Stručnjaci tvrde da, kada vam je sajt dobro optimizovan, ne morate trošiti sredstva na dodatno skupo oglašavanje. Google je prijateljski nastrojen prema sajtovima koji vode računa o zadovoljstvu korisnika, a optimizacija za pretraživače (SEO) doprinosi tom cilju.

SEO je jedan od najvažnijih segmenata kada je u pitanju promocija vaših sadržaja i same web prezentacije. Algoritmi pretraživača za koje optimizujete tekstove menjaju se iz dana u dan, tako da nije moguće držati sve aspekte optimizacije pod kontrolom. Ipak, postoje elementi koji će uvek ostati bitni i koje ćete morati da održavate koliko god da se menjaju procesi procene kvaliteta vaše web stranice.

Zato počnite od osnova i naučite gde se sve plasiraju ključne reči i kako to utiče na vašu promociju i ceo web sajt.

Naslov stranice (Page Title)

Kada pretražuju vaš sajt, ljudi će kucati određene ključne reči. Vi morate prethodno istražiti koje reči su popularne za vašu nišu. Kada napravite spisak tih reči, sledi njihova primena. Prvo što će korisnici videti kada im izađe lista rezultata pretraga jeste sam naslov stranice. On ne sme imati više od 70 karaktera, a u tih 70 bi trebalo da iskoristite reči do kojih ste došli istraživanjem. Najvažnija bi trebalo da stoji na prvom mestu, a ostale mogu biti iskorišćene u nastavku naslova.

Metaopis

Drugo što privuče pažnju ukoliko je naslov dobar jeste takozvani metaopis, koji stoji ispod naslova i daje konkretan razlog za kliktanje na link kako bi se pročitalo više. Ukoliko se ne bavite optimizacijom, taj opis će biti automatski generisan od prvih nekoliko rečenica sa strane na sajtu, a to vam nikako neće pogodovati. Zato koristeći ključne reči kreirajte uvod ne duži od 150 karaktera, koji će ubediti čitaoca da treba da poseti vaš sajt.

pexelspixabay270637.jpg
Promo 

URL

Adresa na koju će najpre stići, to jest sleteti posetioci vašeg sajta naziva se URL. U njoj se moraju nalaziti ključne reči, nakon samog naziva domena, i to odvojene kosom crtom. Nakon samog naziva sajta, plasiraćete crticama odvojene ključne reči koje želite da iskoristite. Primera radi, to bi izgledalo ovako: www.nazivsajta.com/redom-izlistane-ključne-reči.

Naslovi na stranici

Optimizacija se ne sprovodi samo u okviru linkova koji se pojavljuju u rezultatima pretraživača, već i na samom sajtu u sadržaju koji kreirate. Tu je važno da posebnu pažnju obratite na naslove i podnaslove, koji će se na platformama za unos sadržaja uvek nazivati – headings. Koristite ključne reči prilikom kreiranja tih naziva i trudite se da zadržite razgovorni ton, jer prioritet nad svim ima iskustvo korisnika koji to bude čitao.

Sadržaj strane

Sadržaj koji kreirate trebalo bi takođe da sadrži ključne reči. Važno je da obratite pažnju na to da stil vašeg pisanja bude takav da se dopadne korisnicima i da im se na taj način približite. To znači da ne bi trebalo previše pažnje pokloniti samoj optimizaciji, već se treba usredsrediti na temu koju obrađujete. Naknadno ćete obogatiti tekst dodatnim opisima koji će koristiti reči relevantne za vaš brend i za dovođenje ljudi na sajt. Dakle, neka vam korisničko iskustvo uvek bude prioritet.

pexelsgeorgemorina4960628.jpg
Promo 

Interni linkovi

Trudite se da u svojim tekstovima imate linkove koji će ljude slati na ostale stranice na vašem sajtu. Na taj način se povećava autoritet sajta i njegov kvalitet, a i broj poseta i vreme zadržavanja posetilaca. Naravno, svaki od linkova koje dodate mora biti relevantan i voditi ljude na nešto što im može biti značajno da pročitaju i saznaju.

Vizuelna rešenja

Fotografije koje koristite na svom sajtu takođe se mogu optimizovati. To se radi kroz upisivanje alt taga, odnosno dodavanjem opisa konkretnog vizuelnog rešenja koje prati tekst. Kada ovo uradite na dobar način, ljudi će kroz pretragu slika na Googlu ili nekom drugom pretraživaču doći direktno do vaših sadržaja i na taj način se bolje povezati sa vašim brendom. Posvetite posebnu pažnju izboru odgovarajućih vizuelnih rešenja, jer to može napraviti veliku razliku.

Naučite kako da implementirate SEO prakse

Optimizacija sajta je kompleksan proces koji se radi kontinuirano, jer je neophodno da svaki sadržaj koji kreirate bude u skladu sa do sada ustanovljenim pravilima i SEO praksama. Da biste bili sposobni to da uradite, važno je da ovladate svim tehnikama i alatima koji su vam na raspolaganju. Kratki kursevi od nekoliko meseci vam ne mogu ponuditi sveobuhvatno znanje koje vam je potrebno. Neophodno je da se posvetite tom poduhvatu na pravi način i da uložite bar jednu godinu u svoje profesionalno usavršavanje.

Upišite jednogodišnju obuku za SEO i napravite korak ka karijeri koja vam može obezbediti potpuno novu i svetlu budućnost.