Brendiranje je važan aspekt svakog biznisa. Ova reč je postala je i deo svakodnevnog poslovnog žargona, alli šta zapravo znači brendiranje?

Najjednostavnije rečeno, brend je obećanje koje dajete svojim klijentima. Kroz brendiranje vi sugerišete šta se može očekivati od vaših proizvoda i usluga i na koji se način vaša ponuda razlikuje od ponude konkurencije. Brend potiče iz onoga šta ste, šta želite da budete, ali i iz vaše potrebe da se obraćate određenoj ciljnoj grupi.

pexelsphoto39720.jpg
Foto: Promo

Jare ili pare

Da li ste hrabri inovator ili ste pouzdana kompanija koja zapošljava samo iskusne profesionalce i koristi proverene metode? Da li je vaš proizvod skupo kvalitetno rešenje ili rešenje pristupačne cene koje daje veliku vrednost?

Ovi primeri su ilustracija toga da kao brend ne možete biti i jedno i drugo i ne možete se obraćati svima. Šta je vaš brend i ko ste kao kompanija zavisi u određenoj meri od toga šta vaši ciljni kupci žele i šta bi za njih trebalo da budete.

pexelsphoto279166.jpg
Foto: Promo

Šta je strategija brendiranja

Strategija vašeg brenda trebalo bi da obezbedi odgovore na sledeća pitanja: kako, šta, gde, kada i kome ćete prenositi kao poruke vašeg brenda. Mesto na kome se reklamirate je deo strategije brenda. Vaši distribucioni kanali su takođe njen deo. Isto važi i za vizuelne i za verbalne aspekte komunikacije.

pexelsphoto48013.jpg
Foto: Promo

Šta je kapital brenda

Kapital brenda je rezultat strategije brenda. Dosledno, strateško brendiranje vodi do snažnog kapitala brenda. Kapital brenda (engleski brand equity) je vrednost koju potrošač ostvaruje kupovinom određenog proizvoda ili kupujući kod određenog trgovca. U pitanju je dodatna vrednost od korišćenja proizvoda ili usluga koja vlasniku brenda omogućava da naplati više u odnosu na identične, nebrendirane proizvode.

pexelsphoto250356.jpg
Foto: Promo

Primeri kapitala brenda

Najočigledniji primer ovoga je koka-kola u poređenju sa sličnim pićima za koja se smatra da su njena kopija. Pošto je Koka-Kola s vremenom izgradila moćan kapital brenda, ona može da naplati više za svoj proizvod, jer su kupci voljni da plate višu cenu. Dodata vrednost, koja je suština brenda, često se javlja u obliku percipiranog kvaliteta ili emocionalne povezanosti. Primera radi, Najki povezuje svoje proizvode sa poznatim sportistima u nameri da kod klijenata kreira emocionalni doživljaj. Ideja je da se naklonost prema sportistima prenosi na njihove proizvode. Ogroman broj kupovina ovoj kompaniji ne donose samo karakteristike obuće, odeće i opreme. Prodaju im omogućuju ono što zovemo brend i sve emocije i vrednosti koje potrošači povezuju sa ovim brendom.

selectivefocusphotographyofcocacolabottle2668309.jpg
Foto: Promo

Brendiranje je jedan od najvažnijih aspekata marketinškog posla. Ako želite da karijeru gradite u marketingu, neophodno je da razumete proces stvaranja jednog brenda. Obuka za menadžment u marketingu je najbolji način da ispečete zanat brendiranja i svoje usluge ponudite novim i starim preduzećima.

flyerairsky.jpg
Foto: Promo

Promo tekst