FACEBOOK ILI LINKEDIN: Otkrijte koja društvena mreža je idealna za vaš biznis
Društvene mreže su postale neodvojivi deo svake marketinške strategije i kanal komunikacije koji donosi daleko veću vrednost nego što smo ikada mogli da pretpostavimo. Za razliku od tradicionalnih promotivnih kanala, platforme poput Fejsbuka ili Linkdina omogućavaju direktan kontakt sa ciljnom grupom, što ima veliki značaj za proces promocije.
Međutim, važno je znati da nisu sve mreže dobre za sve brendove. Primera radi, zbog svoje prirode, Tviter se pokazao kao vrlo škakljiva platforma za poslovanje. Tako su se mnogi brendovi povukli, jer ne žele javno da iskazuju svoje stavove o različitim društvenim pitanjima.
Od najpopularnijih, ostaju spomenuti Fejsbuk i Linkdin, koji mogu imati veliki značaj, ali pročitajte sledećih nekoliko saveta kako biste znali na koju stranu da se okrenete.
Prednosti Facebooka
Iako je teško poverovati, Fejsbuk sada ima 2,8 milijardi aktivnih korisnika širom sveta. To znači da ima daleko veću ciljnu grupu od Linkdina i veći prostor za razvoj brendova. Kampanje koje biste plasirali kroz oglašivački segment sigurno bi imale veći doseg, imajući u vidu opseg ciljne grupe koja je svakodnevno zainteresovana za nove sadržaje i aktivna u svojim istraživanjima, pa čak i kupovini putem omiljenih stranica.
Mane Fejsbuka
Ciljna grupa jeste ogromna, ali koncept korišćenja Fejsbuka možda nije idealan za vas, ukoliko ste okrenuti drugim vrstama biznisa. U slučaju da je vaš krajnji korisnik osoba koja pravi pauzu od obaveza, traži predah i rešenje svog dnevnog problema kroz društvene mreže, na pravom ste mestu. Međutim, ako je privreda u središtu vaše pažnje i želite da razvijate svoj biznis kroz saradnju sa drugim firmama i predstavljanje svojih usluga njima, tu ih nećete pronaći.
Prednosti Linkdina
Za razliku od Fejsbuka, Linkdin je prevashodno okrenut biznisima i pruža veliki broj opcija marketinškim menadžerima koji žele da razviju svoj posao kroz saradnju sa kolegama i stručnjacima iz industrije. U Linkdinu ćete pronaći ne samo oglašivačku platformu, već i prostor da se direktno povežete sa donosiocima odluka, da ostvarite komunikaciju, povećate broj svojih poslovnih konekcija i ostvarite ciljeve koje ste zacrtali za svoju kompaniju. Takođe, kroz Linkdin možete predstaviti i svoje menadžerske veštine i liderski potencijal, jer ciljna grupa to i očekuje.
Mane Linkdina
Linkdin u aktuelnom trenutku ima 64,7 miliona korisnika, što je znatno manji broj nego što ima Fejsbuk. Međutim, činjenica da putem ove mreže možda nećete postići ogromnu izloženost javnosti ne mora nužno biti mana, jer je vaša ciljna grupa potpuno drugačija. Ipak, kada se obraćate manjem broju gledalaca i čitalaca, morate usko specijalizovati svoje poruke, da bi one stigle na pravu adresu i proizvele željene efekte, što predstavlja dodatni izazov.
Grupe na Fejsbuku i biznis
Grupe na Fejsbuku su zadržale duh prvih dana ove društvene mreže. Tu se i dalje okupljaju ljudi koji žele da se povežu sa onima koji imaju zajednička interesovanja. Mnogi na Fejsbuku traže istomišljenike sa kojima žele da podele svoja razmišljanja. Po pravilu, grupa ima administratora i moderatora koji pažljivo bira ko će se učlaniti, ali i o čemu će se pričati. Promocije uglavnom nisu dozvoljene i insistira se na slobodi izražavanja i prijateljskom odnosu.
Grupe na Linkdinu i biznis
Iako je koncept u tehničkom smislu vrlo sličan grupama na Fejsbuku, na Linkdinu se ipak okupljaju ljudi koji imaju poslovnu motivaciju koju žele da ostvare kroz digitalne kanale. Zato će tema grupe uglavnom biti određeni pravac u nekoj industriji, specifičnost koju dele različite kompanije ili neki novi trend o kome je potrebno posebno razgovarati. Po pravilu, tu će uvek administrator biti najglasniji, jer u tome vidi svoju priliku za ličnu promociju i razvoj.
Zaključak
Ne postoji univerzalno rešenje za sve biznise, ali iz analize obe mreže može se zaključiti da, ukoliko svoje proizvode prodajete krajnjim korisnicima, njih ćete najpre pronaći na Fejsbuku. Ako, sa druge strane, u poslu zavisite od drugih biznisa, Linkdin je bolja opcija, jer vam pruža daleko veći broj mogućnosti za povezivanje sa menadžerima i donosiocima odluka u drugim kompanijama.
Naučite kako da pristupite društvenim mrežama
Svaka društvena platforma je priča za sebe, jer pruža mogućnosti koje se dosta razlikuju u zavisnosti od toga sa kim želite da razgovarate i koji su vam ciljevi. Ima ih previše da bi se sve nabrojale, a na kratkom kursu za nekoliko meseci jedva da ćete stići da saznate i čime se koja od njih bavi i za kakve se vrste poslovnih svrha može koristiti. Ako zaista želite da postignete rezultate u poslu, važno je da proučavanju društvenih mreža pristupite ozbiljno. Zato posvetite bar godinu dana usavršavanju na proverenoj obrazovnoj instituciji, kako biste stekli sva relevantna znanja koja korespondiraju s vremenom i kroz praksu ovladali veštinama koje će vam biti ključne za uspeh u poslu.
Upišite obuku za internet marketing i napravite pravi korak ka svojoj karijeri iz snova.
Promo
OVO SU USLOVI ZA MLADE ZA KREDIT ZA STAN: I studenti i nezaposleni mogu do nekretnine, evo kada sve počinje (foto)