RADNI DAN MARKETINŠKOG MENADŽERA: Praktikujte ovih 5 ustaljenih aktivnosti najuspešnijih rukovodilaca
Najuspešniji marketinški lideri nemaju više radnih sati u jednom danu od ostalih. Usvajajući neke od dnevnih navika najuspešnijih digitalnih marketinških lidera možete da poboljšate produktivnost, povećate zaradu i ostvarite ravnotežu između karijere i privatnog života. Pred vama su saveti Pratika Dolakije, jednog od osnivača kompanije „E2M & Moveo App“.
1. Prikupljanje relevantnih novosti
Digitalni marketinški menadžeri moraju da budu okretni i spremni da menjaju strategiju i pristup po potrebi. Jedna od najvažnijih dnevnih aktivnosti koju svi marketinški lideri upražnjavaju jeste organizovani pregled vesti. Da li ste se ikada zapitali zašto su baš rukovodioci ti koji momentalno komentarišu pitanja koja se tiču njihovog poslovanja ili industrije? To je zato što je njihova praksa da budu svakodnevno obavešteni o svim dešavanjima.
Postoji opasnost da budete prezatrpani vestima koje dolaze iz raznih izvora i frustrirani kada morate da obrađujete veliku količinu podataka koji nisu od važnosti za vaše poslovanje. Zato je korisno da podesite pregledanje novosti i sakupljanje sadržaja na osnovu ključnih reči i drugih filtera, jer će vam ta praksa pomoći da smanjite pregledanje nepotrebnog sadržaja a da pojačate fokusiranje na ključne pojedinosti koje mogu da utiču na vaše poslovanje. U tom smislu, „Feedly app“ je jedna od aplikacija koja vam pomaže da organizujete sadržaj i vredna je pažnje.
2. Upravljanje imejlovima
Možda će vas iznenaditi činjenica da neki od najuspešnijih marketinških menadžera proveravaju svoje imejlove isključivo u zakazanim intervalima tokom dana. Mnogi od nas osećaju potrebu da odgovore na email čim stigne u sanduče (inbox), ali prekidanje posla zbog imejla zapravo može da ima negativan uticaj na celokupan rad.
Email filteri su tajna uspeha u određivanju prioriteta u komunikaciji, a pri tome ne ometaju vašu dnevnu produktivnost. Svi primamo one mejlove koji imaju prioritet kada je u pitanju vreme odziva. Takve pošiljaoce možete slati u folder za neposredno pregledanje.
Drugi filteri za prijem elektronske pošte mogu se utvrditi po ključnoj reči ili mogu da budu prosleđeni administrativnom timu, koji će brzo da odgovori u vaše ime. Uredite vaš inboks kao što to rade uspešni marketinški menadžeri i uštedećete svoje vreme.
3. Delegiranje zadataka
Vaša predanost poslu i izvrsnost u obavljanju zadataka je ono što doprinosi uspehu vaše karijere u marketingu. Međutim, želja za savršenstvom i vaše aktivnosti mogu da dovedu mnoge marketinške menadžere do situacije u kojoj će radije pojedine zadatke uraditi sami, jer ne veruju da bi bilo ko od zaposlenih mogao da ih obavi jednako kvalitetno.
Istina je da ponekad može da bude teško da se okružite kolegama u koje se možete pouzdati i kojima možete prepustiti obavljanje svakodnevnih aktivnosti koje su bitne za vaše marketinške strategije. To je neretko razlog zbog koga briljantne strategije s vremenom postaju sve lošije. Investicije u dobar tim koji podiže standarde poslovanja uvek se isplate. Čak i početnici, kada su dobro obučeni, mogu da vam uštede dosta vremena, te ćete tako vi imati više vremena za strateško planiranje. Najuspešniji marketinški stručnjaci su savladali mogućnost delegiranja zadataka, a to se smatra bitnim aspektom njihovog ličnog učinka.
4. Svakodnevno učenje
Da li ste večiti učenik? Digitalni marketing se menja na mesečnoj osnovi, u zavisnosti od promena algoritama, pravne politike i zakonodavstva, kao i od uvođenja novih softverskih alata. Zato je dnevna analiza onoga što drugi uspešni digitalni marketinški menadžeri u vašoj niši rade ključ za stalni razvoj vaših veština, razumevanje ekosistema vašeg brenda, kao i izvor inspiracije i ideja za kreativno marketinško predstavljanje.
Marketinški stručnjaci koji ne razumeju da se digitalni marketing stalno menja vrlo brzo mogu izgubiti posao. Webinari, konferencije i online učenje obavezne su stavke u dnevnom rasporedu uspešnog menadžera u marketingu. Društveni mediji i strategije za marketing sadržaja, koji su počeli kao dva nova alata u marketinškom miksu, brzo su postali najvažniji aspekti marketinga jednog brenda.
Za usvajanje novih znanja godine nisu važne. Uvek je pravo vreme da učite. Upravo je spremnost za svakodnevno učenje ono po čemu se uticajni profesionalci razlikuju od nesposobnih marketinških menadžera.
5. Raspored pauza i odmora
Svako ko je zaposlen u području digitalnog marketinga zna da usklađivanje poslovanja i privatnih aktivnosti može da bude izazov. Ako ste, primera radi, angažovani na pokretanju startap kompanije, pojmovi odmora ili čak i pauze za kafu neretko mogu biti misaona imenica. Iako vam deluje da odmor može da bude gubljenje vremena, naučna istraživanja pokazuju drugačije. U stvari, čak i kratke pauze mogu da poboljšaju fokus i performanse. Odmor vam daje mogućnost da budete produktivniji. Najbolji marketinški menadžeri obavezno imaju na rasporedu pauze, kako bi organizovali svoje misli.
Ako želite da steknete neophodna znanja i veštine iz oblasti online marketinga, medija i oglašavanja, obuka za menadžera digitalnog marketinga u trajanju od godinu dana će vas pripremiti za sve izazove i izgraditi vašu rutinu za uspeh.
Promo tekst
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore