PRVI KORAK U MARKETINGU: Odgovorite na ova 4 pitanja i definisaćete brend
Najjednostavnije rečeno, brend je obećanje koje vaša kompanija daje potrošačima. Brendiranje je proces koji traje koliko i sama kompanija, a prvi korak na ovom putu jeste definisanje brenda. U pitanju je put poslovnog pronalaženja sebe. Kao i kod svake druge samospoznaje, i ovaj proces može biti dug i težak.
Kako se definiše jedan brend? Da biste definisali brend, morate da odgovorite na konkretna pitanja, koja smo naveli u nastavku.
1. Šta je misija kompanije?
U ovoj sekciji bi u idealnom slučaju trebalo da u jednoj rečenici definišete šta je to što radite. Najveći brendovi imaju kratke i jasne izjave o misiji.
2. Šta je vizija kompanije?
Vizija se odnosi na budućnost. Gde sebe vidite u budućnosti i šta je krajnji cilj vašeg poslovanja? Pravilo o potrebi jasnoće i kratkoće iz prethodne tačke o misiji primenljivo je i na viziju
2. Šta su prednosti i karakteristike vaših proizvoda ili usluga?
Zbog čega bi neko koristio upravo vaš proizvod a ne neki drugi? Koje su njegove osobenosti u odnosu na konkurenciju? Vi morate znati svoj proizvod bolje nego iko drugi, ali podjednako dobro morate poznavati i konkurentske proizvode i usluge.
3. Šta kupci i potencijalni kupci misle o kompaniji?
Ovo se odnosi na kompanije koje već posluju. Intervjuišite najpre korisnike, bivše klijente, ali i one sa kojima niste sarađivali da biste saznali kakvo je njihovo mišljenje.
4. Koji kvalitet biste želeli da se vezuje za kompaniju?
U pitanju je ono po čemu biste želeli da vas pamte i prepoznaju. Ako rezultati vašeg istraživanja iz prethodne tačke nisu u skladu sa vašim željama, morate utvrditi razloge za ovaj neuspeh.
Da odgovorite na ova naizgled laka pitanja trebaće vam mnogo više vremena nego što se na prvi pogled može učiniti. Ukoliko želite da ovladate tehnikama i strategijama brendiranja, obuka za marketinškog menadžera u trajanju od godinu dana je prvi korak. Kroz kontinuirani rad na rešavanju realnih poslovnih problema u marketingu, uz pomoć iskusnih mentora, nakon godinu dana ćete znati kako da od bilo koje kompanije napravite svetski brend.
Promo tekst
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore