MARKETING ZA STARTAPOVE: Ako u 2021. pokrećete biznis, pratite ove savete za dobar marketing
Ako razmatrate pokretanje biznisa u 2021. godini, a ne znate mnogo o marketingu, na pravom ste mestu. Ovaj članak će vam preneti savete Afana Sidika, koji sebe vidi kao entuzijastu za preduzetništvo i startapove. Sidik smatra da je marketing kičma svakog novog startapa, jer uspeh umnogome zavisi od kreativnosti marketinških kampanja.
U nastavku pročitajte njegove savete koji mogu, ako ih se dosledno pridržavate, umnogome da poboljšaju vaše izglede za uspeh. Pomoći će vam ne samo da bolje razumete tržište, nego i da naučite kako da prilagođavate marketinške kampanje.
1. Upoznajte krajnjeg korisnika
Veoma je važno da dobro znate krajnju instancu vašeg proizvoda ili usluge. Morate temeljno istražiti tržište i tražnju. Morate znati gde vaši idealni kupci provode veći deo vremena i ostale relevantne detalje o njima, njihovo godište, pol, hobije, platežnu moć i slično.
2. Budite u interakciji sa zaposlenima
Važno je da uključite zaposlene u proces razvijanja marketinške strategije. Razumevanje pozicije onih koji će je implementirati jeste jedan od ključeva uspeha.
3. Kreirajte profile na svim društvenim medijima
Nezaobilazan za preduzetnike na početku, marketing na društvenim medijima je u protekloj godini bio glavni element uspeha za ogroman broj kompanija. Korisnici su danas naiviknuti da je ovo osnovno sredstvo interakcije s brendovima.
Zato dosledno krenite od početka. Kreirajte odvojen plan za prisustvo kompanije na svim platformama društvenih mreža i tretirajte svaku društvenu mrežu kao odvojen kanal sa prilagođenom komunikacijom.
4. Učestvujte na lokalnim događajima
Ako želite da svoj prozvod oglašavate lokalno, događaji su obavezni. Danas, kada se svet oporavlja od pandemije i potpunog prekida javnih okupljanja, oni su veoma rado posećeni.
Čak i ako ne oglašavate proizvode lokalno, učešće u događajima će vam pomoći da se povežete s istomišljenicima i dati vam informacije važne za uspeh.
5. Ne ograničavajte interakciju s klijentima na prodaju
Osnivači startapa su često toliko emocionalno vezani za svoje proizvode da preteraju s prodajom. Zato je potrebno da se trudite da s klijentima kreirate odnose koji će možda dovesti do prodaje. Takođe ne bi trebalo da prekidate kontakt s klijentima po zaključenoj prodaji, već da nastavite da ga negujete.
6. Neprekidno komunicirajte
Nastavak komunikacije nakon zaključenog posla je važan aspekt prodajnog procesa. Isto važi i za marketing, kao što je pomenuto u prethodnoj tački. Nastavite da se uvek oglašavate, čak i ako vas publika zna.
7. Napravite razliku između sebe i konkurencije
Analiza konkurencije je jedan od faktora koji određuju uspeh vašeg biznisa. Iz istraživanja o tome šta vaši konkurenti rade naučićete mnogo o samom biznisu. Takođe morate razumeti i praviti strategiju u odnosu na razlike između vas i drugih.
8. Implementirajte strategiju na osnovu istraživanja tuđih grešaka
Učiti na tuđim greškama je staro pravilo, primenljivo na marketing. Istražite koji su pristupi bili najuspešniji u 2021. godini i razmislite o tome da li ima smisla početi sa nekim od njih. Čitajte relevantnu literaturu, slušajte potkaste i razgovarajte sa drugim preduzetnicima o njihovom iskustvu.
Zapamite da vaš budžet za marketing ne mora da bude prepreka u ostvarivanju marketinškog plana. Sprovodite sve korake s liste dosledno i videćete rezultate, ma koliko mali vaš budžet bio. Ako želite da osigurate uspeh svog startapa, sertifikovana obuka za preduzetnika u trajanju od godinu dana će vas provesti kroz sve ključne aspekte rađanja jednog biznisa – od registracije do privlačenja investicija.
Promo tekst
"KOMPLIKOVANO JE, ALI TO JE PROMENA KOJA DONOSI NADU, BAR ŠTO SE SRBIJE TIČE" Vučić o američkim izborima: Među prvima u svetu sam čestitao Trampu