OD NULE DO TIMA IZ SNOVA: Evo kako da oformite odličan marketinški tim
Pred menadžere timova uglavnom se postavlja izazov kako da pametno iskoriste resurse kojima raspolažu. Njihova najveća briga je kako da rasporede snage među ljudima koji su im dodeljeni u grupi koju u tom trenutku vode.
Kada imate pred sobom izazov da kreirate potpuno nov tim, situacija je umnogome drugačija. Iako pravljenje tima od nule može zvučati kao dobra ideja i prednost u odnosu na korišćenje postojećih resursa, ovo je veliki izazov, jer morate misliti na duge staze.
Poseban izazov prilikom kreiranja tima imaju marketinški menadžeri, jer je spektar veština potreban za jedan projekat raznolik i zahteva različite profile ličnosti. Ukoliko ste menadžer ili vlasnik malog biznisa koji pokreće svoj marketinški departman, evo nekoliko saveta koji vam u tom procesu mogu biti od koristi.
Cenite raznolikost
Prilikom zapošljavanja novih članova tima, možete upasti u zamku da tražite nekoga ko će se dobro uklopiti u postojeću ekipu i ko će deliti iste hobije, interesovanja i znanja. Međutim, ako se opredelite za raznolikost, to će doneti višestruke dobiti, kako za vas, tako i za celu kompaniju.
Kada se ljudi koji sarađuju razlikuju, oni stalno iznose nove ideje i potencijalne pristupe problemima i izazovima, i na taj način otvaraju nove mogućnosti za uspeh na nivou firme.
Zapošljavajte ljude željne rezultata
Ljubav prema poslu se u mladim godinama najčešće manifestuje kao glad za rezultatima, novim izazovima, prilikama, poznanstvima i projektima. Ljudi koji su spremni na savladavanje svih prepreka rado će i da eksperimentišu kako bi otkrili tajnu uspeha i pronašli formulu za dobru i stabilnu karijeru.
Od njih ćete čuti predloge za unapređenje poslovnih procesa, videćete inicijativu i jasan plan koraka koje će napraviti do cilja i pomoći i vama i celom timu da napredujete.
Brinite o korisničkom iskustvu
U svom timu morate imati jednu osobu koja ima iskustva u vođenju ljudi, ali još je bitnije da ima i znanja o korisničkom iskustvu. Kategorija „UX” se više ne vezuje samo za dizajn, već je neophodno implementirati je i u sve druge aspekte promocije i eksternih komunikacija. U marketingu, ta briga za putovanje koje korisnik pravi mora biti jedna od prioritetnih, pa je zato stručnjak koji ima iskustva upravo u segmentu kreiranja kvalitetnog doživljaja za klijente neophodan dodatak vašem timu.
Koristite iste podatke za sve
Koliko god da se razlikuju opisi posla i metrički pokazatelji kod različitih članova tima, trudite se da im svima dajete iste podatke, kako bi svi bili upućeni u stanje stvari. Primera radi, kada postoji problem, svi bi trebalo da znaju gde je došlo do zastoja i u šta se moraju ulagati sredstva i vreme. Iako je piscima najbitnije koliko ljudi je pročitalo tekst, menadžerima društvenih mreža će biti važnije koliko njih je kliknulo na link. Na kraju, najrelevantniji je metrički pokazatelj toga koliko je prodaja ostvareno zahvaljujući zajedničkom trudu i to je nešto na čemu ceo tim mora raditi kolektivno.
Upravljati timom nije lako, posebno ukoliko je reč o ljudima čiji je zajednički cilj da dođu do kreativnog rešenja i smisle nove načine da se promoviše brend. To su kreativci koji se teško potčinjavaju autoritetima i koji zahtevaju specifičan pristup. Balansiranje individualnih naravi i poslovnih zadataka ulazi u opis posla marketinškog menadžera, koji tačno zna na koji način može da motiviše i angažuje svoje zaposlene. Ako smatrate da imate taj talenat i želite da se pozicionirate kao lider u kreativnoj industriji, upišite obuku za marketinški menadžment i donesite pravu odluku za svoju karijeru.
Promo tekst
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega