Tehnologija napreduje takvom brzinom da se svakodnevno pojavljuju novi softveri koji automatizuju delove procesa u svim industrijama. Ovo je preplašilo veliki broj profesionalaca koji misle da će im veštačka inteligencija izbrisati radna mesta.

Međutim, činjenica je da ovaj koncept samo pomaže sveukupni razvoj i samim tim vodi do otvaranja daleko većeg broja novih pozicija za koje će biti potrebni stručnjaci. Ista je priča i kada je u pitanju dizajn, jer proces automatizacije sve češće možete videti i u ovom segmentu.

Neki dizajneri strahuju da će im softveri narušiti način rada, međutim, kada je kreativna industrija u pitanju, postoje određene veštine i osobine koje nijedna mašina ne može da nadomesti. Evo koje od njih imaju dizajneri i zašto će ostati nezamenljivi.

10-citata-za-rasplamsavanje-kreativnosti.jpg
Promo 

Intuicija

Iako se dizajneri ne oslanjaju uvek na intuiciju, često je koriste kako bi došli do novih saznanja i proširili oblast svog delovanja i rada. Zato će često potražiti inspiraciju na mestima koja možda nisu očekivana, a koja im mogu ponuditi veliki broj ideja.

Mašine nemaju ovu sposobnost, jer se ona zasniva na osećanjima i talentu.

dollarphotoclub-63069925.jpg
Promo 

Empatija

Jedna od ključnih osobina svih kreativaca, a posebno dizajnera jeste empatija. To je sposobnost da se postavite na mesto drugoga i da sagledate svet iz njegove pozicije. Zato dizajneri znaju kako da kreiraju vizuelna rešenja koja će se dopasti klijentima, jer su naučili da prepoznaju njihov ukus i, što je još važnije, njihove potrebe.

Ukus

Ono što mnoge plaši kod dizajna jeste subjektivnost, koja je uvek u jednačini. Kada kreirate vizuelno rešenje za klijenta, postoji mogućnost mu se to rešenje neće dopasti, jer nije po njegovom ukusu.

Softveri ne mogu detektovati ovaj segment, već funkcionišu samo po principu unetih parametara, dok dizajneri imaju osećaj za to šta bi se klijentu verovatno dopalo, na osnovu njegovog stila, i u stanju su da prilagode rešenje posebnom senzibilitetu klijenta.

pexelscottonbro4107248.jpg
Promo 

Kreativnost

Kreativnost čini vizuelna rešenja jedinstvenima i pomaže dizajnerima da dođu do dobrih odgovora na zadati problem. Način na koji ljudski um dolazi do ideja i dalje je misterija, a kreativnost nije moguće reprodukovati u svom punom sjaju.

Budući da svaki od dizajnera ima svoj jedinstveni pečat, koji će ostaviti na brendu za koji rade, jedan od glavnih razloga zbog koga klijenti ulažu toliko vremena u izbor dizajnera jeste njihova kreativnost.

Improvizacija

Dešavaće se da se klijentu ideja ne dopadne na prvo gledanje, a da nemate dovoljno vremena da kreirate potpuno novo rešenje. U ovakvim situacijama dizajneri često improvizuju. Oni tada pokušavaju da na najbolji način prezentuju svoja vizuelna rešenje kako bi ih klijent sagledao iz njihovog ugla i dao im drugu šansu.

Softveri i dalje nemaju mogućnost improvizacije, jer rade u sistemu zadatih komandi, koje će ih uvek vraćati na prvobitnu tačku.

pexelspixabay355952.jpg
Promo 

Emotivna inteligencija

Veštačka inteligencija i sistemi koji funkcionišu na osnovu nje zapravo se bave samo intelektualnim aktivnostima i algoritmima koji sprovode određenu zamisao u delo. Međutim, emotivna inteligencija nije nešto što može da se izračuna.

Ona se primenjuje u odnosima sa ljudima, zasniva se na intuiciji i empatiji i ima za cilj da unapredi komunikaciju u timu, ali i sa klijentom, pokazujući razumevanje za sve strane. A to je nešto što je nezamenljivo.

Nesavršenost

Pomislićete da ovo nije veština, a ni naročita vrlina, ali mogućnost pravljenja greške i učenja iz te greške jeste upravo ono što dizajnere čini boljim u poslu. Praveći greške oni svakodnevno napreduju i uspevaju da pronađu načine da njihove veštine postanu snažnije, da izgrade svoj stil i da pronađu klijente sa kojima žele da rade.

pexelskaboompicscom6213.jpg
Promo 

Naučite da dizajnirate

Kao dizajneri, uvek ćete moći da pronađete posao i uvek će se tražiti dodatni dodir kreativnosti, koja nedostaje softverima. Za takve veštine potrebno je vreme, pa ne očekujte da ćete na kratkim kursevima postati intuitivniji ili razviti jaku emotivnu inteligenciju. Mentorstvo i vreme su ključni za razvoj dizajnera. Zato posvetite bar godinu dana ovom procesu kako biste došli do rezultata koje želite.

Upišite obuku za grafički dizajn i napravite ključni korak ka poslu kakav ste oduvek želeli.

Promo tekst