Pojava digitalnih i društvenih medija promenila je odnos između brendova i kupaca i unela novine u tradicionalno razumevanje brendiranja. Od kada su kompanije sa kupcima u stalnoj interakciji, u realnom vremenu, preko obilja kanala, poput web stranica, digitalnih publikacija, aplikacija za dopisivanje i sličnog, promenili su se mnogi aspekti brendiranja.

Jedan od njih je i dizajn logotipa. Kako kaže Karl Ajzak, menadžer sektora za strategiju brenda u kompaniji „Adobe“, logotipi retko odslikavaju digitalnu transformaciju koju kompanije poput njegove prave. Zato je Adobe u proces reintepretacije postojećeg logotipa uključio širok spektar umetnika, fotografa, grafičkih dizajnera i programera. Ova raznovrsna tumačenja logotipa kompaniju Adobe predstavljaju kao dinamičan, moderan, otvoren brend, rekao je Ajzak.

Ako ste dizajner ili vlasnik biznisa i želeli biste da kreirate dinamičan logo za digitalnu eru, pred vama je nekoliko njegovih korisnih saveta.

pexelsphoto279166.jpg
Foto: Promo

1. Objasnite za šta se zalaže brend

Počnite od kompanije. Posvetite vreme tome da sasvim shvatite njeno poslovanje i proizvode, kao i izazove i mogućnosti. Odgovorite na sledeća pitanja. Koju poziciju kompanija zauzima u konkurentnom okruženju, koje su ključne funkcionalne i emocionalne karakteristike brenda i kako se izdvaja od konkurencije?

„Uvek me je inspirisao jedan citat velikig umetničkog direktora i dizajnera Pola Randa: Logo je manje važan od proizvoda. Šta znači taj logo važnije je od toga kako izgleda", kaže Ajzak. On veruje da polazna tačka ne sme biti estetika, već razumevanje i poznavanje poslovanja i proizvoda.

pexelsnanadua3586249.jpg
Foto: Promo

2. Uzmite u obzir ceo sistem komunikacija brenda

Kada razmišljate o logotipu, ne bi trebalo da se fokusirate na jednu statičnu ikonu ili logo, već da posmatrate sistem brenda celini. Nastojte da procenite da li će i u kojoj meri logotip biti upotrebljiv na svim digitalnim platformama i kanalima komunikacije. Danas je sistem proširen na polje animacije, tzv. fav ikone (ikonica prečice ili ikonica web sajta) i razne oblike prilagođavanja logotipa za vlastite potrebe samih korisnika. „Eksperimentisanje je u redu, dokle god su rezultati autentični i u duhu brenda“, kaže Ajzak.

3. Optimizujte za mobilne uređaje, velike i male podloge

Iako većina brendova savršeno razume vrednost ulaganja u marketing orijentisan na mobilne uređaje, mnogi ne uzimaju u obzir uticaj mobilnih uređaja na dizajn logotipa. Veliki broj dizajnera i dalje mobilne uređaje doživljava kao puki mehanizam isporuke. Oni ih ne vide kao primarne za interakciju sa brendom.

Važno je da, kada razmatrate logotip, u obzir uzmete i korisničko iskustvo za sve različite veličine ekrana. Vodite računa o svemu – ako razvijate aplikaciju za iOS, razmišljajte kako će logo izgledati u App Storeu i slično.

Dobar logo bi trebao da bude prepoznatljiv, jasan i uverljiv, bilo da se prikazuje na zidu zgrade, na ekranu telefona ili u nekom objektu. Zato je i ovde savet isti. Fokusirajte se na razvoj logotipa koji prenosi najvažnije poruke za brend. Previše komplikovan dizajn će poslati zbunjujuće poruke, koje u zavisnosti od veličine mogu dodatno promašiti metu.

4. Zagrebite ispod povrišine

Osmeh u logotipu Amazona koji se proteže od A do Z ili strelica u logotipu FedExa između E i X ne upadaju u oči na prvi pogled, ali je poruka koju prenose na suptilan način kristalno jasna. Pokušajte da u dizajnu svoj logotipa na sličan način odete korak dalje.

ecology.jpg
Foto: Promo

5. Uzmite u obzir geopolitičke i kulturne kategorije i simbolizam

Otkako je digitalna revolucija učinila da veliki broj brendova bude korisnicima dostupan na globalnom nivou, ova činjenica je došla u prvi plan. „Iako brend ne zauzima određeno tržište danas, on se tamo može naći sutra“, ističe Ajzak.

Dizajn logotipa je fascinantan i uzbudljiv posao, koji spaja kreativnost sa razumevanjem biznisa. Ukoliko vas dizajn privlači i želite da kreirate sve ono što čini imidž jedne firme, morate uložiti godinu dana u obrazovanje. Sertifikovana obuka za grafičkog dizajnera, zasnovana na realnim projektima, poput dizajna logotipa i razvijanja grafičke knjige standarda za zamišljenu kompaniju, obučiće vas za sve aspekte vizuelnog brendiranja.

Promo tekst