TOP MENADŽER: Evo kako da postanete rukovodilac za koga svi žele da rade
Ljudi danas daju otkaze menadžerima, a ne firmama, što znači da će neko pre napustiti kompaniju jer mu je nadređeni bio loš lider, nego zbog loše plate.
Čuli ste za izreku “lider se rađa”. Iako je delom tačno da neki ljudi imaju urođene liderske veštine, ili su imali priliku da rastu uz dobre vođe, pa je i njihova struktura ličnosti primila slične karakteristike, to ne znači da se lider ne može postati kroz obuku. Na pojedincima je da kroz posao, pored tehničkih razvijaju i meke veštine i da unaprede svoje sisteme komunikacije sa ljudima. Svako može postati dobar menadžer uz pravilnu edukaciju, a mi smo pripremili nekoliko saveta od kojih možete početi.
Upoznajte svoj tim
Dobar menadžer ćete postati onog trenutka kada svoj tim prestanete da gledate kao celinu i počnete da posmatrate njegove članove kao pojedince. Važno je da se upoznate sa svakom osobom sa kojom radite, da znate šta su joj slabe, a šta jake strane, u čemu je dobra, gde joj je potrebna pomoć, čime popunjava slobodno vreme, ima li neke hobije. Sve to će vam pomoći da prilagodite svoj menadžerski stil i unapredite komunikaciju.
Pokažite empatiju
Kako bi mogao da predloži idealno rešenje ili pomoć, vođa uvek mora da pokaže razumevanje i da se potrudi da dođe do srži problema. Empatija je ključna karakteristika svakog dobrog lidera. Zato, imajte u vidu da će vas sagovornik pročitati kada ga manipulišete, a kada zapravo pokazujete da ste razumeli izazov sa kojim se suočava vaš i želite da pomognete. Budite iskreni u svom nastupu.
Izgradite poverenje
Transparentnost je ključ dobre komunikacije. Uvek držite otvorene kanale i trudite se da pričate i o temama koje nisu prijatne. Loše vesti su takođe vesti i sve dok ih komunicirate jasno i otvoreno, one će biti nešto bolje. U vezi sa prethodnom tačkom, ako vam jednom uhvate u laži, ljudi vam više neće verovati. Zato uložite svoju iskrenost i potrudite se da izgradite i očuvate poverenje u timu.
Pohvalite članove tima
Nagrade nisu samo novčane. Nekada to može biti javna pohvala, slobodan dan, priznanje za dobro urađen posao ili bilo šta što bi toj osobi bilo zanimljivo i korisno. Ako je dovoljno dobro upoznate, znaćete tačno na koji način da je nagradite za trud koji ulaže. Važno je da uvek pokažete da ste svesni koliko ljudi ulažu sebe u svoje dnevne obaveze i da im stavite do znanja da to cenite i da ste spremni to i da kompenzujete.
Upravljajte svojim vremenom
Pored liderskih zaduženja, kao menadžer ćete i dalje imati obaveze koje uključuju operativne poslove i obaveze mimo upravljanja timom. Zato je važno da dobro organizujete svoje vreme i tako date dobar primer svojim zaposlenima. Upravljanje vremenom je jedna od veština koja će verovazno biti preduslov da uopšte dođete na rukovodeću poziciju. Zato nemojte izneveriti očekivanja i dokažite da ste spremni za taj izazov.
Budite svesni sebe
Svako od nas zna šta su naše mane, a šta vrline. Svesno ili ne, trudimo se da vrline ističemo, a da mane sakrijemo od drugih, pa i sami od sebe. Dobri menadžeri neguju kulturu otvorenosti i samosvesti. To znači da ćete svoje članove tima navoditi da prepoznaju šta su im slabosti i pomoći im da ih prevaziđu, a sve to kroz pokazivanje vaših slabosti, njihovo javno isticanje i prevazilaženje.
Dobri menadžeri se traže svuda. Za poziciju menadžera u toj industriji vam je potrebno domensko znanje koje će vas kandidovati, ali da biste se održali na rukovodećoj pozciji je podjedanko važno kontinuirano raditi na svojim veštinama. Oblast u kojoj su dobri lideri najviše na ceni je projektni menadžment, budući da u realizaciji svakod poduhvata običnoučestvuje veći broj različitih ljudi, firmi i klijenata. Zato su u vođenju projekata meke veštine ključ uspeha. Ako želite da napravite isplativu karijeru od svojih znanja, upišite obuku za pravljanje projektima i razvijajte meke veštine učeći kroz simulaciji realnih poslovnih okolnosti.
Promo tekst
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)