NE VERUJTE IM: Ovo je 5 mitova kojih se morate odreći u digitalnom marketingu
U marketingu se situacija menja toliko brzo da trendovi na tržištu često ni ne stignu da zažive, a već ih smenjuju sledeći. Zato je za vlasnike malih biznisa i sve pojedince koji se oglašavaju ključno da svaku svoju pretpostavku ili preporuku na koju po pitanju marketinga naiđu momentalno provere. Postojanje mitova može negativno uticati na uspeh i zato je uvek neophodno prethodno proveravati tačnost informacija.
Zato za početak treba da izdvojite vreme i pročitate informacije o sledećih nekoliko mitova koje je tim tvoraca alata SproutSocial izdvojio kao najčešće i koje morate pre ukloniti i iz komunikacije i iz marketinških planova.
Sadržaj čini brend prepoznatljivim
Činjenica je da viralnost može pomoći vašem brendu da postane prepoznatljiv. Kada za kratko vreme mnoštvo ljudi čuje za vas, određeni procenat njih će se sigurno podrobnije raspitati o vašim proizvodima.
Međutim, ta slava je kratkog daha i kada viralnost nestane, korisnici će se okrenuti drugim brendovima, koji im nude nešto više. Ono što brend zapravo čini prepoznatljivim jeste korisnička podrška i servis koji nudite, a ne ono što govorite i marketinški sadržaj koji kreirate. Zato posvetite pažnju vrednim inicijativama u domenu zadovoljstva klijenata.
Broj pratilaca je nevažan
Neko može reći da broj ljudi koji vas prati na društvenim mrežama nije preterano bitan. Razlog za to je činjenica da su algoritmi danas kreirani tako da mame da novac uložite u oglašavanje, kako biste bili vidljiviji, primećeniji među svojim potencijalnim korisnicima i kako biste porukama dosegli i do onih ljudi koji ni ne znaju za vas.
Međutim, u očima korisnika izuzetno je važno koliko drugih ljudi prati brend, i to uzimaju kao relevantan metrički pokazatelj prilikom odlučivanja o tome hoće li vam pokloniti poverenje i rešiti da i sami kupe neki od vaših proizvoda.
Generacija Z veruje influenserima
Pretpostavka da će predstavnici generacije Z, koja je stasala i sada je platežno sposobna te postaje sve važniji deo svih marketinških strategija, kupiti proizvod zato što ga je promovisao influenser, nije slučajna. Potekla je od preterane izloženosti ove generacije promotivnim sadržajima i ličnostima koje svoj uticaj kreiraju putem Jutjuba (YouTube) i sličnih mreža.
Međutim, činjenica je da će oni najpre kupiti robu ili usluge od nekoga koga lično poznaju, te to ne mora nužno biti opštepoznata osoba. Ona mora biti od poverenja i iskreno govoriti o određenom proizvodu koji joj je pomogao. Zato dobro promislite pre nego što odlučite sa kojim influenserima ćete sarađivati u promociji svog brenda.
Društvene mreže su važne samo za marketing
Jedna od najvećih zabluda je ona da su društvene mreže kanal komunikacije koji može koristiti samo marketinškom timu i razvoju strategije promocije proizvoda. Kada prelistate metričke parametre koje vam nude različiti digitalni kanali, zaključićete da oni imaju direktan uticaj na razvoj brenda, ali i na unapređenje prodaje.
Dodatna prednost je i činjenica da sve više brendova mreže upotrebljava kao još jedan kanal korisničke podrške. Samim tim, oni imaju pristup većem broju informacija koje imaju direktnu vrednost za razvoj proizvoda i utiču na dalji plan produkcije.
Video-materijal je najvažniji
Iako se već godinama govori o tome koliko je video-format važan i kako brendovi moraju da implementiraju nove formate u svoje strategije, činjenica je da je mali broj njih to usvojio, pa tako danas tek 15% sadržaja na društvenim mrežama čine animirane objave.
Čini se da je najveća prepreka u postizanju rezultata zapravo problematika produkcije video-sadržaja, koja može sama po sebi biti skupa, ili podrazumevati resurse koji su u datom trenutku nedostupni. Šta god da je problem, ne bi trebalo da odustanete od korišćenja video-zapisa, već da pronađete prostor za usvajanje ovog formata.
Naučite kako da primenite inovacije
Iako će vam odustajanje od mitova pomoći da dođete do boljih potrošača, jasnije ciljne grupe i kvalitetnijih sadržaja, potrebno vam je mnogo više znanja kako biste razvili kvalitetniju i usmereniju strategiju. Danas je zbog postojanja online platformi mnogo lakše na daljinu ovladati novim veštinama i znanjima koja mogu pomoći da čak i lažne mitove okrenete u svoju korist tako što ćete im pristupiti profesionalno. Zato nemojte traćiti vreme na obuku na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Važno je da ozbiljno shvatite taj poduhvat i uložite dovoljno vremena u ovladavanje novim veštinama, alatima i tehnikama. Posvetite bar godinu dana usavršavanju kako biste došli do željenih rezultata.
Promo tekst
VUČIĆ ODRŽAO SASTANAK SA VOJNIM VRHOM I ŠEFOVIMA SLUŽBI: Srbija mora biti sposobna da zaštiti svoj narod od svakog agresora! (FOTO)