WEB DIZAJN I ONLAJN PRODAJA: Ovo je 5 ključnih pravila dizajna za kreiranje online prodavnice
Kada je online prodaja u pitanju, sitnice mogu napraviti razliku i uticati na odluku kupca da li će svoj novac ostaviti vama ili vašem konkurentu. Zato, pored svih funkcionalnosti koje nudite, morate pronaći način da ih prikažete u najboljem svetlu.
Baš zbog toga jedna od najzahtevnijih uloga na svakom takvom projektu upravo i jeste ona koju zauzima web dizajner, čiji je posao da tako uklopi funkcionalnosti da se to dopadne korisniku i da upravo među svim tim opcijama pronađe ono što je njemu primamljivo.
Ono što razlikuje dobre dizajnere od najboljih jeste to što poznaju posebna pravila dizajna koja se primenjuju u e-commerce industriji. Kako bismo vam pomogli, mi smo izdvojili nekoliko primera, od kojih možete početi i koji će sigurno napraviti razliku.
Prikupite podatke
Pre nego što napravite bilo koji korak, morate sprovesti istraživanje koje će vam pružiti konkretne informacije o potrebama tržišta, navikama potrošača i njihovim željama kada je u pitanju online prodaja.
Analizirajte postojeće e-commerce sajtove, sprovedite ankete i pokušajte da odgovorite na pitanja: šta ne valja i šta možemo da uradimo bolje? Kada dobijete rezultate, brzo ćete napredovati i imaćete rešenje koje će zapravo odgovoriti na sve ono što potrošači trenutno traže.
Napravite dobre fotografije
Kada kupuju online, posetioci svesno donose odluku da izaberu proizvod koji niti mogu videti uživo niti ga mogu isprobati. Zato je za njih, kada biraju da li će se odlučiti za kupovinu na vašem ili na nekom drugom sajtu, sama fotografija proizvoda često presudna.
Potrudite se da sve fotografije budu verne, ali i dovoljno kvalitetne da pruže proizvodima prostor da zasijaju i da privuku pažnju. Uvek radite sve u visokoj rezoluciji i fotografišite realne proizvode, umesto postavljanja vektorskih ili dizajniranih vizuelnih rešenja, koja i potpuni laici mogu da razotkriju.
Prilagodite prodavnicu pregledu na mobilnom telefonu
Nije neophodno spominjati da se danas najveći procenat aktivnosti na internetu obavlja putem mobilnog telefona. Mnogim kupcima će se na društvenim mrežama pojaviti oglas za neki proizvod preko koga će doći na vaš sajt ili u vašu prodavnicu na internetu.
Ukoliko ih tamo ne dočeka sadržaj koji je prilagođen pregledu sa mobilnog telefona, šanse da se zadrže vrlo su male. Realniji ishod je da će se vratiti mreži na kojoj su bili. Kako ne biste gubili potencijalne kupce, potrudite se da imate takav dizajn kakav odgovara svim ekranima i svim načinima korišćenja.
Uredite kategorije
Ne smete dozvoliti da na vašem sajtu bude haos. Ako kategorije i pregled nisu intuitivni i vaši korisnici to primete, veliki broj njih će ubrzo odustajati, što za posledicu može imati to da vas Google kazni i spreči vas da se popnete na vrh rezultata pretrage. Na ovaj način gubite dvostruko.
Da bi vaš sajt prošao sve kvalifikacije za visoko pozicioniranje na ovom pretraživaču, morate posvetiti vreme kategorizaciji proizvoda i jasnoj podeli, koja je intuitivna za korisnike i koja ih sama vodi do proizvoda koji im je potreban.
Manje je više
Iako dizajneri nekada ne vole jednostavnost, jer ona ograničava njihovu kreativnost, kada su u pitanju web prodavnice, sam sistem je dovoljno kompleksan, pa dizajn koji ne smiruje taj utisak može samo pogoršati stvari.
Zato je u dizajnu za trgovinu na internetu lepota u jednostavnosti. Ako mislite da ne možete pokazati svoje umeće dizajniranjem ovakvih elemenata – varate se. Nekada su najlepša vizuelna rešenja ona koja poštuju minimalizam. Posetioci ih najbolje razumeju i najbrže primećuju.
Naučite kako
Dizajn online prodavnice zahteva kompleksno poznavanje kako web dizajna, tako i psihologije potrošača i njihovih navika prilikom korišćenja ovakvih sajtova. To iskustvo ne možete steći za nekoliko meseci nekog kursa, već je neophodno da konsultujete mentora, koji će vam posvećeno objasniti najvažnije principe ovog posla. Uložite barem godinu dana u svoje obrazovanje, kako biste došli do rezultata koji su vam potrebni.
Upišite obuku za web dizajn i napravite ključni korak ka karijeri kakvu ste sanjali.
Promo tekst
SUTRA U 13.30: Predsednik Vučić sa predsednicom Državnog zbora Slovenije Klakočar Zupančič