Iako svaka kompanija može da posluje i ako nema slogan, on će vam pomoći da vas korisnici zapamte i da se zauvek izdvojite od konkurencije. Naravno, samo ako je slogan dobar.

Kada se govori o marketinškim alatima, slogan jeste najsnažniji. Ostale poruke koje šaljete tržištu mogu da se menjaju i prilagođavaju, ali slogan će najduže trajati. I promenićete ga samo ako drastično promenite smer svog poslovanja i svemu što radite date nov dizajn.

pexelsartembeliaikin1051747.jpg
Foto: Promo

Da bi slogan bio dobar, on mora da predstavi srž onoga što radite. Ne sme da bude predug – jer ga mnogi neće tačno zapamtiti. Mora da govori o vama, ali na način da se tiče onoga što je korisnicima najvažnije.

Možda i najčuveniji slogan je „Just do it“. Iako ne govori ni o sportskoj opremi, niti o prodaji, tačno prenosi ono što je osnovna ideja kompanije Najki (Nike): Naša oprema od amatera stvara atlete – ako se vi sami na to odvažite. Kako da se približite ovako dobro sročenom sloganu?

manusingballpointpen374820.jpg
Foto: Promo

Definišite svoj rad

Pronađite ono što vaš proizvod ili usluga obezbeđuju, ono po čemu ste različiti od konkurencije.

Budite originalni i koncizni

Slogan ne bi trebalo da ima više od 5 reči i nikako ne treba da podseća na neku drugu poruku. Uvek je dobro iskoristiti igre reči ili stvoriti nešto što će ličiti na poznatu, postojeću frazu.

personusinglaptopcomputer3787290.jpg
Foto: Promo

Rime su dozvoljene

Ako se rima prirodno uklopi u poruku ili se slogan i brend rimuju, iskoristite to. Poruka će biti jednostavnija i lakše će se pamtiti.

Neka se podrazumeva

Slogan je potpis vašeg brenda, zato je sasvim u redu da se oslonite na implikacije. Kao pahuljice firme Kelog (Kellogg) – „doručak šampiona“.

ballpenblurcloseupcomputer461077.jpg
Foto: Promo

Bez praznih obećanja

Vaš slogan treba da istakne ono što je ključna prednost vašeg proizvoda. Međutim, ta prednost mora da bude u skladu s iskustvom. Oslonite se na prethodna istraživanja, fokus grupe i povratne informacije koje ste dobili od korisnika. Ako se određeni utisak ponavlja, to je osnova vaše poruke.

Pronađite inspiraciju

Slogani su već dugo prisutni u oglašavanju, pa se bacite na čitanje. Proučite kako su velike i čuvene kompanije kroz kratku poruku u prvi plan stavile ono što čini njihovu osnovnu pokretačku ideju. To će vam dati bolji uvid u ono što treba da postignete.

personusinglaptopcomputer3740746.jpg
Foto: Promo

Slogan treba da obogati ono što korisnicima već pružate

To je nov nivo oglašavanja – jer i slogan morate da promovišete. Slogan je ključni element strategije vašeg brenda. Ako tek započinjete poslovanje, slogan je odličan način da se predstavite tržištu i da vas korisnici brže primete i zapamte. Sa druge strane, ako ste već dugo prisutni, slogan će imati smisla samo ako unosite i druge velike promene.

Međutim, pre nego što počnete da radite na sloganu, morate da budete sigurni da vam je potreban. Fejsbuk (Facebook) i Starbaks (Starbucks) su osvojili svet bez ikakvog slogana. Zato je prvi korak da naučite sve što vam je neophodno za građenje brenda.

personholdingorangepen1925536.jpg
Foto: Promo

Izaberite školu koja će vam dati celovit pristup i oglašavanju i građenju brenda. Biti kopirajter znači stvoriti mnogo više od samog slogana. Jer to je osnova za dobar marketing, pa i slogan kao najvidljiviji i najupečatljiviji element svake marketinške strategije. Naučite sve što će od vas napraviti profesionalca koji trag ostavlja rečju. A onda stvorite poruku za sva vremena!

Promo