radi u sektoru ljudskih resursa mora biti u stanju da govori jezikom kolega iz različitih oblasti.

womanwearingwhitetopholdingsmartphoneandtablet864994.jpg
Foto: Promo

2. Sposobnost da pročita ljude

Posao menadžera ljudskih resursa je, između ostalog, i da regrutuje nove zaposlene, pa je zbog toga važno da umeju da odaberu najbolje kandidate. Govor tela, mimika lica i univerzalni izrazi često mogu da vam pomognu u proceni sagovornika. Većina ljudi veruje da poseduje ovu osobinu, međutim na njenom razvijanju mora da se radi.

pexelsandreapiacquadio859265.jpg
Foto: Promo

3. Sposobnost da motiviše

Menadžer ljudskih resursa mora da bude dobar motivator kako bi zaposlene inspirisao da postignu najviše zacrtane ciljeve, a svoje zadatke ostvare sa zadovoljstvom. Ukoliko je u stanju da taj deo posla obavi kako treba, zaposleni neće imati utisak da rade za potrebe preduzeća, već za svoje lične interese, pa će zadatke ispunjavati brže i efikasnije.

businessmanmandeskworking90333.jpg
Foto: Promo

4. Donošenje teških odluka

Jedan od najtežih zadataka sa kojim ćete se kao HR menadžer susretati svakodnevno jeste donošenje teških odluka. Uspešan menadžer ljudskih resursa mora da ima hrabrost i znanje da razdvoji dobre odluke od loših i da obavlja poslovne zadatke prema njihovim prioritetima. Takođe, treba da prepozna efikasnost kod zaposlenih i podstakne ih na dodatni napredak, odnosno da ih upozori, ukoliko nije zadovoljan njihovim zalaganjem. U najgorem slučaju, ponekad će morati da propiše disciplinsku meru, a katkad i otpusti nekog od zaposlenih.

adultblurbossbusiness288477.jpg
Foto: Promo

5. Radoznalost i otvorenost

Da biste se bavili ovom profesijom, morate da budete radoznali i spremni na usvajanje novih znanja i veština. HR menadžeri ne smeju biti konzervativni kada je u pitanju isprobavanje novih tehnika organizacije posla i razvoja ljudskih potencijala.

copy-of-link-objava-sreda.jpg
Foto: Promo

Velike kompanije su prepoznale da su njihov navažniji resurs ljudi i zato najveću pažnju poklanjaju izboru kvalitetnog kadra i njihovom usavršavanju. Zbog toga iza svake kompanije koja posluje sa uspehom stoji menadžer ljudskih resursa, koji organizuje zaposlene kako bi ostvarili najviše korporativne ciljeve. Osobine koje su navedene u tekstu samo su polazna osnova. Njima se mora pridodati nauka. Pravom kombinacijom navedenih osobina i jednogodišnjeg obrazovanja zasnovanog na sticanju iskustva možete postati uspešan lider u bilo kojoj oblasti.