Kreiranje reputacije, imidža i tražnje za vašim brendom i proizvodima jesu osnovna zaduženja marketinškog tima. Imajući u vidu brzinu razvoja tehnologije i komunikacija, danas postoji nebrojeno mnogo načina da se u ovom poduhvatu uspe.

Podele dostupnih načina su brojne. U zavisnosti od brenda, ali i od ciljne grupe, možete izabrati neku od podvrsta i tehnika koje su se u praksi pokazale kao dobre. U ovom tekstu ćemo se usredsrediti na takozvani inbound i outbound marketing

Šta je outbound marketing

pexelsdominikaroseclay905163.jpg
Foto: Promo

Svaka aktivnost koja ima za cilj da privuče klijente tako što ćete im ići u susret i obaveštavati ih o vašim proizvodima može se podvesti pod outbound marketing. Jednostavno rečeno, presretaćete svoju ciljnu grupu na mestima koja su njima bitna i na kojima se često nalaze. Radijske reklame, bilbordi, televizija, digitalni mediji, društvene mreže – sve su to izvori informacija koje ljudi uglavnom nisu tražili, već su im servirani.

Kada želite da povećate svest javnosti o svom brendu, outbound je odlična strategija, jer ćete tako doći do većeg broja ljudi, a nećete morati da personalizujete komunikaciju. Na ovaj način ćete takođe imati više vremena za dalju razradu i implementaciju. Da biste znali šta je urodilo plodom i kako je publika reagovala na vaše poruke, morate pratiti rezultate ovih aktivnosti.

Šta je inbound marketing

pexelsjacquelinesmith788662.jpg
Foto: Promo

Kada ljudi već imaju razvijenu svest o vašem brendu, ili imaju jasnu tražnju za nečim što vi nudite, oni će se okrenuti kanalima za pretragu, kao što je Google. Odabirom odgovarajućih ključnih reči i listanjem rezultata verovatno će naići i na vaš sajt i na sve što imate da im ponudite i ispričate o temi koja ih zanima. Takav vid povezivanja sa ciljnom grupom naziva se marketing sadržaja, odnosno content marketing. Inbound marketing se danas uglavnom odnosi na marketing sadržaja.

Kanali kojima se sadržaji distribuiraju mogu biti brojni i uglavnom ćete u zavisnosti od vaše ciljne grupe i vrste vašeg brenda izabrati one koji su najbolji za vas.

Naučite kako da to izvedete u praksi

pexelstimmossholder4727907.jpg
Foto: Promo

Iako izbor jedne vrste marketinga nauštrb druge vrste nije greška, ukoliko se sprovode na pogrešan način, oba mogu doneti više štete nego koristi. Inbound marketing se uglavnom zasniva na digitalnim komunikacijama i internet promociji, što znači da su vam neophodna kompleksna znanja različitih platformi i vladanje alatima koji će vam taj posao olakšati. Ne zavaravajte se misleći da ćete sve to moći da naučite na kratkim kursevima koji traju nekoliko meseci. Da biste sproveli bilo koju od ovih aktivnosti, potrebno vam je opsežno teorijsko znanje i mentorstvo, kako biste razumeli metričke pokazatelje, potencijale i izazove koji su pred vama. Posvetite tome bar godinu dana za željene rezultate.

Upišite obuku za marketing na internetu i napravite korak u pravom smeru ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.

Pormo tekst