Sve veća upotreba pametnih mobilnih telefona u poslednjoj deceniji, automatizovane strategije transporta, kao i olakšana mogućnost plaćanja predstavljaju glavne razloge za porast elektronske trgovine (e-commerce). Pored toga, za rapidno širenje ovakvog vida poslovanja zaslužna je prošlogodišnja pandemija.

pexelsphotomixcompany230544.jpg
Promo 

Sve više kompanija pokreće prodaju putem web sajtova, bez otvaranja fizičkih prodavnica. Da bi elektronska prodavnica bila uspešna, potrebno je pridržavati se nekih standarda.

Predstavljamo vam 7 najvažnijih faktora koji su bitni za pokretanje web sajta za elektronsku trgovinu.


Cena proizvoda

Pre nego što se odluči za određeni proizvod, svaki kupac će najpre uporediti cene na drugim web sajtovima. Kupcima neće trebati mnogo vremena da provere kako se kreću cene proizvoda koji ih zanimaju kod konkurencije. Zato je za vlasnike novih sajtova koji se bave elektronskom prodajom veoma važno da analiziraju konkurenciju i formiranje cena ne prepuste slučaju.

Kvalitet proizvoda

Mnogi kupci veruju da proizvodi koje kupuju na internetu nisu onakvog kvaliteta kakav je predstavljeno da imaju. Većina veruje da se na internetu reklamira jedan originalan proizvod, a prodaje potpuno drugi. Proizvodi koji se prodaju putem interneta moraju da poseduju standarde kvaliteta kakvu su navedeni u opisu na web sajtovima. U suprotnom kupci neće biti zadovoljni, a društvene mreže im mogu poslužiti kao prostor za to da svoje nezadovoljstvo podele sa drugima. Danas negativan komentar može u potpunosti uništiti posao određenog sajta koji se bavi elektronskom trgovinom.

Naravoučenije je – ne obećavajte kvalitet koji ne možete da obezbedite.

pexelsnegativespace34577.jpg
Promo 

Visoka sigurnost za transakcije jasno istaknuta na web sajtu

Dobar web sajt koji se bavi prodajom određenih proizvoda mora svojim kupcima da obezbedi potpunu sigurnost prilikom kupovine. Potencijalni kupci će uvek želeti da se uvere u bezbednost informacija koje vam ostavljaju, kao što su recimo podaci sa kreditnih kartica. Zato morate imate sigurnosne sertifikate. Njih morate postaviti i istaći na svakoj stranici.

Isporuka na vreme

S obzirom na to da elektronska trgovina nudi mogućnost kupovine iz bilo kog dela sveta, kompanije koje se bave onlajn prodajom moraju da vode računa o vremenu u kome će roba biti dostavljena kupcima. I ovde važi isto što i kod kvaliteta – ne obećavajte ono što ne možete da ispunite.

Brza podrška kupcima

Kupci uglavnom imaju mnoštvo pitanja u vezi sa proizvodom, načinima plaćanja i transporta robe. Zato je veoma važno da svaki sajt koji se bavi digitalnom prodajom ima organizovanu brzu tehničku podršku, koja će kupcoma pružati odgovore na sva pitanja u svakom trenutku. Idealno je da imate onlajn čet preko koga u određenom vremenskom rasponu klijenti mogu istog časa kada pitaju i dobiti informacije. Druga opcija je profil povezan sa društvenim mrežama.

pexelsandreapiacquadio3756345.jpg
Promo 

Kvalitetan dizajn web sajta povećava prodaju

Ukoliko je dizajn web stranica za elektronsku trgovinu urađen po standardima koje propisuje Gugl (Google), korisnicima će biti mnogo jednostavnije da pronađu ono što im je potrebno, a pretraživač će bolje rangirati web sajt u rezultatima pretrage. Obe odlike će pozitivno uticati na prodaju.

Mobilne aplikacije kao sastavni deo elektronske trgovine

Masovna upotreba pametnih mobilnih telefona promenila je navike potrošača i naterala je sve koji se bave elektronskom trgovinom da svoju ponudu predstave i putem aplikacija. U poređenju sa firmama koje su i dalje okrenute samo webu, kompanije koje pored web sajta imaju i mobilnu aplikaciju za elektronsku prodaju ostvaruju mnogo veći profit.

pexelsandreapiacquadio3769747.jpg
Promo 

Uz odgovarajuće obrazovanje usmereno na rešavanje praktičnih problema, karijera u svetu internet prodavnica dostupna je svima koji žele da pokrenu svoj onlajn biznis.

Foto: Promo