POKRENITE PRVI STARTAP: Započnite biznis tako što ćete pratiti ovih 15 saveta
Mnogo je lista na kojima je nabrojano šta je sve potrebno uraditi pre zvaničnog prvog radnog dana vaše male firme. Međutim, ima još na prvi pogled sitnih detalja, koji će vam mnogo značiti.
1. Spoznajte svoje granice
Važno je da znate dokle ste spremni da idete u ostvarenju svog cilja. I koliko novca ste spremni da žrtvujete.
2. Pažljivo birajte
Stara formula i dalje važi: pronađite stvarnu potrebu i odgovorite na nju. I potrudite se da nešto i zaradite.
3. Istražite tržište
Ako poslujete lokalno, nemate mnogo koristi od toga što su Englezima potrebni kišobrani. Budite sigurni da postoje kupci za vaš proizvod i da ćete do njih lako moći da dođete.
4. Istražite konkurenciju
Čime god da se bavite, konkurencija već postoji. Čak i ako je vaš proizvod potpuno jedinstven, sigurno postoji neki (makar sličan) produkt koji se obraća istim kupcima. Ne dozvolite da vas iznenade.
5. Napravite plan
Čak i da imate sva dostupna sredstva, i dalje vam treba biznis-plan. Taj plan će se menjati u zavisnosti od vaše uspešnosti i opšte situacije, ali i dalje mora da postoji.
6. Proučite šta vam je potrebno
Imate proizvod i želite da ga prodate. Kada, kako, gde, kome? Sve ovo su jednako važni elementi vašeg poslovanja.
7. Ne odugovlačite
Danas je savršen dan da počnete. Da, treba da se pripremite, ali ako insistirate na tome da sve bude kako ste zamislili, nikada nećete početi.
8. Mali koraci
Počnite lokalno, u svom komšiluku. Tako ćete odmah uvideti šta treba promeniti ili prilagoditi. Ako ciljate previsoko, i greške će vas više koštati.
9. Ne razmišljajte o manama
Iz grešaka treba učiti, ne treba se na njih fiksirati. U tome je razlika između neuspešnih i uspešnih.
10. Učite od drugih
Svaki susret i poznanstvo su prilika za učenje. Ne propuštajte ih. Kroz tuđa iskustva (i greške) saznaćete šta treba poboljšati – a šta izbeći.
11. Budite kompanija od samog početka
Nema razloga da sebe doživljavate kao početnika. Potrebe su iste i za malu prodavnicu i za međunarodni konzorcijum.
12. Ne radite za sebe
Iako ste i vlasnik, i vi radite za svoju firmu. Za vaše zaposlene, to je posao. Naučite da razdvojite lično i poslovno.
13. Predstavite se
Učestvujte na konferencijama, idite na predavanja, posetite druge lokalne firme... I napravite dobar sajt na kome ćete svoje poslovanje predstaviti u pravom svetlu.
14. Zakoračite u onlajn svet
Digitalni marketing je najjednostavniji način da se upoznate sa budućim kupcima, klijentima i saradnicima. Sve treba da vodi na vaš sajt – jer nemate šta da krijete.
15. Nikada ne prestajte da učite
Iako vaše poslovanje raste, uvek postoji još nešto što treba naučiti. Zato odvojte vreme za svoj napredak i izaberite iskusne profesionalce koji će vam u tome pomoći.
Nije sve jednostavno i mnogo rizikujete. Ali ako se posvetite onome što radite, ni uspeh neće izostati.
Promo tekst
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)