Marketinška strategija je po mnogima najvažniji plan koji jedan brend može imati. Uz pomoć nje određuje se tačno kako treba razgovarati sa ciljnom grupom, preko kojih kanala i sa kojim ciljem.

Komunikacija bi trebalo da bude upakovana tako da ljudima bude prijemčiva i da zapravo odražava sve ono što oni očekuju da čuju od brenda.

Ovo je izazov kojim se bave marketinški menadžeri, ali i menadžeri benda, pokušavajući da kroz jasnu i direktnu komunikaciju približe vrednosti svoje kompanije ciljnoj grupi.

Za sve njih neophodno je da imaju definisane marketinške, odnosno ključne poruke, koje će primenjivati na sve aspekte svoje komunikacije. Evo kako se to zapravo radi.

cocacolabottlesinyellowcrate3065600.jpg
Promo 

Upoznajte ciljnu grupu

Znate li sa kim razgovarate? Važno je da jasno i detaljno definišete svog idealnog kupca i da njegov profil bude jasan svima koji se bave bilo kakvim pisanjem ili kreiranjem komunikacionih planova brenda.

Odredite njegove demografske karakteristike, ali se udubite i analizirajte i njegove hobije, interesovanja i sve tačke ukrštanja sa vašim brendom, kako biste mogli jasno da pozicionirate i osmislite svoju komunikaciju.

flyerairsky.jpg
Promo 

Razumite njene bolne tačke

Kada upoznate dovoljno svoju ciljnu grupu, biće vam jasno i šta je tačno muči. Ideja je da dođete do što većeg broja istraživanja i da komunicirate sa ljudima kako biste shvatili tačno šta je to što vide kao nedostatak u svom životu i u čemu im je tačno potrebna pomoć.

U zavisnosti od toga čime se bavite i kakav je vaš brend, ove bolne tačke mogu biti mnogo toga. Primera radi, ako ste brend koji zastupa zaštitu životne sredine, potražite pripadnike ciljne grupe koji smatraju problemom to što ne mogu da pronađu brend u vašoj kategoriji koji je ekološki održiv.

Razmislite o ključnim vrednostima

Na osnovu detaljne analize ciljne grupe i njihovih bolnih tačaka, pronađite predlog vrednosti vezan za vaš brend. Zatim razmislite o tome šta vas izdvaja od svih drugih. Upravo to bi trebalo da bude oslikano kroz komunikaciju i da vas izdvoji iz mora brendova koji se bave istim poslom kao i vi.

To znači da ćete kroz svoje marketinške poruke predstaviti upravo vrednost koja će izlečiti njihove bolne tačke i koja će im promeniti život nabolje. Ova poruka se mora prenositi jasno i biti razumljiva iz svakog delića komunikacije koji šaljete u javnost.

pexelsphoto250356.jpg
Promo 

Budite kratki i jasni

Ne komplikujte tamo gde nema potrebe za tim. U pokušajima da zvučite stručno možete dovesti do toga da ljudima postanete antipatični ili odbojni, pa tako možete izgubiti veliki deo ciljne grupe.

Vaša ključna poruka mora biti uočljiva, koncizna i razumljiva. Zato se poslužite rečnikom svoje ciljne grupe i potrudite se da zvučite kao da vodite dijalog. Izjavne rečenice često mogu ostati bez reakcije.

Definisanjem i emitovanjem ključnih poruka bave se prvenstveno menadžeri brenda, ali i pisci marketinškog sadržaja, takozvani kopirajteri u agencijama, na koje nekada ovi stručnjaci prebace tu obavezu. Svakako, za taj poduhvat neophodno vam je opsežno teorijsko znanje, ali i iskustvo i poznavanje, kako tržišta, tako i konkretnih klijenata. Da biste u tome bili uspešni, upišite obuku za marketinški menadžment.

Edukacija ovog nivoa će vam pomoći da napredujete, ne samo u ovom aspektu posla, nego i u mnogim drugim oblastima koje zahtevaju visoke komunikacione veštine. Ako vas ova tema zanima, u sledećem tekstu ćemo predstaviti primere dobre marketinške prakse.

Promo tekst