Najjednostavnije rečeno, brend je obećanje koje vaša kompanija daje potrošačima. Brendiranje je proces koji traje koliko i sama kompanija, a prvi korak na ovom putu jeste definisanje brenda. U pitanju je put poslovnog pronalaženja sebe. Kao i kod svake druge samospoznaje, i ovaj proces može biti dug i težak.

pexelsphoto250356.jpg
Foto: Promo

Kako se definiše jedan brend? Da biste definisali brend, morate da odgovorite na konkretna pitanja, koja smo naveli u nastavku.

1. Šta je misija kompanije?

U ovoj sekciji bi u idealnom slučaju trebalo da u jednoj rečenici definišete šta je to što radite. Najveći brendovi imaju kratke i jasne izjave o misiji.

pexelsphoto279166.jpg
Foto: Promo

2. Šta je vizija kompanije?

Vizija se odnosi na budućnost. Gde sebe vidite u budućnosti i šta je krajnji cilj vašeg poslovanja? Pravilo o potrebi jasnoće i kratkoće iz prethodne tačke o misiji primenljivo je i na viziju

selectivefocusphotographyofcocacolabottle2668309.jpg
Foto: Promo

2. Šta su prednosti i karakteristike vaših proizvoda ili usluga?

Zbog čega bi neko koristio upravo vaš proizvod a ne neki drugi? Koje su njegove osobenosti u odnosu na konkurenciju? Vi morate znati svoj proizvod bolje nego iko drugi, ali podjednako dobro morate poznavati i konkurentske proizvode i usluge.

flyerairsky.jpg
Foto: Promo

3. Šta kupci i potencijalni kupci misle o kompaniji?

Ovo se odnosi na kompanije koje već posluju. Intervjuišite najpre korisnike, bivše klijente, ali i one sa kojima niste sarađivali da biste saznali kakvo je njihovo mišljenje.

brownstarbuckspaperongraywoodensurface1435750.jpg
Foto: Promo

4. Koji kvalitet biste želeli da se vezuje za kompaniju?

U pitanju je ono po čemu biste želeli da vas pamte i prepoznaju. Ako rezultati vašeg istraživanja iz prethodne tačke nisu u skladu sa vašim željama, morate utvrditi razloge za ovaj neuspeh.

pexelsphoto39720.jpg
Foto: Promo


Da odgovorite na ova naizgled laka pitanja trebaće vam mnogo više vremena nego što se na prvi pogled može učiniti. Ukoliko želite da ovladate tehnikama i strategijama brendiranja, obuka za marketinškog menadžera u trajanju od godinu dana je prvi korak. Kroz kontinuirani rad na rešavanju realnih poslovnih problema u marketingu, uz pomoć iskusnih mentora, nakon godinu dana ćete znati kako da od bilo koje kompanije napravite svetski brend.

Promo tekst