Pojava digitalnih i društvenih medija promenila je odnos između brendova i kupaca i unela novine u tradicionalno razumevanje brendiranja. Od kada su kompanije sa kupcima u stalnoj interakciji, u realnom vremenu, preko obilja kanala, poput web stranica, digitalnih publikacija, aplikacija za dopisivanje i sličnog, promenili su se mnogi aspekti brendiranja.

Jedan od njih je i dizajn logotipa. Kako kaže Karl Ajzak, menadžer sektora za strategiju brenda u kompaniji „Adobe“, logotipi retko odslikavaju digitalnu transformaciju koju kompanije poput njegove prave. Zato je Adobe u proces reintepretacije postojećeg logotipa uključio širok spektar umetnika, fotografa, grafičkih dizajnera i programera. Ova raznovrsna tumačenja logotipa kompaniju Adobe predstavljaju kao dinamičan, moderan, otvoren brend, rekao je Ajzak.

Ako ste dizajner ili vlasnik biznisa i želeli biste da kreirate dinamičan logo za digitalnu eru, pred vama je nekoliko njegovih korisnih saveta.

pexelsphoto279166.jpg
Promo 

1. Objasnite za šta se zalaže brend

Počnite od kompanije. Posvetite vreme tome da sasvim shvatite njeno poslovanje i proizvode, kao i izazove i mogućnosti. Odgovorite na sledeća pitanja. Koju poziciju kompanija zauzima u konkurentnom okruženju, koje su ključne funkcionalne i emocionalne karakteristike brenda i kako se izdvaja od konkurencije?

„Uvek me je inspirisao jedan citat velikig umetničkog direktora i dizajnera Pola Randa: Logo je manje važan od proizvoda. Šta znači taj logo važnije je od toga kako izgleda", kaže Ajzak. On veruje da polazna tačka ne sme biti estetika, već razumevanje i poznavanje poslovanja i proizvoda.

pexelsnanadua3586249.jpg
Promo 

2. Uzmite u obzir ceo sistem komunikacija brenda

Kada razmišljate o logotipu, ne bi trebalo da se fokusirate na jednu statičnu ikonu ili logo, već da posmatrate sistem brenda celini. Nastojte da procenite da li će i u kojoj meri logotip biti upotrebljiv na svim digitalnim platformama i kanalima komunikacije. Danas je sistem proširen na polje animacije, tzv. fav ikone (ikonica prečice ili ikonica web sajta) i razne oblike prilagođavanja logotipa za vlastite potrebe samih korisnika. „Eksperimentisanje je u redu, dokle god su rezultati autentični i u duhu brenda“, kaže Ajzak.

3. Optimizujte za mobilne uređaje, velike i male podloge

Iako većina brendova savršeno razume vrednost ulaganja u marketing orijentisan na mobilne uređaje, mnogi ne uzimaju u obzir uticaj mobilnih uređaja na dizajn logotipa. Veliki broj dizajnera i dalje mobilne uređaje doživljava kao puki mehanizam isporuke. Oni ih ne vide kao primarne za interakciju sa brendom.

Važno je da, kada razmatrate logotip, u obzir uzmete i korisničko iskustvo za sve različite veličine ekrana. Vodite računa o svemu – ako razvijate aplikaciju za iOS, razmišljajte kako će logo izgledati u App Storeu i slično.

Dobar logo bi trebao da bude prepoznatljiv, jasan i uverljiv, bilo da se prikazuje na zidu zgrade, na ekranu telefona ili u nekom objektu. Zato je i ovde savet isti. Fokusirajte se na razvoj logotipa koji prenosi najvažnije poruke za brend. Previše komplikovan dizajn će poslati zbunjujuće poruke, koje u zavisnosti od veličine mogu dodatno promašiti metu.

4. Zagrebite ispod povrišine

Osmeh u logotipu Amazona koji se proteže od A do Z ili strelica u logotipu FedExa između E i X ne upadaju u oči na prvi pogled, ali je poruka koju prenose na suptilan način kristalno jasna. Pokušajte da u dizajnu svoj logotipa na sličan način odete korak dalje.

ecology.jpg
Promo 

5. Uzmite u obzir geopolitičke i kulturne kategorije i simbolizam

Otkako je digitalna revolucija učinila da veliki broj brendova bude korisnicima dostupan na globalnom nivou, ova činjenica je došla u prvi plan. „Iako brend ne zauzima određeno tržište danas, on se tamo može naći sutra“, ističe Ajzak.

Dizajn logotipa je fascinantan i uzbudljiv posao, koji spaja kreativnost sa razumevanjem biznisa. Ukoliko vas dizajn privlači i želite da kreirate sve ono što čini imidž jedne firme, morate uložiti godinu dana u obrazovanje. Sertifikovana obuka za grafičkog dizajnera, zasnovana na realnim projektima, poput dizajna logotipa i razvijanja grafičke knjige standarda za zamišljenu kompaniju, obučiće vas za sve aspekte vizuelnog brendiranja.

Promo tekst