Ljudi vole da na internetu ostavljaju komentare, a obično su najglasniji oni koji imaju nešto da zamere. Kada se bavite marketingom, ovo osećate najpre na društvenim mrežama, gde imate direktan kontakt sa svojom ciljnom grupom.

Zato je neophodno da, kao neko ko vodi kompanijsku komunikaciju na Fejsbuku, budete oprezni i da dobro odmerite svaki korak. Ne smete zaboraviti da vas u svakom trenutku posmatraju i klijenti i konkurencija. Ista pravila važe i za privatne profile.

Postoje greške koje se često dešavaju i koje vam mogu naneti dosta štete, ali ako ih na vreme prepoznate, možete ih sprečiti. Zato pročitajte ovu listu i dobro zapamtite šta ne smete da radite na Fejsbuku.

photooflaptopnearplant927629.jpg
Promo 

Ne kreirajte profil umesto stranice

Početnička greška koju prave mnogi koji ne poznaju Fejsbuk dovoljno jeste da, umesto zasebne stranice, na ovoj mreži kreiraju profil. Fejsbuk razlikuje nekoliko formi predstavljanja, pa je važno znati da su profili rezervisani samo za fizička lica, dok bi brendovi i biznisi trebalo da imaju stranicu.

Pored toga što možete ostaviti utisak neprofesionalnosti ako napravite ovakvu grešku, takođe rizikujete i da vam administrator ugasi profil. Uzgred, profil ne donosi nikakve pogodnosti u odnosu na stranicu.

accessappapplicationapps267399.jpg
Promo 

Ne otvarajte više profila

Dešava se da ljudi žele da razdvoje svoj poslovni i privatni život, pa zbog toga kreiraju različite, odvojene profile. Ovo nikako nije dobra ideja. Pre svega, po pravilima Fejsbuka, koja ste prihvatili kada ste otvarali svoj profil, nije dozvoljeno imati više od jednog profila po osobi, pa samim tim rizikujete da izgubite oba.

pexelsphoto744464.jpg
Promo 

Ne zanemarujte komentare

Na ovoj mreži ste zato što ona pruža direktan pristup vašoj ciljnoj grupi. Tu ćete čuti sve pohvale, ali i sve zamerke koje ljudi imaju na vaš rad. Zato se preporučuje da redovno čitate komentare i da na njih odgovarate pravovremeno.

Ljudi ne vole da čekaju na odgovor, a još manje vole kada on izostane. Najgora strategija za upravljanje kriznim situacijama je ignorisanje. Zato se trudite da izbegnete ovu grešku i da se suočite sa svakom objavom na svojoj stranici.

Ne ostavljajte metaopise

Kada delite tekstove sa svojih sajtova, uradite to tako što ćete prekopirati link u polje za objavu. Kada to učinite, sistem automatski povlači opise koji stoje na samom sajtu. Ovaj vid komunikacije nije prilagođen za korišćenje na društvenim mrežama, pa zato treba da odvojite malo vremena kako biste promenili sadržaj.

Možete iskoristiti neku zanimljivu informaciju iz samog teksta, poziv na akciju ili nešto treće. Nije bitno šta ćete primeniti dokle god je vrednost koja je vašoj ciljnoj grupi važna a nalazi se u tekstu jasno izražena u komunikaciji. Iskoristite ovaj prostor da ih pozovete da pročitaju i saznaju više.

facebookinternetloginscreen267482.jpg
Promo 

Ne ograničavajte se na fotografije

Video-materijali su definitivno budućnost, ali se mnogi i dalje plaše da uskoče u ovaj voz. Razlog je neretko to što im se čini da je investicija koju moraju da daju za opremu i edukaciju prevelika. To danas uopšte nije potrebno. Uz dobru ideju, vaš pametni telefon može da uradi veliki deo posla i njime možete postići zavidne rezultate.

Fotografije i statična vizuelna rešenja ljudima su zanimljivi nakratko, ali ih se mogu brzo zasititi i odustati od vašeg brenda, jer im neko drugi nudi nešto zanimljivije i korisnije za ono što je njima potrebno.

Naučite kako

Postoji još mnogo grešaka na koje ćete nailaziti: predugački postovi, prevelike fotografije, pogrešno vreme objavljivanja i još dosta toga. Kratak kurs od nekoliko meseci neće biti dovoljan da pokrije sve relevantne teme. Da biste stekli sliku o tome šta sve društvene mreže mogu da vam ponude, neophodno vam je bar godinu dana usavršavanja uz pomoć mentora koji dobro poznaju ovaj posao.

Upišite obuku za internet marketing usmerenu na vođenje profila na društvenim mrežama i napravite pravi korak ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.

Promo tekst