WEB DIZAJN U PRAKSI: Evo kako da kao početnik stvorite dobro korisničko iskustvo
Jedan od najvažnijih aspekata web dizajna jeste korisničko iskustvo (user experience, UX). Ukoliko ste početnik u web dizajnu, u sledeća dva teksta ćemo objasniti pravila koja se tiču emocija, transparentnosti i funkcionalnosti web sajta.
1. Uklonite sve nepotrebne elemente
Dizajnerka Ebi Rouz savetuje da iz dizajna izbacite sve što nema upotrebnu vrednost i ne koristi korisničkom interfejsu. Ako se oslobodite viškova, korisnik će lakše pronaći ono što ga zanima. Logika je slična onoj koju primenjujete u raspremanju kuće ili ormana.
Kako da ovo uradite na najefikasniji način? Postoji više trikova. Jedan od proverenih jeste da se fokusirate na razvoj dizajna za mobilne uređaje. Mali ekran diktira dizajn po principu važnosti. Informacije koje su nužne dobće prednost nad onima koje su manje važne. Drugim rečima, okvir u kome se nalazite podstaći će vas da se oslobodite viškova. Web sajt koji prati logiku informacija prezentovanu na aplikaciji ne može biti loš, već samo uspešan.
2. Ubacite „memorijske kuke" u dizajn
Takozvane memorijske kuke (engleski, memory hooks) dobar su način da se predstavite široj publici. U pitanju je deo koji opisuje šta radite na način koji dobro komunicira sa maštom korisnika. Drugim rečima, dok čitaju, oni su inspirisani da zamišljaju slike. Kako da na najbolji način kreirate memorijske kuke saznaćete ako pažljivo pratite sledeći korak.
3. Budite dosledni
Kreirajte vodič za stil i usaglasite standarde organizacije elemenata, poput poziva na akciju, dugmića i vizuelnih rešenja.
Čime god da se bavite, trudite se da budete dosledni u dizajnu. Napravite stilski vodič da biste odredili pravila za postavljanje elemenata kao što su dugmad za pozive na akciju. Ukoliko u ovome istrajete, vaše memorijske kuke će funkcionisati bolje.
Konzistentnost je važna na svim uređajima i platformama. Korisnik koji se jednom navikne da je određeno dugme na određenom mestu neće trpeti ako se ta praksa dosledno ne ponavlja. O važnosti ovog aspekta korišćenja web sajtova najbolje govori činjenica da pojedini web sajtovi namerno postavljaju dugme za kupovinu na pogrešno mesto, jer očekuju da će korisnici po navici kliknuti na njega.
5. Ne služite se smicalicama i budite iskreni
Mamac koji je opisan u prethodnoj tački trebalo bi da izbegavate. Manipulisanje ponašanjem korisnika nije etično, to su „mračni obrasci". Za njihovo korišćenje vlada uvreženo mšljenje da daju rezultate, međutim istina je drugačija. Razlog je to što, sve i da uspete u nameri da manipulišete ponašanjem korisnika, to možete učiniti samo jednom. Nakon toga, oni će se osetiti prevarenim i izgubićete njihovo poverenje.
Umesto toga, budite maksimalno transparentni. Kreirajte jasan put do željene akcije, bilo da je u pitanju kupovina ili nešto drugo. Poverenje korisnika je mnogo važnije od kratkoročne dobiti.
Ovo su samo neka od osnovnih načela dobrog korisničkog dizajna. Ukoliko želite da ovladate svim tehnikama web dizajna i razvoja korisničkog interfejsa i iskustva, jednogodišnja obuka za web dizajnera je najbrži način da kroz praksu steknete znanje, veštine i sertifikat za ovaj traženi posao.
Promo tekst
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!