ŽELITE KARIJERU U SEKTORU ZA HR? Ovo je 5 osobina uspešnih menadžera ljudskih resursa
Kao što uspeh obrazovnih ustanova zavisi od kvaliteta njihovih predavača, tako i velike kompanije ostaju na pravom putu zahvaljujući menadžerima ljudskih resursa. Osobama koje se bave ovom profesijom povereno je rukovođenje najvažnijim delom svake kompanije – ljudima.
HR menadžeri svojim taktikama podstiču zaposlene na produktivnost, pa tako kompanijama smanjuju troškove. S obzirom na bitnu ulogu koju imaju, profesionalci obučeni za rad u sektoru ljudskih resursa su veoma traženi. Međutim, da biste postali uspešan menadžer ljudskih resursa, morate da imate određene osobine.
Predstavljamo vam 5 osobina koje svaki uspešan menažer ljudskih resursa mora da ima:
1. Odlične govorničke sposobnosti
Ukoliko želite da budete uspešan menadžer ljudskih resursa, moraćete da posedujete ili razvijete izvrsne retoričke sposobnosti. Veština izražavanja je veoma važna u bavljenju ovim poslom, koji podrazumeva konstantnu razmenu ideja, mišljenja i strategija sa zaposlenima. Kvalitetan menadžer ljudskih resursa treba da na što jednostavniji način objasni zaposlenima koji su ciljevi kompanije i na koji način će ih najefikasnije ostvariti. Profesionalac koji radi u sektoru ljudskih resursa mora biti u stanju da govori jezikom kolega iz različitih oblasti.
2. Sposobnost da pročita ljude
Posao menadžera ljudskih resursa je, između ostalog, i da regrutuje nove zaposlene, pa je zbog toga važno da umeju da odaberu najbolje kandidate. Govor tela, mimika lica i univerzalni izrazi često mogu da vam pomognu u proceni sagovornika. Većina ljudi veruje da poseduje ovu osobinu, međutim na njenom razvijanju mora da se radi.
3. Sposobnost da motiviše
Menadžer ljudskih resursa mora da bude dobar motivator kako bi zaposlene inspirisao da postignu najviše zacrtane ciljeve, a svoje zadatke ostvare sa zadovoljstvom. Ukoliko je u stanju da taj deo posla obavi kako treba, zaposleni neće imati utisak da rade za potrebe preduzeća, već za svoje lične interese, pa će zadatke ispunjavati brže i efikasnije.
4. Donošenje teških odluka
Jedan od najtežih zadataka sa kojim ćete se kao HR menadžer susretati svakodnevno jeste donošenje teških odluka. Uspešan menadžer ljudskih resursa mora da ima hrabrost i znanje da razdvoji dobre odluke od loših i da obavlja poslovne zadatke prema njihovim prioritetima. Takođe, treba da prepozna efikasnost kod zaposlenih i podstakne ih na dodatni napredak, odnosno da ih upozori, ukoliko nije zadovoljan njihovim zalaganjem. U najgorem slučaju, ponekad će morati da propiše disciplinsku meru, a katkad i otpusti nekog od zaposlenih.
5. Radoznalost i otvorenost
Da biste se bavili ovom profesijom, morate da budete radoznali i spremni na usvajanje novih znanja i veština. HR menadžeri ne smeju biti konzervativni kada je u pitanju isprobavanje novih tehnika organizacije posla i razvoja ljudskih potencijala.
Velike kompanije su prepoznale da su njihov navažniji resurs ljudi i zato najveću pažnju poklanjaju izboru kvalitetnog kadra i njihovom usavršavanju. Zbog toga iza svake kompanije koja posluje sa uspehom stoji menadžer ljudskih resursa, koji organizuje zaposlene kako bi ostvarili najviše korporativne ciljeve. Osobine koje su navedene u tekstu samo su polazna osnova. Njima se mora pridodati nauka. Pravom kombinacijom navedenih osobina i jednogodišnjeg obrazovanja zasnovanog na sticanju iskustva možete postati uspešan lider u bilo kojoj oblasti.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore