Prethodne dve godine su pokazale da je vreme relativno. Neke promene za koje se predviđalo da će se desiti u narednih 10 godina desile su se za samo nekoliko meseci tokom vanredne situacije. Ovo su posebno osetili marketinški sektori u kompanijama, te su mnogi potpuno revidirali svoju strategiju preko noći ne bi li odgovorili na promene zahteva tržišta nastale usled pandemije.

Zato su pred početak 2022. godine mnogi stručnjaci za marketing pokušavali da utvrde šta ih čeka u narednom periodu. O nekolicini trendova su usaglasili mišljenja. Šta je novo u marketingu u novoj godini možete pročitati u nastavku.

facebookinstagramlogos266246.jpg
Foto: Promo

Senior menadžeri će morati da poznaju digitalne komunikacije

Donedavno, menadžeri koji su se bavili društvenim mrežama uglavnom su bili na nižim pozicijama i na njih su kolege često gledale s visine. Postojalo je mišljenje da se oni bave samo tim kanalom komunikacija, da ne razumeju viši nivo kreiranja strategija i ne vide širi opseg marketinga.

Danas je situacija umnogome drugačija i bez implementacije plana komunikacije na digitalne kanale ne može se očekivati nikakav rezultat. Upravo iz tog razloga senior menadžeri će morati da pokažu i poznavanje digitalnih tehnologija i oglašavanja kako bi zadržali pozicije.

photoofpersonpointingonlaptop3183171.jpg
Foto: Promo

Društvene mreže će zahtevati timski rad

Nije bio redak slučaj da se društvenim mrežama u kompaniji bavi samo jedna osoba, koja u isto vreme piše, dizajnira, kreira i pokreće kampanje, a istovremeno i prati rezultate. Uz razvoj novih formata i zahtev tržišta za poznavanjem različitih formi oglašavanja i sadržaja, biće potrebno mnogo više ljudi da podrže i proces produkcije, ali i implementacije tih sadržaja.

Zato će timovi morati da se prošire, pa će ta jedna osoba zadužena za bavljenje društvenim mrežama konačno dobiti podršku.

pexelslaunchpresso2556700.jpg
Foto: Promo

Sve više biznisa će zahtevati podršku digitalnih menadžera

U različitim izvorima i na blogovima ste donedavno često mogli pročitati da digitalni marketing nije za svakoga. Pričalo se dosta o tome da postoje biznisi koji funkcionišu samo po principu preporuka, pa nije neophodno da šire svoje timove samo zbog interneta. Sada je situacija drugačija i online platforme postaju osnovno sredstvo komunikacije, pa čak i za razmenu preporuka.

Zato će sve veći broj biznisa različitih profila i usmerenja tragati za podrškom novih zaposlenih, koji poznaju digitalne komunikacije i koji mogu da pomognu u tom poduhvatu.

brownframedeyeglasses905163.jpg
Foto: Promo

Publika je u središtu pažnje

Personalizacija će u 2022. godini biti važnija nego ikada. Algoritmi društvenih mreža su pokazali da vrlo jednostavno mogu uočiti šta je to što određeni korisnik želi da vidi i pokazati im upravo takav sadržaj. Zato će vaša ciljna grupa uvek očekivati oglase koji se odnose konkretno na njih.

Zato će vlasnici biznisa svih veličina morati da implementiraju nove tehnologije kako bi pokazali potencijalnim kupcima da ih slušaju i razumeju.

brainstormingbusinessplancloseup908295.jpg
Foto: Promo

Publika postavlja trendove

Tržište je prezasićeno, pa tako potrošači više ne znaju ni kome da se okrenu kada im je nešto potrebno. Zato su prinuđeni da smišljaju nove parametre kako bi došli do proizvoda ili usluga koji će apsolutno zadovoljiti njihove potrebe. To znači da upravo ciljna grupa postavlja standarde i da oni diktiraju trendove koji će oblikovati ceo pejzaž na kom biznisi nastupaju.

I sadržaj se kreira od kuće

Još jedna važna promena koja može da utiče na ceo tim jeste promena oblika poslovanja. Tako će danas veliki broj autora morati da osmisli novi način da kreira sadržaje na daljinu, odnosno radeći od kuće. Vlasnici kompanije će morati da obezbede opremu svom timu, ali i podršku koja će im pomoći da u svojoj produkciji ostaju kreativni. Gledano sa pozitivne strane, to kompanijama pruža daleko bolji pristup autorima širom sveta, ali i njihovim idejama.

analysisdeviceelectronics1496192.jpg
Foto: Promo

Naučite kako da implementirate nove trendove

Trendovi se menjaju iz godine u godinu, neki se prenose, neki zastarevaju, a neki se iznova rađaju. Međutim, ako nemate bazična znanja o oglašavanju u digitalnom prostoru, nijedan od njih neće biti primenljiv na vaš slučaj. Zato ne gubite vreme na kratkim kursevima koji će vam samo oduzeti novac.

Važno je da ozbiljno shvatite ovaj poduhvat i da naučite kako što efikasnije možete primeniti sva nova znanja. Za to će vam biti potrebno bar godinu dana usavršavanja i rada uz mentora sa iskustvom.

Upišite obuku za internet marketing i nećete imati problem da ovladate nijednim od ovih izazova.

Promo tekst