Gledano iz ugla današnje prakse, čini se da uopšte nije teško otvoriti firmu. Međutim, možda baš zbog lakoće ulaženja u biznis, veliki broj preduzeća propadne već u prvoj godini poslovanja, jer njihovi osnivači nisu shvatili ozbiljno ceo proces vođenja posla.

U procesu pokretanja i vođenja firme najbitnije je imati plan koraka koji će vam pomoći da na najkonstruktivniji način dođete do najboljih mogućih rezultata. Pre nego što kreirate dokument koji će vam biti podrška u celom poslovanju, ne bi trebalo ni da razmatrate otvaranje firme.

Zato biznis-plan shvatite kao bukvar svog poslovanja. Šta zacrtate na samom početku morate pratiti i u nastavku rada. Da biste to uradili na najbolji način, pripremili smo nekoliko saveta kako da ga napišete od nule.

U ovom tekstu ćemo obraditi prve korake koji se tiču opisa same firme i njene strukture.

biznis-plan.jpg
Promo 

Naslov

Iako ćete biznis-plan uglavnom koristiti da biste razvili svoje poslovanje, nekada ćete ga možda pokazivati i potencijalnim investitorima, pa je važno da njegov naslov bude jasan. On, primera radi, može bliže određivati vremenski period – petogodišnji biznis-plan ili šestomesečni biznis-plan. Naravno, ime i logo vaše kompanije moraju biti dobro vidljivi.

Podnaslov

Podnaslov služi kao opis vašeg plana. Za investitore je važno da svi podnaslovi budu dovoljno ubedljivi i upečatljivi tako da oni u njima jasno prepoznaju vrednost koju ulaganje u vas donosi.

subota0503.jpg
Promo 

Siže

Iako stoji na početku dokumenta, siže ćete pisati na kraju, kada već budete imali jasno definisane elemente koje morate uključiti. S obzirom na to da je siže prvo što će čitalac videti kada otvori vaš biznis-plan, neophodno je da bude napisan kvalitetno, razumljivo i da jasno pokazuje očekivane rezultate.

U ovom elemetu ćete istaći svoje vrednosti, misiju koju imate, ali i ciljeve koje ste sami sebi zacrtali i kojih se morate držati tokom rada.

Opis kompanije

Potom morate sastaviti opisni tekst koji će na najbolji način predstaviti vašu firmu. Važno je napomenuti da nikada nije kasno da napišete plan poslovanja. To znači da čak iako imate biznis koji već dugo posluje, a želite da ga unapredite, to možete učiniti kroz ovaj dokument. Zato u opisnom segmentu napišite sve relevantne informacije o svojoj kompaniji i sve ono što potencijalnom investitoru može biti značajno.


nedelja0603.jpg
Promo 

Tim

Finalni korak u prvom delu je predstavljanje tima stručnjaka koji će raditi na razvoju biznisa. Nekada potvrda kvaliteta leži upravo u stručnosti zaposlenih koji su odlučili da se posvete projektu. Pomenite sve saradnike koji su vam važni i opišite detaljno njihove uloge u procesu. To može biti i završna tačka celog plana.


U sledećem tekstu ćemo predstaviti ostale elemente plana, koji se tiču analize konkurencije, tržišta i planova da se na njemu pozicionirate. Ako želite da naučite kako da budete bolji od drugih i da ostvarite uspeh s prvim biznis-planom, upišite preduzetništvo i opremite se o istom trošku i znanjem i praktičnim iskustvom koje će vam pomoći da uspešno osmislite, registrujete i vodite svoju firmu.

Promo tekst